Najlepsza oferta oraz zaangażowanie właściciela i pracowników dziś już nie wystarczą, by odnieść biznesowy sukces. Niezbędna jest promocja firmy. Jak jednak wykreować jej wizerunek i co dzięki temu się zyskuje?
Jaki wpływ na odbiór marki ma nazwa?
Naczelną zasadą, którą powinien kierować się przedsiębiorca, jest stworzenie nazwy firmy, która będzie maksymalnie krótka i łatwa do wymówienia. Dzięki temu klienci ją zapamiętają. Nie istnieje natomiast złota reguła, którą należy stosować co do samego jej znaczenia.
Bez wątpienia dobrym wyborem będzie sztucznie stworzona nazwa pozbawiona znaczenia. Sztandarowy przykład to marka Kodak. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by określenie korespondowało z branżą i profilem działalności firmy. Jako znany na całym świecie przykład warto przytoczyć nazwę Microsoft.
Jakie powinno być logo firmy?
Rozwój technologii cyfrowych i marketingu sprawił, że współcześnie logotyp marki tworzy się z uwzględnieniem jego umieszczania na różnego rodzaju powierzchniach. Znak powinien być czytelny zarówno na małym ekranie smartfona, jak i dużym monitorze.
Warto zadbać też, by można go było łatwo nanosić na materiały reklamowe takie jak kubki, długopisy czy koszulki. Logo musi być przy tym łatwe do rozróżnienia od innych znaków. Nie warto go więc nadmiernie upraszczać.
Dlaczego warto budować tożsamość marki?
Kreowanie wizerunku firmy to nie tylko rozpoznawalność, ale również budowanie pozytywnych skojarzeń. Z tego właśnie powodu tak ważna jest tożsamość marki, czyli wartości, którymi się kieruje w swojej działalności, podejściu do klientów oraz otaczającego świata. Należy dopasować ją do grupy docelowej i obszaru działalności.
Przykładem może być choćby przedsiębiorstwo wytwarzające kosmetyki. W jego przypadku korzystnie na odbiór marki wpłynie podkreślenie ekologicznego sposobu wyrobu towarów. Innymi wartościami kierować się będzie sklep z narzędziami. Tutaj liczyć będzie się skojarzenie z niezawodnością i fachowym doradztwem. Dla odmiany w sektorze usług technologicznych ważna będzie innowacyjność.
Gdzie promować markę i jakie przynosi to korzyści?
Nawet najlepsze logo i skojarzenia zdadzą się na nic, jeśli marka nie będzie się promować. Współcześnie najlepszym sposobem na to jest wykorzystanie siły internetu. Skuteczną metodą są m.in. artykuły sponsorowane przedstawiające ofertę marki. W takich tekstach można zawrzeć też linki kierujące do witryny firmy.
Nie można zapominać także o sile mediów społecznościowych. W promocji przyda się regularnie prowadzony profil firmowy. Warto angażować odwiedzających go internautów, np. organizując konkursy z nagrodami.
W celu promocji marki zapraszamy do agencji brandingowej PND Futura.