Wiadomości z Katowic

Pozycjonowanie Katowice, czyli jak pozycjonować stronę z biznesem lokalnym?

  • Dodano: 2020-08-28 11:15, aktualizacja: 2020-08-30 19:49

Pozycjonowanie lokalne znajduje zastosowanie w określonych branżach. Najczęściej z takich usług SEO korzystają fachowcy, czyli hydraulicy, elektrycy, lekarze, mechanicy, prawnicy, ale nie tylko. Pozycjonowanie lokalne przeznaczone jest też dla właścicieli restauracji, kawiarni, gabinetów kosmetycznych, którzy świadczą swoje usługi w konkretnym regionie. Jak więc zwiększyć widoczność strony na określone frazy z miastem, dzielnicą czy województwem? Od czego zacząć pozycjonowanie biznesu lokalnego z Katowic lub z innej miejscowości

Pozycjonowanie Katowice, czyli komu zlecić lokalne działania SEO?

Pozycjonowanie lokalne koncentruje się na zwiększeniu widoczności witryny na określone słowa kluczowe z konkretną lokalizacją. Może to być miasto, województwo, a nawet dzielnica. Chodzi o to, by internauta, wpisując w wyszukiwarkę „pozycjonowanie Katowice”, otrzymał wyniki jak najlepiej dopasowane do jego zapytania. Poszukując specjalistów SEO ze Śląska, którzy zajmują się lokalnym SEO, można skorzystać z wyszukiwarki lub wziąć pod uwagę poradniki, w których uwzględniono topowe agencje marketingu internetowego. Pozycjonowanie.blog wymienia firmy pozycjonujące strony z Katowic, Wrocławia, Warszawy i z innych miast. Działalność wielu agencji SEO ma zasięg ogólnopolski.

Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?

Wiele biznesów lokalnych nie ma stron internetowych, a to duży błąd. Tradycyjna reklama dziś już nie wystarczy. Chcąc dotrzeć do klientów w internecie, niezbędne jest stworzenie własnej witryny. Nie musi być ona zbytnio rozbudowana. Najważniejsze, by przedstawiała usługi, zawierała określone słowa kluczowe, prezentowała podstawowe dane kontaktowe firmy. Strona internetowa musi zostać w odpowiedni sposób zoptymalizowana, aby była lepiej widoczna w wyszukiwarce. Specjaliści SEO podejmują więc szereg różnych działań, w tym technicznych, dotyczących treści, zwiększających użyteczność dla internautów, co może przyczynić się do wzrostu popularności witryny w sieci.

Wizytówka Google Moja Firma

W przypadku firm lokalnych założenie wizytówki Google Moja Firma powinno być właściwie obowiązkowe. Nie jest to trudne, a może przynieść zadowalające rezultaty. Dlaczego? Bo wizytówka wspiera lokalne pozycjonowanie, wyświetla się w organicznych wynikach wyszukiwania i jest widoczna w mapach Google. W takiej wizytówce należy umieścić aktualne dane adresowe firmy, podstawowe informacje na temat usług czy produktów, URL strony internetowej, warto dodać również zdjęcia. 

Lokalne SEO – co jeszcze?

Pozycjonowanie lokalne obejmuje znacznie więcej działań. Specjaliści SEO wymieniają jeszcze dodatnie danych strukturalnych oraz zadbanie o link building. Zyskanie odnośników prowadzących do witryny nie może być jednak przypadkowe. Pozycjonując lokalny biznes, bardziej wartościowe będą właśnie serwisy o zasięgu regionalnym. Bardzo ważne jest też zadbanie o zgodność danych NAP, czyli Name, Address, Phone. Lokalna działalność może pojawiać się w różnych internetowych katalogach firm. Trzeba dopilnować, aby dane w takich wpisach zgadzały się z informacjami podanymi na stronie internetowej. Wszelkie aktualizacje powinny być dokonywane na bieżąco. 

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeKatowice.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.