Spółka Stadion Miejski Katowice Sp. z o.o. ogłosiła konkurs na sponsora tytularnego dla Areny Katowice. To wyjątkowa okazja dla firm zainteresowanych prestiżową, wieloletnią ekspozycją marki w sercu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Sponsoring obejmie jedno z najbardziej imponujących przedsięwzięć infrastrukturalnych w Polsce – hybrydowy kompleks sportowy łączący stadion piłkarski i halę widowiskowo-sportową w jedną architektoniczną bryłę o nowoczesnej formie i rozbudowanej funkcjonalności.
– Naszym celem jest znalezienie partnera, który wniesie wspólne wartości i pomoże współtworzyć otwartą przestrzeń dla miasta i jego mieszkańców. Tytularny sponsoring Areny Katowice to nie tylko prestiż, ale też współodpowiedzialność za rozwój wyjątkowego miejsca, które rocznie może przyciągać nawet 300 tysięcy osób lub 800 dziennie, czyli dwa razy więcej niż jednorazowo mieści się w samolocie Boeing – mówi Paweł Cebula, prezes zarządu Areny Katowice.
– To także przestrzeń, której nazwa może pojawiać się w wielu przekazach medialnych rocznie od relacji telewizyjnych i livestreamów, przez media społecznościowe i newsy, aż po tysiące wyników wyszukiwań w Google – dodaje Paweł Cebula.
Nowy symbol Katowic: lokalizacja, funkcje i znaczenie społeczne
Arena Katowice to projekt, który ma szansę stać się symbolem aktywności, nowoczesności i dumy regionalnej. Powstała w strategicznej lokalizacji przy ulicy Nowa Bukowa 1, w dzielnicy Załęska Hałda. Bezpośrednie sąsiedztwo autostrady A4 oraz węzłów drogowych DTŚ, Murckowska i Bocheńskiego zapewnia doskonałą widoczność obiektu, szybki dojazd z centrum Katowic i innych miast aglomeracji, a także wygodne połączenia z międzynarodowym lotniskiem w Pyrzowicach. Przewidziane przystanki komunikacji miejskiej i przebudowany układ drogowy jeszcze bardziej wzmocnią dostępność dla gości.
Multifunkcyjny kompleks sportowy i eventowy
Zrealizowana za blisko 340 milionów złotych inwestycja obejmuje stadion piłkarski z widownią na 15 048 miejsc, przystosowany do organizacji meczów ligowych oraz międzynarodowych, zgodnie z wymogami PZPN, UEFA i FIFA. Stadion umożliwia również realizację koncertów dla nawet 20 tysięcy uczestników. Z kolei hala widowiskowo-sportowa mieści ponad 3 tysiące widzów i jest przystosowana do rozgrywek koszykówki, siatkówki, piłki ręcznej oraz organizacji koncertów, eventów i targów. Jej pełnowymiarowy parkiet wykonany z europejskiego drewna bukowego spełnia najwyższe standardy światowych federacji sportowych. O różnorodności wydarzeń świadczyć może chociażby zorganizowany Katowicki Festiwal Szachowy – prestiżowa impreza, która wzbogaciła kulturalny i sportowy repertuar Areny.
Architektura kompleksu, z wyraźnie zaznaczonymi nachyleniami trybun i zwartą formą stadionu, nawiązuje do brytyjskiego ducha aren piłkarskich, łącząc kompaktowość z nowoczesnymi technologiami. Kompleks oferuje rozbudowaną infrastrukturę komercyjną, w tym dziewięć punktów gastronomiczne, sklep, cztery sale konferencyjne, strefę hotelową z siedemnastoma pokojami i trzynaście loży VIP w hali. Dodatkowo w skład inwestycji wchodzi kompleks treningowy z dwoma pełnowymiarowymi boiskami naturalnymi oraz zapleczem organizacyjnym.
Potencjał promocyjny i oferta sponsorskiego partnerstwa
Lokalizacja Areny Katowice oraz planowany charakter wydarzeń, które będą się tam odbywać, wskazują na jej duży potencjał jako nowego miejsca spotkań mieszkańców i gości miasta. Obiekt dzięki swojej skali, może przyciągać znaczną liczbę uczestników i widzów. Planowane transmisje telewizyjne oraz działania w przestrzeni cyfrowej mogą zapewnić dodatkową widoczność wydarzeniom odbywającym się na Arenie. W dłuższej perspektywie możliwe jest również umocnienie obecności sponsora tytularnego w świadomości mieszkańców oraz wizerunku miasta – zarówno w kraju, jak i za granicą.
Przyznane sponsorowi prawa obejmą między innymi możliwość nadania pierwszej historycznej nazwy obiektowi, pełne prawo do kształtowania tej nazwy, ekspozycję logo i materiałów promocyjnych wewnątrz i na zewnątrz kompleksu oraz wykorzystanie wizerunku Areny w kampaniach marketingowych. Sponsor uzyska także możliwość organizowania własnych wydarzeń na obiekcie, aranżowania przestrzeni zgodnie z identyfikacją wizualną marki, kontaktu z widzami poprzez dedykowane strefy oraz obecności na stronie internetowej stadionu i w jego komunikacji online.
Minimalna wartość umowy sponsoringowej została ustalona na poziomie 5 milionów złotych netto. Dzięki elastyczności regulaminu, szczegółowy zakres praw oraz sposób ich wykorzystania będzie dostosowywany do indywidualnych potrzeb i strategii sponsora. Zgłoszenia do konkursu przyjmowane będą zgodnie z warunkami określonymi w dokumentacji. Dla firm zainteresowanych zwiększeniem rozpoznawalności, umocnieniem pozycji lidera i podkreśleniem zaangażowania w rozwój regionu, partnerstwo z Areną Katowice to propozycja o strategicznym znaczeniu i ogromnym potencjale.