2 września Grupa Pietrzak zaprosiła dzieci wraz z ich opiekunami do odwiedzenia katowickich pszczół, które od maja 2019 r. mieszkają w ulach na dachu kompleksu budynków należących do dealera. Dzieci przeszły ekologiczną ścieżkę edukacyjną, podczas której dowiedziały się jak bardzo pożyteczne są pszczoły i jak powstaje miód. Dla Grupy Pietrzak to okazja do podsumowania działania firmowej „pasieki”.
Pszczela inicjatywa w Katowicach
Grupa Pietrzak podsumowała efekty pracy pszczół mieszkających w 4 ulach stojących na dachu kompleksu budynków do niej należących. W tym roku „firmowe” pszczoły wyprodukowały 80 kg miodu.
2 września Grupa Pietrzak gościła 20 dzieci w ramach „Słodkiego powitania roku szkolnego”, w ramach którego miał miejsce słodki poczęstunek, spotkanie z pszczelarzem, zajęcia plastyczne i ciekawostki o życiu pszczół. Oprócz dzieci pracowników firmy do udziału w wydarzeniu zaproszeni zostali wychowankowie Centrum Opiekuńczo – Wychowawczego „Wzrastanie” z Katowic.
- Spotkanie rozpoczęło się od słodkiego poczęstunku, dzieci musiały mieć energię do przejścia przez intensywny program eventu. W strojach pszczelarskich spotkały się z pszczelarzem, który zaprosił je na dach budynku, gdzie znajdują się 4 ule, tu usłyszały wiele ciekawostek o pszczołach. Jednym z zadań było poszukiwanie królowej. Mali uczestnicy mieli także szansę spróbowania miodu wprost z plastra. Po warsztatach zaprosiliśmy całą grupę do restauracji La Squadra, gdzie przygotowaliśmy kącik kreatywny z malowankami, a kucharz pyszne pankejki, które dzieci własnoręcznie dekorowały. Na koniec każde dziecko otrzymało certyfikat udziału w wydarzeniu oraz upominek w postaci słoiczka miodu i tatuaży zmywalnych ze wzorami pszczółek – opisuje Mateusz Widuch, marketing manager Grupy Pietrzak.
Pro-ekologia w Katowicach
Event był elementem strategii marketingowej spółki, opartej między innymi na angażowaniu się w tematy pro-ekologiczne.
Katowickie pszczoły mają już swoją krótką historię – po raz pierwszy pojawiły się tutaj 7 maja 2019 r. Realizacja jest efektem współpracy Grupy Pietrzak z Pszczelarium – rodzinną firmą, która realizuje pionierski pomysł zakładaniu pasiek w miastach, szkoleniach w zakresie pszczelarstwa i w opiece nad pszczołami w ośrodkach miejskich.
Pod koniec 2022 r. każdy z uli pomalowano w barwach symbolizujących poszczególne marki z portfolio Grupy Pietrzak: czerwony – Ferrari, niebieski – Alpine, żółty – Renault i jasnoniebieski – Peugeot.