Wiadomości z Katowic

Czy warto inwestować w influencera?

  • Dodano: 2022-04-05 13:45, aktualizacja: 2022-04-12 07:57

Influencerzy kojarzą się przede wszystkim z bajecznym życiem, które pokazują w internecie. Dla wielu, szczególnie młodych, ludzi są to jednak prawdziwe autorytety, które pokazują, co kupować, gdzie bywać, jak wyglądać czy się zachowywać. Wielu z nich cieszy się bardzo dużym zaufaniem swoich odbiorców. Dlatego coraz częściej są angażowani do kampanii reklamowych. Czy jednak warto inwestować w influencera?

Influencer marketing – co to takiego?

Słowo „influencer” pochodzi od angielskiego „influence”, co dosłownie oznacza „wpływ, oddziaływanie”. Można więc powiedzieć, że influencer jest osobą wpływową w pewnym środowisku – najczęściej osób, które śledzą jego poczynania w social media. Influencer marketing to natomiast odmiana marketingu, która wykorzystuje jego oddziaływanie do promowania określonych dóbr, usług czy marek.

Czy influencer marketing działa?

Dlaczego influencer marketing się sprawdza? Argumentów za tą formą reklamy jest wiele. Po pierwsze, influencer skupia wokół siebie tysiące, a nawet setki tysięcy osób, które mu ufają, wierzą w jego słowa, a nierzadko chcą być takie jak on. Gdy influencerzy pokazują określone dobra – np. ubrania, gadżety, kosmetyki, produkty żywnościowe, domowe sprzęty czy też usługi – często dostają mnóstwo pytań o to, gdzie można je kupić lub jak z nich skorzystać. Jeśli natomiast wyrażą swoją opinię na pewien temat (pozytywną lub negatywną), mają udział w kształtowaniu postaw swoich followersów (obserwujących).

Przykładem może być mega-influencerka Kylie Jenner. W 2018 roku napisała na Twitterze (na którym miała wówczas ok. 25 mln obserwujących), że w zasadzie nie używa już aplikacji Snapchat (dzięki której w znacznej mierze zdobyła sławę), sugerując, że jest to spowodowane jej redesignem. Następnego dnia notowania Snapchata spadły o 6%, co przełożyło się na straty w wysokości ponad 1 miliarda USD. To tylko jeden przykład, ale badania wykazują, że przy podejmowaniu decyzji zakupowych internauci kierują się opiniami influencerów w zasadzie na równi z tymi wygłaszanymi przez znajomych!

Dużym atutem jest też to, że świat influencerów jest bardzo bogaty, a społeczności zgromadzone wokół nich różnorodne. Współpracując z określonym influencerem, otrzymujesz dostęp do gotowej grupy docelowej, którą łączą określone cechy – być może właśnie takie, które charakteryzują Twojego klienta. To właśnie dlatego odpowiedni dobór osoby do współpracy z Twoją marką jest tak istotny.

Czy influencer marketing nadal ma sens?

Nie da się zaprzeczyć, że obecnie rynek influencerów jest bardzo nasycony. Kilka lat temu wieszczono, że ich era szybko się zakończy, a reklamy z ich udziałem przestaną być skuteczne. Rzeczywistość zweryfikowała jednak te prognozy. Influencer marketing nadal ma się bardzo dobrze. Co więcej, pomogła mu pandemia, ponieważ zamknięci w domach ludzie zaczęli spędzać jeszcze więcej czasu w portalach społecznościowych. Wartość rynku nadal rośnie, podobnie jak zaufanie do influencerów czy liczba odsłon najpopularniejszych social mediów. Świadomie prowadzony influencer marketing zdecydowanie może być bardzo skuteczny!

Influencer marketing – jak robić to dobrze?

Aby współpraca z influencerem Ci się opłaciła, trzeba się do tego dobrze przygotować. Po pierwsze upewnij się, że Twój produkt jest naprawdę dobry, a oferta dopracowana. Zadbaj o design zarówno samego produktu, jak i strony internetowej. Przeprowadź audyt SXO i dokonaj odpowiedniej optymalizacji, aby była przyjazna dla użytkownika i wyszukiwarek.

Następnie stwórz swoją grupę docelową i tzw. persony, czyli personifikacje idealnych klientów dla Twojej firmy. Dopiero na tej podstawie można rozpocząć poszukiwania influencera (lub influencerów), którzy będą mogli zareklamować Twój produkt. Następnie konieczne jest stworzenie kreacji, czyli kształtu reklamy. Warto zaangażować w to influencera, który najlepiej zna swoich odbiorców i wie, co do nich przemawia.

Współpracę z influencerami najlepiej rozpocząć jednak od wyboru agencji marketingowej, która będzie koordynować te działania, kontrolować ich wyniki i wspierać Cię swoją wiedzą i doświadczeniem. To sposób na najskuteczniejsze kampanie!

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeKatowice.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.