Wiadomości z Katowic

Naklejki w promocji marki - typowo czy nie?

  • Dodano: 2019-07-08 09:45

Naklejki promocyjne przede wszystkim służą działaniom wizerunkowym. Ich zadaniem jest kojarzenie obrazu bądź hasła z daną marką. Mogą być używane zarówno na produktach, jak i w przestrzeni, która jest miejscem spotkań z klientami: w sklepie, kawiarni, restauracji czy siedzibie firmy. Jak naklejki wpływają na odbiór marki i czy warto sięgnąć po nie dla działań promocyjnych?

Naklejki w gastronomii

Naklejki coraz częściej spotka się w gastronomii. Widujemy je na produktach spożywczych, ale również w formie gadżetów dla klientów kawiarni czy restauracji. Zazwyczaj są to naklejki nietypowe: z ciekawym, nierzadko kontrowersyjnym hasłem, grą słowną czy kreatywnym połączeniem słowa i obrazu. Wszystko po to, by przyciągać uwagę i być lepiej zapamiętanym przez klientów.

Naklejki są też oryginalnym elementem wykończenia opakowań produktowych. Nawet bardzo minimalistyczne pudełko czy papierowa torebka zyskują wyrazu w połączeniu z naklejką, na której widnieje bezpośredni zwrot do odbiorcy lub zupełnie zwyczajnie: logotyp marki.

Naklejki jako gadżet

Kreatywne naklejki pełnią również rolę gadżetów: są rozdawane podczas eventów promocyjnych marki. Zazwyczaj używa się w tym przypadku naklejek papierowych, na których logotyp marki jest wiązany z chwytliwym hasłem. Hasło powinno wpisywać się w nastroje uczestników eventu: odpowiadać ich zainteresowaniom, dotykać istotnych kwestii związanych z wydarzeniem czy branżą. Zasada jest taka: zaprojektuj naklejkę na tyle oryginalną, aby się wyróżnić i na tyle powszechną, aby klient mógł się z nią identyfikować. Po co? Aby osoby, które otrzymały naklejkę, chętnie wykorzystały ją i promowały brand w szerszych kręgach.

Naklejki wielkoformatowe

Naklejki wielkoformatowe są najczęściej wykorzystywane do promowania w formie szyldu, ciekawego obrazu zdobiącego ścianę, okno czy podłogę. Mogą również być używane dla celów informacyjnych, np. w przypadku naklejek podłogowych lub ściennych, wskazywać drogę.

Naklejki wielkoformatowe stosowane w strategicznych punktach muszą być wytrzymałe. Rolę tę doskonale spełniają naklejki foliowe. Cechują się większą trwałością, są odporne na czynniki atmosferyczne, nie blakną pod wpływem słońca i nie odchodzą na skutek eksploatacji. Folia jest również wodoodporna. Naklejki tego typu są bardzo łatwe w aplikacji. Dzięki naklejkom foliowym szybko i sprawnie odmienimy wnętrze, mając na uwadze zarówno kwestie promocyjne, jak i aranżerskie.

Naklejki foliowe możemy stosować również w mniejszych formatach i wykorzystywać je w celach promocyjnych podobnie jak naklejki papierowe. Jeśli zależy nam na zwiększonej wytrzymałości, jest to opcja, po którą warto sięgnąć.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeKatowice.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.