Katowice - portal miejski mojeKatowice.pl

Wiadomości z Katowic

Facebook Ads - czy sprawdzi się dla Twojego biznesu?

  • Dodano: 2019-08-02 08:45, aktualizacja: 2019-08-02 08:49

Facebook Ads to niepodważalnie jedno z najskuteczniejszych narzędzi e-marketingowych. Decyduje o tym przede wszystkim popularność samej platformy - w Polsce swoje Facebookowe walle scrolluje aż 16 mln osób. A dodać do tego należy również użytkowników Instagrama i tych, którzy korzystają korzystają z urządzeń mobilnych.

Facebook Ads - dobry dla każdego?

Szukając skutecznych narzędzi promocji, nasza uwaga nie bez przyczyny jest skierowana w stronę Facebooka. Nawet osoby, które nie są zaznajomione z Facebook Ads, intuicyjnie wyczuwają ich potencjał reklamowy. Wystarczy oprzeć się na pobieżnej obserwacji, by stwierdzić, że portale społecznościowe skupiają ogromne grono bardzo różnorodnych użytkowników. I są to użytkownicy aktywnie zaangażowani, spędzający tam - statystycznie - minimum 35 minut dziennie. Ale za użyciem konkretnych narzędzi powinny stać również konkretne argumenty. Zobaczmy, co sprawia, że Facebook Ads jest efektywnym rozwiązaniem marketingowym dla biznesu.

Precyzyjne dotarcie do grupy docelowej

Duża publiczność, która może być potencjalnym odbiorcą reklamy, to jeszcze nie wszystko. Jak wiadomo, kiedy mówimy do wszystkich, mówimy w zasadzie do nikogo. Każde działanie marketingowe powinno w pierwszej kolejności skupić się na dokładnym określeniu grupy docelowej i dotarciu do niej. I ten cel pomaga zrealizować Facebook Ads. Targetowanie przekazu reklamowego w tym systemie jest precyzyjne. Efektywność wspomaga dostęp do analityki, możliwość testowania rozwiązań i porównywania ich wyników. Jeden z podstawowych celów czyli dotarcie do konkretnej grupy użytkowników możemy odhaczyć.

Reklama zgodna z celem biznesowym

Skoro jesteśmy przy celach, skupmy się właśnie na nich. Kontekstem jest również jedna z podstawowych dla biznesu rzeczy czyli strategiczny cel obecności w social mediach i komunikatu, który w formie reklamy przedstawiamy odbiorcy. Podobnie jak w przypadku grupy odbiorców, sam cel trzeba dookreślić. Bycie dla bycia czy posiadanie fanpage'a, bo wszyscy go mają, nie są wystarczającym, strategicznym powodem. Cel ma jeszcze większe znaczenie w przypadku emisji reklam. Można go dostosować do swoich marketingowych potrzeb czyli: zwiększenia rozpoznawalności marki, podjęcia działania przez użytkownika (np. instalacja aplikacji, wyświetlenie filmu) bądź konwersji, która może mieć postać sprzedaży produktu czy odwiedzin strony. W pewnym stopniu sam system Facebook Ads skłania nas do tego, by przemyśleć nieco strategię marketingową, jeśli nad takową się nie zastanawialiśmy.

Formaty reklam dostosowane do przekazu

Co jeszcze wpływa na to, że Facebook Ads sprawdza się jako system reklamowy? Na pewno są to zróżnicowane formaty reklamowe, które można dostosować do swoich potrzeb. W zależności od celu przekazu, wybrać możemy taki nośnik, który najpełniej go odzwierciedli. Do dyspozycji mamy oczywiście zdjęcie czy grafikę, film, pokaz slajdów, reklamy karuzelowe i w formie kolekcji. Co ważne, np. w przypadku reklam karuzelowych mamy możliwość wzmocnienia skuteczności przekazu poprzez dodanie chociażby call to action. I tylko jedno klikniecie dzieli użytkownika od wykonania konkretnej akcji na zewnętrznej stronie docelowej.

Facebook Ads - reklamy na różnych urządzeniach

Mobile czy desktop? To pytanie możemy pominąć, wybierając system reklamowy Facebook Ads. Formaty są doskonale dostosowane do ekranów dużych i małych urządzeń. Świetne dopasowanie do specyfiki mobile i dotarcie do tej grupy użytkowników zapewnia Audience Network. Treści wyświetlają się również poza Facebookiem – w innych witrynach i aplikacjach. Dużą zaletą tego systemu jest automatyzacja procesu publikacji reklam. Ta, którą wyemitowaliśmy na Facebooku, zostanie dostosowana do określonego formatu mobile, w zależności o docelowego miejsca wyświetlania.

Analityka i optymalizacja działań

Wszystkie działania marketingowe powinny być mierzone, by można je było optymalizować. Mowa tutaj zarówno o kwestiach budżetowych, zasięgowych, jak i o konwersji. Korzystając z Facebook Ads mamy oczywiście dostęp do statystyk i informacji, które służą do analizy skuteczności działań. W tym miejscu trzeba dodać, że dane na temat konkretnych użytkowników są jeszcze bardziej dokładne dzięki cross-device. Niezależnie od tego, z ilu urządzeń korzysta użytkownik, jeśli jest zalogowany, zostanie ujęty w danych jako jedna osoba, a nie kilka ze względu na korzystanie z wielu sprzętów.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.

Drogi Użytkowniku!

Dokładamy wszelkich starań by korzystanie z naszego serwisu było dla Ciebie komfortowe.

Dlatego staramy się dopasować dostępne w nim treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies oraz przetwarzaniu przez administratora danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych.

Przez dalsze korzystanie, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, z naszego serwisu wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies w Twojej przeglądarce.

Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić w przeglądarce ustawienia dotyczące plików cookies, a także uzyskać dodatkowe informacje o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci prawach z naszej Polityki Prywatności.

Przejdź do serwisu