Od czasu wybuchu globalnej pandemii koronawirusa w Urzędzie Miasta Katowice wprowadzono szereg obostrzeń, których celem jest minimalizacja ryzyka zakażenia wirusem.
W jednostkach prowadzących bezpośrednią obsługę mieszkańców ograniczono liczbę osób mogących jednocześnie przebywać w budynkach. Klienci, jak i pracownicy Urzędu zobligowani są do stosowania maseczek ochronnych. W wielu miejscach w urzędzie wystawione są płyny do dezynfekcji rąk. Ponadto Urząd dostosował się do wszelkich innych zaleceń wydanych przez Głównego Inspektora Sanitarnego.
Pomimo wdrożenia i przestrzegania wszelkich obostrzeń w tym tygodniu stwierdzono infekcję koronawirusem w budynku Urzędu Miasta Katowice przy ul. Francuskiej 70. W porozumieniu ze Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną w Urzędzie Miasta Katowicach zostały podjęte błyskawicznie działania profilaktyczne mające na celu objęcie kwarantanną lub nadzorem sanitarnym odpowiedniej grupy osób (decyzje w tej sprawie podejmują służby sanitarne). O sprawie zostali poinformowani także pracownicy Urzędu Miasta Katowice.
Mając na względzie bezpieczeństwo mieszkańców i pracowników - wstrzymana została do odwołania bezpośrednia obsługa na stanowiskach Wydziału Geodezji w Biurze Obsługi Mieszkańców przy Rynku 1.
Sprawy geodezyjno-kartograficzne będą załatwiane telefonicznie: (32) 2593390, (32) 2593893,(32) 2593495, (32) 2593476, drogą elektroniczną: adres e-mail: g@katowice.eu oraz przez Internet; posiadając konto na www.sekap.pl lub www.epuap.gov.pl można korzystać z elektronicznych usług, wysyłając wnioski do urzędu, podpisując je kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym.
Wszelkie wnioski pisemne należy składać w Punkcie Podawczym Biura Obsługi Mieszkańców (Rynek 1).