Katowice - portal miejski mojeKatowice.pl

Wiadomości z Katowic

Czym jest marketing internetowy i jak go wprowadzić?

  • Dodano: 2019-07-12 16:30

Współczesny marketing internetowy to szereg rozbudowanych narzędzi, których zadaniem jest zwiększenie sprzedaży produktów czy usług. Pozycjonowanie stron, tworzenie stron, reklama, publikacje unikatowych treści i tworzenie całej strategii rozwoju sprzedaży internetowej to właśnie zadanie, jakie wykona agencja marketingu internetowego.

Niezależnie od tego, czy działalność opiera się na jednoosobowej spółce, czy potężnej firmie, to musi być poparta obecnością w Internecie. Według najnowszych badań ponad 40% osób dokonuje zakupów produktów czy usług w sieci. Posiadanie samej strony internetowej już nie wystarcza. Silna konkurencja wymaga pozycjonowania stron, nieustannego podnoszenia jej w wynikach wyszukiwania Google, obecności mediach społecznościowych czy odpowiedniej promocji i reklamy. Samodzielne tworzenie strategii rozwoju sprzedaży internetowej jest obarczone dużym ryzykiem niepowodzenia oraz olbrzymimi kosztami. Przy braku efektów dojdzie do tego zniechęcenie i kredyty. Aby uniknąć takiej sytuacji, należy skorzystać z pomocy fachowej, jaką jest agencja marketingu internetowego.

Odnajdź specjalistów od marketingu

Przede wszystkim nie powinno się samodzielnie bez ekspertów prowadzić marketingu internetowego. Jest to olbrzymia wiedza, które nie sposób pojąć w dwa dni, poza tym tworzenie strategii rozwoju to długofalowy proces, który wymaga fachowości. Dlaczego? Samodzielne tworzenie strategii, prowadzenie działań pozycjonujących nie przyniesie spodziewanych efektów, a wygeneruje olbrzymie koszty. Zatrudnienie ekspertów pozwoli zrekompensować duże koszty marketingu i zwiększyć stanowczo zyski. Bilans kosztów i przychodów będzie zdecydowanie dodatni. Komu zaufać? Najlepiej wybrać takich specjalistów jak agencja marketingu internetowego. Pomogą oni przeprowadzić audyt aktualnego stanu internetowego marketingu firmy, stworzą unikatową strategię, a następnie wykonają wszelkie działania, które zostaną ujęte w strategii rozwoju.

Audyt firmy i indywidualna strategia działania

Specjaliści zrobią najpierw audyt istniejącej strony i wcześniejszych działań wykonywanych w ramach reklamy czy pozycjonowania stron. Określą, czy konkretne czynności należy zmienić, udoskonalić lub wprowadzić nowe działania. Następnie zostanie ustalony z klientem zakres działań dotyczących strony, publikacji, reklamy oraz pozycjonowania. Agencja marketingu internetowego dostosuje model, koncepcję sprzedaży, pozycjonowania do potrzeb i charakteru działalności klienta. Inaczej będzie wyglądało tworzenie stron czy pozycjonowanie stron lokalnego fryzjera, a inaczej działania dla dużej, międzynarodowej firmy. Po określeniu tych zmiennych, zostanie ustalony czas prowadzenia marketingu internetowego oraz jego koszty, ale także potencjalne profity. W zależności od potrzeb klienta oraz od możliwości budżetowych usługa może kosztować od kilkuset złotych do kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Stworzenie oryginalnej strony

Punktem wyjścia zawsze jest aktualizacja lub stworzenie nowej strony internetowej. Optymalizacja starej witryny polegać będzie na stworzeniu nowych treści, grafik, banerów oraz wprowadzenia słów kluczowych czy adresów URL. Nowa strona internetowa będzie zawierała już wszystkie wymienione składniki. Dodatkowo nowa czy stara strona musi wyświetlać się poprawnie na wszystkich typach urządzeń. Pierwszy wariant zakłada wyświetlanie się strony na każdym urządzeniu, czyli stronę responsywną. Drugi wariant zakłada, że agencja marketingu internetowego stworzy dwie bliźniacze strony. Jedna, bardziej rozbudowana przeznaczona zostanie dla komputerów, a druga, mniej rozbudowana dla urządzeń mobilnych. Dzięki tym rozwiązaniom strony będą czytelne, przejrzyste i łatwe w obsłudze dla klientów, którzy będą dokonywali przeglądania czy zakupów z dowolnego nośnika.

Czas na dobre pozycjonowanie i reklamę

Poza stworzeniem strategii i strony, agencja marketingu internetowego będzie pozycjonowała stronę oraz prowadziła kampanie reklamowe w mediach i w Google.

Pozycjonowanie stron opierać się będzie na optymalizacji słów kluczowych na stronie, czyli takich, które są najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę Google. Będą też publikowane treści w niezależnych portalach. Im lepsze portale, tym bardziej wartościowe staje się pozycjonowanie. Zadaniem pozycjonowania jest podniesienie pozycji strony internetowej w wyszukiwarce, aby jak najwięcej osób, które wpisują konkretną usługę czy produkt, mogło znaleźć stronę klienta. Zadanie jest o tyle trudniejsze, że pozycjonowanie dotyczy wielu firm i należy wprowadzać je tak, aby wyróżnić się od konkurencji.

Agencja marketingu internetowego zadba również o fachową reklamę, będzie tworzyła banery reklamowe, strategię reklamy w Google Adwords oraz rozpocznie wartościowe publikacje w portalach branżowych, bezpośrednio powiązanych z klientem i jego towarami czy usługami. W treściach będą nie tylko reklamy w formie banerów, ale także wartościowe linki przekierowujące na stronę klienta wszystkich czytających. Całość działań będzie tworzyć wartościową promocję strony klienta, a przede wszystkim generować więcej kupujących, co przełoży się na zyski.

Agencja marketingu internetowego to gwarancja profesjonalnych działań w tworzeniu stron, strategii rozwoju firmy oraz pozycjonowaniu. Ufając specjalistom, klient pozyska wartościowe narzędzi, które zwielokrotnią zyski.

Extraseo Katowice

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.