Wiadomości z Katowic

Cztery sposoby na uporządkowanie przestrzeni. Znasz je wszystkie?

  • Dodano: 2021-04-21 15:15

Utrzymanie przestrzeni i względnego porządku w domu czy miejscu pracy, nie jest wcale tak łatwym zadaniem, jak się może wydawać – zwłaszcza gdy mamy wiele obowiązków. Prezentujemy więc kilka praktycznych wskazówek, które znacząco uproszczą to zadanie. Oto cztery proste sposoby na utrzymanie przestrzeni w porządku.

1. Ocena przydatności 

Zacznijmy od najprostszego i najbardziej podstawowego sposobu, czyli oceny przydatności danego przedmiotu lub grupy artykułów. Czy na pewno będą użyteczne przy naszej pracy? Czy przedmiot, który trzymamy od długiego czasu z powodu „wartości sentymentalnej” rzeczywiście nadaje się do użytku? Nie ma powodu, by trzymać w domu czy biurze niepotrzebne gadżety – nieważne, jak bardzo jesteśmy do nich przyzwyczajeni. Jeśli sami nie jesteśmy w stanie wybrać przedmiotów do odrzucenia, to warto poradzić się członka rodziny lub współpracownika. 

2. Segregacja 

Kiedy już zdecydujemy, jakie rzeczy zatrzymamy, warto jest odpowiednio je posegregować. Przydać się tu może drukarka do drukowania etykiet, która pomoże nam odpowiednio oznaczyć przedmioty. Przykładem może tu być drukarka Dymo. Warto skorzystać z niej przede wszystkim wtedy, gdy posiadamy wiele obiektów niezbędnych do pracy, jednak nie korzystamy z nich zbyt często. Wydrukowane przez urządzenie etykiety mogą posłużyć do oznakowania zarówno samych grup przedmiotów, jak i szuflad, w których będziemy je trzymać. Naszym zdaniem odpowiednia segregacja jest kluczem do zachowania porządku i odpowiedniej ilości wolnej przestrzeni. 

3. Ergonomia 

Oprócz odpowiedniej organizacji i segregacji przedmiotów na mniej i bardziej potrzebne grupy powinniśmy zadbać także o odpowiednią ergonomię. Przedmioty i dokumenty potrzebne nam na co dzień wypada więc umieścić w takim miejscu, by dostęp do nich nie sprawiał problemu. Powinny więc znaleźć się na samym blacie biurka, w szufladzie biurkowej czy najbliższej półce - dzięki temu będzie można po nie łatwo sięgnąć. Z kolei rzeczy, z których mniej korzystamy możemy schować w miejscu, do którego rzadziej zaglądamy np. szafie firmowej. W ten sposób nadal będziemy mieli do nich dostęp w dowolnej chwili, ale nie będą zagracać nam biurka. 

4. Regularność w porządkach 

Kluczowa w utrzymaniu przestrzeni w naszym biurze jest jednak regularność. Uporządkowanie papierów i niepotrzebnych rzeczy raz na jakiś czas nic nam nie da. Musimy wprowadzić w życie pewną dyscyplinę, aby nasze biuro było schludne oraz estetyczne. Optymalnie będzie, jeśli głębszego sprzątania i segregowania dokonamy przynajmniej raz lub dwa razy w tygodniu. Regularnie czyszcząc naszą przestrzeń z niepotrzebnych szpargałów i dokumentów oszczędzamy sobie również czasu. 

Sposobów na organizację przestrzeni w pracy jest znacznie więcej, my jednak przedstawiliśmy te najprostsze. Można zauważyć, że praktycznie każdy z nich w jakiś sposób uzupełnia pozostałe. Dlatego ważne jest, by stosować się do wszystkich wymienionych zasad - polepszy to nie tylko komfort pracy, ale i podniesie osiągane przez nas wyniki. 

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeKatowice.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.