Wiadomości z Katowic

Załatw sprawy urzędowe przez Internet

  • Dodano: 2020-03-18 08:00, aktualizacja: 2020-03-18 08:11

Urząd Miasta Katowice przypomina, że sprawy urzędowe można również załatwiać przez Internet.

Posiadając konto na www.sekap.pl lub www.epuap.gov.pl można korzystać z elektronicznych usług, wysyłając wnioski do urzędu, podpisując je kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym. W wielu sytuacjach nie ma potrzeby załatwiania sprawy osobiście w urzędzie.

Wnioski online w jednym miejscu Pobierz

W związku z tym zachęcamy do kontaktu i załatwiania spraw drogą elektroniczną, a także drogą pocztową.   

Co jest potrzebne?

Profil zaufany można  bezpiecznie założyć korzystając z bankowości elektronicznej.

Taką możliwość dają największe banki: Alior Bank, iPKO, Inteligo, Santander, Bank Pekao, mBank, ING, Envelo, Millennium. Ich lista znajduje się na stronie www.pz.gov.pl.

Posiadając profil zaufany i konto na platformie www.sekap.pl skorzystasz z 300 usług, które dają możliwość wysłania do Urzędu Miasta Katowice wniosku drogą elektroniczną (np. zgłoszenie zbycia pojazdu, wniosek o rejestrację pojazdu, odpis aktu stanu cywilnego, wydanie zaświadczenia z akt meldunkowych, wymeldowanie, deklarację śmieciową).

Posiadając profil zaufany i konto na platformie www.epuap.gov.pl skorzystasz z usługi „Pismo Ogólne do urzędu" lub usług centralnych (np. wniosek o wydanie dowodu osobistego, zgłoszenie urodzenia dziecka, zgłoszenie pobytu stałego/czasowego).

Komentarze (1)    dodaj »

  • Henryk Mika

    proszę o podpowiedź jak mam załatwić wymianę dowodu rejestracyjnego?

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeKatowice.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również