Katowice - portal miejski mojeKatowice.pl

Wiadomości z Katowic

Naklejki w promocji marki - typowo czy nie?

  • Dodano: 2019-07-08 09:45

Naklejki promocyjne przede wszystkim służą działaniom wizerunkowym. Ich zadaniem jest kojarzenie obrazu bądź hasła z daną marką. Mogą być używane zarówno na produktach, jak i w przestrzeni, która jest miejscem spotkań z klientami: w sklepie, kawiarni, restauracji czy siedzibie firmy. Jak naklejki wpływają na odbiór marki i czy warto sięgnąć po nie dla działań promocyjnych?

Naklejki w gastronomii

Naklejki coraz częściej spotka się w gastronomii. Widujemy je na produktach spożywczych, ale również w formie gadżetów dla klientów kawiarni czy restauracji. Zazwyczaj są to naklejki nietypowe: z ciekawym, nierzadko kontrowersyjnym hasłem, grą słowną czy kreatywnym połączeniem słowa i obrazu. Wszystko po to, by przyciągać uwagę i być lepiej zapamiętanym przez klientów.

Naklejki są też oryginalnym elementem wykończenia opakowań produktowych. Nawet bardzo minimalistyczne pudełko czy papierowa torebka zyskują wyrazu w połączeniu z naklejką, na której widnieje bezpośredni zwrot do odbiorcy lub zupełnie zwyczajnie: logotyp marki.

Naklejki jako gadżet

Kreatywne naklejki pełnią również rolę gadżetów: są rozdawane podczas eventów promocyjnych marki. Zazwyczaj używa się w tym przypadku naklejek papierowych, na których logotyp marki jest wiązany z chwytliwym hasłem. Hasło powinno wpisywać się w nastroje uczestników eventu: odpowiadać ich zainteresowaniom, dotykać istotnych kwestii związanych z wydarzeniem czy branżą. Zasada jest taka: zaprojektuj naklejkę na tyle oryginalną, aby się wyróżnić i na tyle powszechną, aby klient mógł się z nią identyfikować. Po co? Aby osoby, które otrzymały naklejkę, chętnie wykorzystały ją i promowały brand w szerszych kręgach.

Naklejki wielkoformatowe

Naklejki wielkoformatowe są najczęściej wykorzystywane do promowania w formie szyldu, ciekawego obrazu zdobiącego ścianę, okno czy podłogę. Mogą również być używane dla celów informacyjnych, np. w przypadku naklejek podłogowych lub ściennych, wskazywać drogę.

Naklejki wielkoformatowe stosowane w strategicznych punktach muszą być wytrzymałe. Rolę tę doskonale spełniają naklejki foliowe. Cechują się większą trwałością, są odporne na czynniki atmosferyczne, nie blakną pod wpływem słońca i nie odchodzą na skutek eksploatacji. Folia jest również wodoodporna. Naklejki tego typu są bardzo łatwe w aplikacji. Dzięki naklejkom foliowym szybko i sprawnie odmienimy wnętrze, mając na uwadze zarówno kwestie promocyjne, jak i aranżerskie.

Naklejki foliowe możemy stosować również w mniejszych formatach i wykorzystywać je w celach promocyjnych podobnie jak naklejki papierowe. Jeśli zależy nam na zwiększonej wytrzymałości, jest to opcja, po którą warto sięgnąć.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.