Wiadomości z Katowic

Jak promować sklep w Internecie?

  • Dodano: 2021-09-01 15:45

Wiele osób decyduje się na prowadzenie sklepu internetowego, co może stać się bardzo dochodowym biznesem. Tylko w ostatnim, 2020 roku liczba sklepów wzrosła o nieco ponad 21%. Oczywiście nie wszystkie z nich się utrzymają na konkurencyjnym rynku. Ważny jest dobry plan i skuteczny, kompleksowy marketing. Jak zatem reklamować swój sklep online?

Trzeba zadbać nie tylko o dobrej jakości produkt, który będzie dopasowany do potrzeb i preferencji wybranej grupy docelowej, ale też o skuteczną reklamę. Sklep internetowy musi być odpowiednio promowany, jeśli chce się dotrzeć do potencjalnych klientów, zwiększyć rozpoznawalność marki i zaufanie do niej. Na szczęście obecnie można liczyć na szereg możliwości, reklamować się za pomocą Google Ads, pozycjonowania, social media, content marketingu, influencerów czy akcji wirusowych. Najlepsze efekty pozwala uzyskać połączenie różnych kanałów i narzędzi marketingowych, powierzając to zadanie profesjonalistom.

Na czym polega skuteczny marketing sklepu online?

Skutecznym sposobem na promowanie sklepu jest marketing w wyszukiwarkach. Zacząć warto od optymalizacji serwisu i jego pozycjonowania. Na SEO składa się szereg działań mających na celu uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Na efekty trzeba trochę poczekać, ale będą one długoterminowe. Można poprawić obecność e-sklepu w wynikach wyszukiwania na wiele fraz związanych z ofertą. Odpowiednia optymalizacja przyczynia się do zwiększenia prawdopodobieństwa dokonania zakupu przez użytkowników co z kolei przekłada się na realne zyski dla firmy. Szybsze efekty można uzyskać dzięki Google Ads. Do wyboru jest reklama tekstowa sklepu, która wyświetla się w wynikach wyszukiwania Google, reklama produktowa, czy display. W przypadku Google Ads można dotrzeć do konkretnej grupy docelowej, czyli potencjalnych klientów, mając na uwadze lokalizację, zainteresowania, wiek itd.

Warto wykorzystać Google Shopping, czyli promowanie polegające na wyświetlaniu w wynikach wyszukiwania produktów z opisem, zdjęciem, ceną i linkiem prowadzącym na stronę docelową sklepu. Takie karty produktowe sprawdzają się zdecydowanie lepiej niż nachalne reklamy, których Internauci bardzo nie lubią. Świetnie sprawdza się także remarketing, który polega na wysłaniu reklam użytkownikom, którzy z odwiedzili już stronę e-sklepu. Za pomocą remarketingu dynamicznego można wyświetlać klientom reklamy produktów, które były ostatnio przez niego przeglądane. W przypadku reklam Google Ads uzyskuje się dostęp do statystyk, wielu formatów reklamowych, setek portali zewnętrznych. Reklama pojawia się praktycznie od razu po uruchomieniu kampanii i można na bieżąco śledzić jej wyniki.

Marketing w wyszukiwarkach warto wspomóc content marketingiem na blogu sklepu oraz dystrybucją wartościowych treści na zewnętrznych portalach i blogach. Artykuły sponsorowane, wpisy gościnne i współprace blogerskie będą więc idealnym rozwiązaniem.

Jak reklamować sklep internetowy?

Do wypromowania sklepu internetowego warto wykorzystać media społecznościowe, przede wszystkim Facebooka, Instagrama i TikToka. Z social mediów korzystają na co dzień setki tysięcy użytkowników i użytkowniczek. Można do nich łatwo dotrzeć i nawiązać bezpośredni kontakt. Jest wiele sposobów na promowanie e-sklepu na Facebooku, a jednym z nich będą kampanie sponsorowane. Warto też wykorzystać Messengera, opcje tworzenia ofert zachęcających do dokonania zakupu, bezpośrednią sprzedaż. W przypadku marketingu społecznościowego możliwe jest precyzyjne określenie grupy docelowej, łatwe komunikowanie się z klientem. Nie można też zapomnieć o content marketingu - publikacji wpisów z bloga sklepu. Bloga wykorzystuje się do wpływania na podejmowane decyzje zakupowe, budowania zaangażowania, kreowania wizerunku eksperta, nawiązywania relacji i prezentowania oferty w ciekawy sposób. Za pomocą tego narzędzia możliwe staje się zmotywowanie i zatrzymanie klientów oraz danie im realnej wartości z obserwowania social mediów. Z kolei z pomocą e-mail marketingu można wysłać spersonalizowane oferty i przypominać o sobie klientom. 

Chcesz poznać więcej pomysłów na marketing sklepu online? Skorzystaj z pomocy Warszawskiej Grupy Mediowej – agencji, która obsługuje sklepy z całego kraju!

Więcej: https://warszawskagm.pl/blog/jak-reklamowac-sklep-internetowy/

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeKatowice.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.