Wiadomości z Katowic

Rozwijanie biznesu e-commerce: przewodnik po zakładaniu własnego sklepu internetowego

  • Dodano: 2022-06-29 07:15, aktualizacja: 2022-06-29 07:28

eCommerce to najszybciej rozwijająca się branża, a wraz z nadejściem Internetu założenie własnego sklepu internetowego stało się łatwiejsze niż kiedykolwiek.

Ten artykuł pomoże Ci zrozumieć, jak założyć biznes e-commerce, co musisz zrobić przed rozpoczęciem, czego potrzebujesz dla swojej witryny, ile to będzie kosztować i wreszcie, jak zacząć.

Dlaczego Twoja firma powinna mieć sklep e-commerce?

Pierwszą rzeczą, która przychodzi na myśl, gdy ktoś wspomina o e-commerce, jest Amazon. Firma od dawna dominuje w branży i wydaje się, że nie da się jej powstrzymać. Jeśli jednak spojrzysz na liczby, zobaczysz, że Amazon nie jest tak niepokonany, jak się wydaje. W grze są inni gracze i szybko nadrabiają zaległości. Oznacza to, że jest dużo miejsca dla nowych graczy na tym rynku i może on być tak samo dochodowy jak kiedykolwiek wcześniej.

Ocena rentowności Twojego produktu lub usługi

Przy ocenie opłacalności produktu lub usługi należy wziąć pod uwagę wiele czynników. Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to wybrać niszę. Następnie powinieneś zbadać rynek dla tej niszy, aby sprawdzić, czy ma wystarczający potencjał dla Twojej firmy. Powinieneś także pomyśleć o tym, jak duża jest konkurencja i jaka będzie Twoja wyjątkowa propozycja sprzedaży.

8 kroków do rozpoczęcia udanego biznesu e-commerce

Stworzenie sklepu internetowego nie jest tak proste, jak się wydaje. Zanim zaczniesz sprzedawać swoje produkty online, musisz podjąć wiele kroków. Poniżej znajdziesz 8 kroków do rozpoczęcia udanego biznesu e-commerce:

1) Zdecyduj się na niszę rynkową

2) Wybierz nazwę swojego sklepu

3) Utwórz listę produktów do dalszej rozbudowy

4) Wybierz platformę e-commerce, która najlepiej odpowiada Twoim potrzebom

5) Stwórz stronę internetową dla swojego sklepu

6) Wybierz odpowiednią nazwę domeny dla domeny witryny, którą utworzyłeś dla swojego sklepu

7) Zatrudnij freelancerów do tworzenia grafik, banerów i materiałów promocyjnych dla Twojego sklepu

8) Promuj i reklamuj się w serwisach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram oraz zwiększaj zaufanie klientów dzięki zdobywaniu lajków, obserwacji i innych miarodajnych wskaźników naszej popularności. Szczególnie Instagram like oraz obserwacje mają dzisiaj znaczenie. Znacznie częściej ludzie korzystają z Instagrama a niżeli Facebooka.  

Jak opracować strategię marketingową dla nowego e-commerce?

Strategia marketingowa to plan, który wyznacza kierunek kampanii marketingowej. Zawiera cele, grupę docelową i sposób ich osiągnięcia. Dobra strategia powinna być w stanie rozwiązywać problemy, oferować rozwiązania i tworzyć wartość dla firmy. Najlepszym sposobem na opracowanie strategii marketingowej dla sklepu internetowego jest uwzględnienie wszystkich aspektów Twojej działalności, takich jak cel, oferta produktów lub usług, docelowi klienci, konkurencja na rynku i inne. Gdy masz już wszystkie te szczegóły pod ręką, możesz zacząć opracowywać swój plan marketingowy, określając, co należy najpierw zrobić i jak to zrobić.

Wybór rodzaju platformy

Platformy samoobsługowe są dla firmy tańsze w budowie i utrzymaniu. Są również bardziej konfigurowalne i zapewniają firmie większą elastyczność pod względem sposobu korzystania z platformy.

Hostowana platforma jest tańsza dla klienta, ale wymaga od niego miesięcznej opłaty. Klient nie ma tak dużej kontroli nad swoją witryną, jak w przypadku platformy samoobsługowej, ale może to być dobra opcja dla firm, które nie mają żadnych zasobów IT.

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeKatowice.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.