Urząd Miasta Katowice przypomina, że sprawy urzędowe można również załatwiać przez Internet.
Posiadając konto na www.sekap.pl lub www.epuap.gov.pl można korzystać z elektronicznych usług, wysyłając wnioski do urzędu, podpisując je kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym. W wielu sytuacjach nie ma potrzeby załatwiania sprawy osobiście w urzędzie.
Wnioski online w jednym miejscu
W związku z tym zachęcamy do kontaktu i załatwiania spraw drogą elektroniczną, a także drogą pocztową.
Co jest potrzebne?
- Podpis elektroniczny ( profil zaufany)
- Konto na platformie www.sekap.pl lub www.epuap.gov.pl
Profil zaufany można bezpiecznie założyć korzystając z bankowości elektronicznej.
Taką możliwość dają największe banki: Alior Bank, iPKO, Inteligo, Santander, Bank Pekao, mBank, ING, Envelo, Millennium. Ich lista znajduje się na stronie www.pz.gov.pl.
Posiadając profil zaufany i konto na platformie www.sekap.pl skorzystasz z 300 usług, które dają możliwość wysłania do Urzędu Miasta Katowice wniosku drogą elektroniczną (np. zgłoszenie zbycia pojazdu, wniosek o rejestrację pojazdu, odpis aktu stanu cywilnego, wydanie zaświadczenia z akt meldunkowych, wymeldowanie, deklarację śmieciową).
Posiadając profil zaufany i konto na platformie www.epuap.gov.pl skorzystasz z usługi „Pismo Ogólne do urzędu" lub usług centralnych (np. wniosek o wydanie dowodu osobistego, zgłoszenie urodzenia dziecka, zgłoszenie pobytu stałego/czasowego).