Wiadomości z Katowic

Praca w JYSK w Centrum Dystrybucji. Jakie obowiązki i wymagania - opinie?

  • Dodano: 2019-06-18 09:30, aktualizacja: 2019-06-18 13:20

JYSK jest największą duńską marką spośród tych, które działają na arenie międzynarodowej. Tytuł ten zobowiązuje do dostarczania: klientom produktów i usług najwyższej jakości, a pracownikom - odpowiednich warunków pracy. Naturalnym następstwem wielkoskalowego rozrostu sieci oraz zmieniających się standardów zatrudnienia było powstanie Centrum Dystrybucji. Dział ten odpowiada za to, co dzieje się za kulisami skandynawskiego giganta, mając niemały wpływ na funkcjonowanie całego przedsiębiorstwa.

Zastanawiasz się nad podjęciem pracy w tej jednostce JYSK? Zapoznaj się z naszym przewodnikiem, w którym przedstawiamy najważniejsze informacje o zatrudnieniu w Centrum Dystrybucji firmy!

Centrum Dystrybucji JYSK - co trzeba wiedzieć?

Centrum Dystrybucji JYSK znajduje się w Radomsku, czyli w niewielkim mieście położonym w województwie łódzkim. Pracownicy oddziału obsługują sklepy sieci mieszczące się na terenie 12 krajów, dbając o ich odpowiednie wyposażenie poprzez fizyczne wysyłanie ładunków oraz optymalizację procesów logistycznych. Zatrudnienie w Centrum wiąże się z 3-zmianowym systemem pracy, a sam obiekt funkcjonuje bez przerwy przez 5 dni w tygodniu.

Osoby myślące o pracy w radomskim oddziale firmy, mogą starać się o stanowiska w jednym z trzech działów: Dziale Administracji, Dziale Logistyki lub Dziale Optymalizacji Łańcucha Dostaw. Wszystkie z nich wiążą się z nieco innymi obowiązkami, co znajduje swoje odbicie w wymaganiach stawianych kandydatom.

Warto także wiedzieć, że JYSK stawia spory nacisk na rozwój swoich pracowników, proponując im ogromne możliwości rozwoju zawodowego. Szanse na awans ma każdy, kto wykaże się swoim zaangażowaniem i ambicją - niezależnie od obejmowanego w danym momencie stanowiska.

Praca w Centrum Dystrybucji - jakie wymagania?

W pierwszej kolejności poruszymy kwestię zatrudnienia w Dziale Administracji. Jak daje się to zauważyć w aktualnych ofertach pracy, wymagania dla kandydatów nie są wygórowane. W tym przypadku JYSK kładzie bowiem największy nacisk na cechy charakteru oraz umiejętności miękkie. Pracodawca z pewnością zwróci uwagę na osoby, które: nie boją się wyzwań, przykładają wagę do szczegółów, tryskają pozytywną energią, są zorganizowane, odpowiedzialne i potrafią zachować zimną krew w każdej sytuacji.

Inaczej wyglądają oczekiwania wobec kandydatów do Działu Logistyki. Tutaj najbardziej liczą się chęć oraz zamiłowanie do pracy fizycznej. Ogromnymi atutami będą także: efektywność w działaniu, umiejętność organizacji własnej przestrzeni i zdolność do pracy w grupie. Przydatne mogą się także okazać uprawnienia do obsługi wózków widłowych oraz prawo jazdy, np. kategorii B.

Ciekawe wydają się wymagania w Dziale Optymalizacji Łańcucha Dostaw, które wskazują na interdyscyplinarny i pełen wyzwań charakter pracy. Jak podpowiadają oficjalne wytyczne, idealny kandydat powinien: być komunikatywny, zorganizowany, kreatywny i pomysłowy, wykazywać inicjatywę w działaniu, mieć chęć dążyć do optymalizacji procesów zachodzących w firmie, potrafić kolejkować najróżniejsze zadania według priorytetów.

Obowiązki pracowników Centrum Dystrybucji JYSK

Dział Administracji JYSK odpowiada za naprawdę wiele aspektów prowadzenia polskiego oddziału firmy, oferując sporo różnych stanowisk w co najmniej kilku wydziałach. Omówienie wszystkich z nich mogłoby być problematyczne, natomiast warto wskazać przykładowe czynności, którymi zajmują się osoby zatrudnione w Dziale Administracji.

Można wśród nich wymienić: obsługę klientów zewnętrznych i wewnętrznych, optymalizację procesów logistycznych, dbanie o wysokie standardy BHP, rekrutacja pracowników, zapewnianie najwyższej jakości produktów i usług, koordynację oraz planowanie. Na tym oczywiście nie kończą się zadania zatrudnionych w Dziale Administracji, ale tutaj wszystko zależy od konkretnego stanowiska. Podstawową misją wszystkich z nich jest dbanie o rozwój oraz prawidłowe i efektywne działanie Centrum Dystrybucji.

Zatrudnienie w Dziale Logistyki będzie wiązało się z koniecznością wykonywania pracy fizycznej. Mowa tu o takich czynnościach jak: rozładunek dostaw, układanie towarów według wytycznych, transportowanie dóbr w określone miejsca w obrębie magazynu, kompletowanie zamówień i zabezpieczanie ich na paletach czy załadunek towaru.

Dział Optymalizacji Łańcucha Dostaw to z kolei jeszcze inne obowiązki. Do najważniejszych z nich należą: optymalizacja procesów i rozwiązań związanych z załadunkiem, rozładunkiem, transportem oraz składowaniem, dbanie o poprawność wykonywania różnych czynności magazynowych i wykorzystania sprzętu, kontrola jakości dostaw, troska o prawidłowy przebieg wszelkich procedur.

Warto wiedzieć, że konkretny zakres obowiązków oraz wynikający z nich stopień odpowiedzialności w JYSK mocno zależy od doświadczenia pracownika. Można przyjąć, że na osoby na wyższych stanowiskach (np. starsi specjaliści) będą czekały poważniejsze wyzwania.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeKatowice.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.