Wiadomości z Katowic

Jakie są koszty pozycjonowania sklepu internetowego?

  • Dodano: 2023-01-23 11:45

Uruchomienie sklepu internetowego jest łatwe i zwykle zajmuje bardzo niewiele czasu. Niestety, w wielu przypadkach na tym się kończy, a wielkie plany odniesienia sprzedażowego sukcesu rozwiewają się z każdym kolejnym dniem bez sprzedaży. Historia sklepów, które odniosły sukces, wskazuje, że budowę internetowego imperium sprzedażowego warto rozpocząć od pozycjonowania. Sprawdź, na czym polega takie działanie i ile będzie Cię kosztować.

Na czym polega pozycjonowanie i czym różni się od reklamy w wyszukiwarce

Pozycjonowanie sklepu internetowego to działania, których celem jest sprawienie, że poprawia się jego pozycja w wynikach wyszukiwania frazy związanej z profilem działalności. Dzięki pozycjonowaniu osoba, która wpisze do wyszukiwarki słowo związane z Twoją branżą, znajdzie Twój sklep wysoko na liście wyników. Sprzyja temu tworzenie wartościowych treści, które Google poleca wyszukującym. Innym działaniem pozycjonującym jest dostarczanie tekstów, które inni uznają za tak atrakcyjne, że będą umieszczali do nich linki w swoich serwisach.

Google oferuje niecierpliwym posiadaczom zasobnych portfeli natychmiastową korzyść: umieszczenie kierujących do ich sklepu linków na szczycie listy wyników wyszukiwania. Ten sposób ma ogromną zaletę – pozwala na szybkie znalezienie się na pierwszym miejscu listy wyników. Ma także kilka istotnych wad:

  • Wysoki koszt kliknięcia, który rośnie wraz ze wzrostem popularności pozycjonowanej frazy. 
  • Świadomość użytkowników wyszukiwarki, że pozycja, którą zajmuje sklep, nie wynika z jego popularności, tylko z płacenia za jej zajmowanie. 
  • Tymczasowość uzyskanej pozycji. Kiedy przestaniesz płacić, natychmiast znikniesz z zajmowanej pozycji. 

Efekty pozycjonowania organicznego są natomiast bardziej długotrwałe, choć buduje się je wolniej i trzeba wykonać sporo pracy, aby je uzyskać. 

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu i czy jest opłacalne?

Pozycjonowanie może dać zadowalające wyniki, jeśli jesteś w stanie poświęcić na nie co najmniej kilkaset złotych miesięcznie przez minimum pół roku. Zazwyczaj jednak pozycjonowanie sklepu to koszt kilku tysięcy złotych miesięcznie 

Wyniki będą szybciej widoczne w mniej popularnych branżach lub wtedy, gdy będziesz promować tzw. długie ogony, czyli frazy składające się z kilku wyrazów. Dobrym pomysłem jest skorzystanie z pomocy doświadczonej agencji, która pomoże wybrać właściwe frazy i pomoże w ich wypromowaniu.

Pieniądze przeznaczone na reklamę PPC pozwalają na uzyskanie sprzedaży prawie natychmiast po uruchomieniu sklepu. Niestety, wysoka pozycja w żaden sposób nie wpływa na łatwość jej utrzymania w kolejnych okresach. W przypadku pozycjonowania wszystkie działania sumują się. Przeznaczając tę samą kwotę,  możesz w kolejnych miesiącach uzyskiwać coraz lepsze wyniki, a utrzymanie zajętej pozycji będzie kosztować Cię coraz mniej.
 

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeKatowice.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.