Wiadomości z Katowic

Czego nie robić z projektem logo?

  • Dodano: 2021-12-27 06:45, aktualizacja: 2021-12-27 06:52

Działania marketingowe firmy w większości przypadków wykorzystują projekt logo. To najbardziej charakterystyczny element, stosowany w celu budowania wizerunku oraz rozpoznawalności marki. Czy można z nim zrobić wszystko? Otóż nie! Z tego artykułu dowiesz się, czego nie robić z logo, aby nie narazić firmy na straty wizerunkowe.

Co to jest projekt logo?

Projekt logo to znak graficzny, wykorzystywany przez markę na ogromną skalę. Widnieje on na materiałach reklamowych, stronie internetowej, w mediach społecznościowych, firmowym papierze, samochodach służbowych, czy też oznakowaniu siedziby. Tworzenie logo może składać się z trzech zasadniczych elementów:

  • sygnetu, którym jest symbol,
  • logotypu, czyli warstwy tekstowej,
  • claimu, czyli sloganu.

Co to jest księga znaku?

Stworzony projekt logo jest niesamowicie ważnym znakiem wykorzystywanym do budowy wizerunku marki. Potrzebuje zatem swoistej instrukcji obsługi. Dlatego też korzystając z usług studia graficznego, takiego jak GoodProject, można oprócz projektu logo zamówić również księgę znaku. Zawiera ona wszelkie informacje dotyczące powstałego znaku - wykorzystywane kolory, fonty, proporcje. Szczególną uwagę warto zwrócić na część księgi, która dotyczy niedozwolonych praktyk, a prezentowana jest ona na konkretnych przykładach. Można w ten sposób uniknąć wizerunkowej wpadki.

Sprawdź artykuł: Czego nie można robić z logo – oto 7 najważniejszych rad!

Czego lepiej nie robić z projektem logo?

Zamieszczone w księdze znaku złe praktyki mają na celu wskazanie, jakich zabiegów unikać w zakresie stosowania projektu logo. Istnieje bowiem wiele okoliczności, kiedy ten charakterystyczny znak jest umieszczany na szybko na jakichś materiałach w niewłaściwy sposób lub ktoś podejmuje się jego dodatkowej modyfikacji. Wtedy projekt logo może być źle zrozumiany, a czasami wręcz wyśmiewany.

Nie rozciągaj projektu logo na materiałach cyfrowych i drukowanych

Przygotowany projekt logo, który trafia do firmy, ma dobrane takie proporcje, które sprawiają, że jest on prawidłowo wyświetlany. Często jednak zdarza się, że jest on umieszczany np. w edytorze tekstu, a następnie modyfikowany, aby mieścił się w dokumencie. Wtedy dochodzi do rozciągania lub zmniejszania projektu logo. Zabieg ten sprawia, że nie są zachowane właściwe proporcje. Projekt logo wygląda wtedy bardzo źle. To z kolei kiepsko świadczy o firmie, która się posługuje znakiem w takiej postaci.

Nie stosuj logo w kiepskiej rozdzielczości

Projekt logo stworzonego przez studio graficzne, dostarczany jest w postaci różnych plików. Jeden z nich zawiera wersję wektorową. Wykorzystuje się ją, aby podczas zmniejszania lub powiększania nie tracić jakości. Inaczej dochodzi do modyfikacji rozdzielczości, przez co projekt logo jest nieczytelny. Można to zauważyć bardzo często w mediach społecznościowych. W ich przypadku logo jest zmniejszane, aby mieściło się jako zdjęcie profilowe, a warto pamiętać, że portale dodatkowo kompresują wgrywane grafiki. Wtedy traci ona na jakości.

Nie umieszczaj dodatkowych elementów w polu ochronnym

W księdze znaku znajduje się informacja o polu ochronnym projektu logo. To obszar, w którym nie powinno umieszczać się żadnych dodatkowych elementów. W przeciwnym razie logo może wyglądać komicznie. Jego odbiór nie będzie prawidłowy, a stąd już blisko do klapy wizerunkowej.

Nie zmieniaj kolorystyki we własnym zakresie

To, co stworzy studio graficzne, to efekt wiedzy i doświadczenia. Również w zakresie psychologii kolorów. Dlatego lepiej we własnym zakresie ich nie zmieniać w projekcie logo. Nieodpowiednio zmodyfikowane kolory mogą wywoływać odwrotny efekt od oczekiwanego. Mogą się ze sobą zlewać, tworząc niewyraźny znak, którego potencjalni klienci nie będą w stanie odczytać.

Podsumowanie

Budowanie wizerunku firmy zaczyna się od stworzenia projektu logo. Ten charakterystyczny znak stosowany jest w wielu miejscach. Trzeba zatem dbać o jego właściwe prezentowanie. Instrukcją, która w tym pomaga, jest księga znaków. Prezentuje ona przykłady złych zabiegów, których warto się wystrzegać. Inaczej firma może być narażona na nieprawidłowy odbiór przez potencjalnych klientów oraz partnerów biznesowych, a co za tym idzie - na straty wizerunkowe, przekładające się na sprzedaż i zyski.

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeKatowice.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.