Przedłużenie ul. Bocheńskiego w Katowicach – zapraszamy do udziału w ankiecie

Czas czytania: 8 min.

Od 23 listopada do 10 grudnia zapraszamy mieszkańców Katowic do wzięcia udziału w ankiecie konsultacyjnej, uruchomionej w ramach konsultacji społecznych dot. zamierzenia inwestycyjnego pn. „Przedłużenie ul. Bocheńskiego w kierunku dzielnicy Ligota – Panewniki”. Więcej informacji o konsultacjach znajduje się TUTAJ

Weź udział w ankiecie internetowej – KLIKNIJ TUTAJ

Wydział Komunikacji Społecznej zapewnia wsparcie w wypełnieniu ankiety osobom wykluczonym cyfrowo w budynku Urzędu Miasta Katowice przy Rynku 13 – w tym celu prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 32 259 31 44.

Dodatkowe uwagi i opinie można również przesłać do 10 grudnia drogą mailową na adres [email protected]

Poniżej przedstawiamy opis poszczególnych wariantów poddanych konsultacjom, który również znajduje się w ankiecie.

Wariant 1

grafika 2 Bochenskiego.PNG

Przebieg: od planowanego ronda na skrzyżowaniu ul. Bocheńskiego z ul. Załęska Hałda poprzez obszar w rejonieskrzyżowania ul. Brygadzistów z ul. Dobrego Urobku, tereny dawnej linii kolei piaskowej, linie kolejowe nr 171 i nr 141 (przekroczenie górą w formie wiaduktu), następnie do ul. Hadyny wzdłuż krawędzi terenów leśnych

Powierzchnia terenu na której przewiduje się wycinkę drzew: ok. 1,69 ha

Szacunkowy koszt inwestycji: ok. 134 ml zł.

Wyburzenia:

– budynki niemieszkalne – 2 szt.,

– fundamenty – 3 szt.,

– garaż blaszany – 1 szt.

 

Zalety:

– brak wyburzeń budynków mieszkalnych, niewielki zakres wyburzeń obiektów;

– wykorzystanie dla prowadzenia trasy przedłużenia ul. Bocheńskiego terenów dawnej linii kolejowej;

– spośród wszystkich wariantów w najmniejszym stopniu ingeruje w tereny zielone;

– skrzyżowanie na końcowym fragmencie (włączenie do ul. Hadyny) w znacznej odległości od zabudowy mieszkaniowej.

 

Ujemne strony:

– planowany wiadukt przebiega w miejscu rozejścia się linii kolejowych co wymusza wykonanie wydłużonego obiektu – konieczna budowa obiektu wieloprzęsłowego w łuku poziomym i pionowym co znacząco wpływa na koszt inwestycji;

– zbliżenie do terenów ogródków działkowych;

– wariant najdroższy w realizacji.

 

Wariant 2

grafika 3 Bochenskiego.PNG

Przebieg: od planowanego ronda na skrzyżowaniu ul. Bocheńskiego z ul. Załęska Hałda poprzez obszar w rejonie ul. Brygadzistów 26, tereny leśne Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Katowicach, linie kolejowe nr 171 inr 141 (przekroczenie górą w formie wiaduktu) do skrzyżowania ul. Kijowskiej z ul. Wybickiego.

Powierzchnia terenu na której przewiduje się wycinkę drzew: ok. 3,61 ha

Szacunkowy koszt inwestycji: ok. 88 mln zł.

Wyburzenia:

– budynki niemieszkalne – 1 szt.,

– fundamenty – 1 szt.

 

Zalety:

– brak wyburzeń budynków mieszkalnych, niewielki zakres wyburzeń obiektów;

– przekroczenie ul. Brygadzistów zaprojektowano bez dużej ingerencji w istniejące zagospodarowanie;

– odsunięcie od terenów zabudowy przy ulicy Kombajnistów i Strzałowej;

– odsunięcie od terenów ogródków działkowych;

– przejście przez teren kolejowy dwuprzęsłowym wiaduktem następuje w miejscu, gdzie linie kolejowe mają ślad zbliżony do równoległego co minimalizuje koszty ww. obiektu;

– najniższe szacunkowe koszty realizacji inwestycji.

 

Ujemne strony:

– zaprojektowany wariant na znacznym odcinku przebiega przez tereny leśne;

– większy zakres wycinki drzew niż w wariancie 1.

 

Wariant 3

grafika 4 Bochenskiego.PNG

Przebieg: od planowanego ronda na skrzyżowaniu ul. Bocheńskiego z ul. Załęska Hałda poprzez obszar w rejonie ul. Brygadzistów 26, tereny leśne Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Katowicach, linie kolejowe nr 171 i nr 141 (przekroczenie górą w formie wiaduktu) do ul. Hadyny.

Powierzchnia terenu na której przewiduje się wycinkę drzew – ok. 3,99 ha

Szacunkowy koszt inwestycji: ok. 96,5 mln zł.

Wyburzenia:

– budynki niemieszkalne – 1 szt.,

– fundamenty – 1 szt.

 

Zalety:

– brak wyburzeń budynków mieszkalnych, niewielki zakres wyburzeń obiektów;

– przekroczenie ul. Brygadzistów zaprojektowano bez dużej ingerencji w istniejące zagospodarowanie;

– odsunięcie od terenów zabudowy przy ulicy Kombajnistów  i Strzałowej;

– odsunięcie od terenów ogródków działkowych;

– przejście przez teren kolejowy dwuprzęsłowym wiaduktem następuje w miejscu, gdzie linie kolejowe mają ślad zbliżony do równoległego co minimalizuje koszty ww. obiektu.

 

Ujemne strony:

– wariant z większą ingerencją w teren zielony niż warianty 1 i 2.

Tagi:

Sylwia Machowska
Źródło: UM Katowice

Dodaj komentarz

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe