Przedłużenie ul. Bocheńskiego w Katowicach – zapraszamy do udziału w ankiecie
Od 23 listopada do 10 grudnia zapraszamy mieszkańców Katowic do wzięcia udziału w ankiecie konsultacyjnej, uruchomionej w ramach konsultacji społecznych dot. zamierzenia inwestycyjnego pn. „Przedłużenie ul. Bocheńskiego w kierunku dzielnicy Ligota – Panewniki”. Więcej informacji o konsultacjach znajduje się TUTAJ
Weź udział w ankiecie internetowej – KLIKNIJ TUTAJ
Wydział Komunikacji Społecznej zapewnia wsparcie w wypełnieniu ankiety osobom wykluczonym cyfrowo w budynku Urzędu Miasta Katowice przy Rynku 13 – w tym celu prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 32 259 31 44.
Dodatkowe uwagi i opinie można również przesłać do 10 grudnia drogą mailową na adres [email protected]
Poniżej przedstawiamy opis poszczególnych wariantów poddanych konsultacjom, który również znajduje się w ankiecie.
Wariant 1
Przebieg: od planowanego ronda na skrzyżowaniu ul. Bocheńskiego z ul. Załęska Hałda poprzez obszar w rejonieskrzyżowania ul. Brygadzistów z ul. Dobrego Urobku, tereny dawnej linii kolei piaskowej, linie kolejowe nr 171 i nr 141 (przekroczenie górą w formie wiaduktu), następnie do ul. Hadyny wzdłuż krawędzi terenów leśnych
Powierzchnia terenu na której przewiduje się wycinkę drzew: ok. 1,69 ha
Szacunkowy koszt inwestycji: ok. 134 ml zł.
Wyburzenia:
– budynki niemieszkalne – 2 szt.,
– fundamenty – 3 szt.,
– garaż blaszany – 1 szt.
Zalety:
– brak wyburzeń budynków mieszkalnych, niewielki zakres wyburzeń obiektów;
– wykorzystanie dla prowadzenia trasy przedłużenia ul. Bocheńskiego terenów dawnej linii kolejowej;
– spośród wszystkich wariantów w najmniejszym stopniu ingeruje w tereny zielone;
– skrzyżowanie na końcowym fragmencie (włączenie do ul. Hadyny) w znacznej odległości od zabudowy mieszkaniowej.
Ujemne strony:
– planowany wiadukt przebiega w miejscu rozejścia się linii kolejowych co wymusza wykonanie wydłużonego obiektu – konieczna budowa obiektu wieloprzęsłowego w łuku poziomym i pionowym co znacząco wpływa na koszt inwestycji;
– zbliżenie do terenów ogródków działkowych;
– wariant najdroższy w realizacji.
Wariant 2
Przebieg: od planowanego ronda na skrzyżowaniu ul. Bocheńskiego z ul. Załęska Hałda poprzez obszar w rejonie ul. Brygadzistów 26, tereny leśne Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Katowicach, linie kolejowe nr 171 inr 141 (przekroczenie górą w formie wiaduktu) do skrzyżowania ul. Kijowskiej z ul. Wybickiego.
Powierzchnia terenu na której przewiduje się wycinkę drzew: ok. 3,61 ha
Szacunkowy koszt inwestycji: ok. 88 mln zł.
Wyburzenia:
– budynki niemieszkalne – 1 szt.,
– fundamenty – 1 szt.
Zalety:
– brak wyburzeń budynków mieszkalnych, niewielki zakres wyburzeń obiektów;
– przekroczenie ul. Brygadzistów zaprojektowano bez dużej ingerencji w istniejące zagospodarowanie;
– odsunięcie od terenów zabudowy przy ulicy Kombajnistów i Strzałowej;
– odsunięcie od terenów ogródków działkowych;
– przejście przez teren kolejowy dwuprzęsłowym wiaduktem następuje w miejscu, gdzie linie kolejowe mają ślad zbliżony do równoległego co minimalizuje koszty ww. obiektu;
– najniższe szacunkowe koszty realizacji inwestycji.
Ujemne strony:
– zaprojektowany wariant na znacznym odcinku przebiega przez tereny leśne;
– większy zakres wycinki drzew niż w wariancie 1.
Wariant 3
Przebieg: od planowanego ronda na skrzyżowaniu ul. Bocheńskiego z ul. Załęska Hałda poprzez obszar w rejonie ul. Brygadzistów 26, tereny leśne Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Katowicach, linie kolejowe nr 171 i nr 141 (przekroczenie górą w formie wiaduktu) do ul. Hadyny.
Powierzchnia terenu na której przewiduje się wycinkę drzew – ok. 3,99 ha
Szacunkowy koszt inwestycji: ok. 96,5 mln zł.
Wyburzenia:
– budynki niemieszkalne – 1 szt.,
– fundamenty – 1 szt.
Zalety:
– brak wyburzeń budynków mieszkalnych, niewielki zakres wyburzeń obiektów;
– przekroczenie ul. Brygadzistów zaprojektowano bez dużej ingerencji w istniejące zagospodarowanie;
– odsunięcie od terenów zabudowy przy ulicy Kombajnistów i Strzałowej;
– odsunięcie od terenów ogródków działkowych;
– przejście przez teren kolejowy dwuprzęsłowym wiaduktem następuje w miejscu, gdzie linie kolejowe mają ślad zbliżony do równoległego co minimalizuje koszty ww. obiektu.
Ujemne strony:
– wariant z większą ingerencją w teren zielony niż warianty 1 i 2.
Tagi:

![parkrun - edycja w hołdzie dla poległych z Wujka [FOTORELACJA]](https://cdn.silesia.info.pl/public-media/2025/12/DSC_8267.jpg)





![Różowo-niebieski parkrun Katowice #movember [FOTORELACJA]](https://cdn.silesia.info.pl/public-media/2025/11/934877.informacja.jpg)













Dodaj komentarz