Pozycjonowanie lokalne znajduje zastosowanie w określonych branżach. Najczęściej z takich usług SEO korzystają fachowcy, czyli hydraulicy, elektrycy, lekarze, mechanicy, prawnicy, ale nie tylko. Pozycjonowanie lokalne przeznaczone jest też dla właścicieli restauracji, kawiarni, gabinetów kosmetycznych, którzy świadczą swoje usługi w konkretnym regionie. Jak więc zwiększyć widoczność strony na określone frazy z miastem, dzielnicą czy województwem? Od czego zacząć pozycjonowanie biznesu lokalnego z Katowic lub z innej miejscowości
Pozycjonowanie Katowice, czyli komu zlecić lokalne działania SEO?
Pozycjonowanie lokalne koncentruje się na zwiększeniu widoczności witryny na określone słowa kluczowe z konkretną lokalizacją. Może to być miasto, województwo, a nawet dzielnica. Chodzi o to, by internauta, wpisując w wyszukiwarkę „pozycjonowanie Katowice”, otrzymał wyniki jak najlepiej dopasowane do jego zapytania. Poszukując specjalistów SEO ze Śląska, którzy zajmują się lokalnym SEO, można skorzystać z wyszukiwarki lub wziąć pod uwagę poradniki, w których uwzględniono topowe agencje marketingu internetowego. Pozycjonowanie.blog wymienia firmy pozycjonujące strony z Katowic, Wrocławia, Warszawy i z innych miast. Działalność wielu agencji SEO ma zasięg ogólnopolski.
Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?
Wiele biznesów lokalnych nie ma stron internetowych, a to duży błąd. Tradycyjna reklama dziś już nie wystarczy. Chcąc dotrzeć do klientów w internecie, niezbędne jest stworzenie własnej witryny. Nie musi być ona zbytnio rozbudowana. Najważniejsze, by przedstawiała usługi, zawierała określone słowa kluczowe, prezentowała podstawowe dane kontaktowe firmy. Strona internetowa musi zostać w odpowiedni sposób zoptymalizowana, aby była lepiej widoczna w wyszukiwarce. Specjaliści SEO podejmują więc szereg różnych działań, w tym technicznych, dotyczących treści, zwiększających użyteczność dla internautów, co może przyczynić się do wzrostu popularności witryny w sieci.
Wizytówka Google Moja Firma
W przypadku firm lokalnych założenie wizytówki Google Moja Firma powinno być właściwie obowiązkowe. Nie jest to trudne, a może przynieść zadowalające rezultaty. Dlaczego? Bo wizytówka wspiera lokalne pozycjonowanie, wyświetla się w organicznych wynikach wyszukiwania i jest widoczna w mapach Google. W takiej wizytówce należy umieścić aktualne dane adresowe firmy, podstawowe informacje na temat usług czy produktów, URL strony internetowej, warto dodać również zdjęcia.
Lokalne SEO – co jeszcze?
Pozycjonowanie lokalne obejmuje znacznie więcej działań. Specjaliści SEO wymieniają jeszcze dodatnie danych strukturalnych oraz zadbanie o link building. Zyskanie odnośników prowadzących do witryny nie może być jednak przypadkowe. Pozycjonując lokalny biznes, bardziej wartościowe będą właśnie serwisy o zasięgu regionalnym. Bardzo ważne jest też zadbanie o zgodność danych NAP, czyli Name, Address, Phone. Lokalna działalność może pojawiać się w różnych internetowych katalogach firm. Trzeba dopilnować, aby dane w takich wpisach zgadzały się z informacjami podanymi na stronie internetowej. Wszelkie aktualizacje powinny być dokonywane na bieżąco.