Public Relations i SEO - czy te dwie rzeczy mogą mieć coś ze sobą wspólnego? Mogłoby się wydawać, że nie bardzo, jednak prawda jest zgoła inna. Zakres działań obydwu tych dziedzin znacznie się pokrywają, dzięki czemu można mówić o SEO PR. Dlaczego warto z niego korzystać, czym dokładnie jest oraz jakie najczęściej narzędzia wykorzystuje się w tym przypadku?
SEO PR - kiedy warto go stosować?
Działania PR połączone z SEO to fantastyczna opcja, kiedy chcemy uzyskać obopólne korzyści. SEO PR pomaga w pozycjonowaniu materiałów public relations oraz wzmacnia działania SEO. Dochodzi tutaj do zarządzania reputacją w wyszukiwarce Google. SEO PR sprawdza się doskonale w momencie kryzysu, ale też poza nim. Warto wykorzystać ten nurt do publikowania treści bogatych w odpowiednią liczbę i natężenie słów kluczowych, treści pozytywnych, których zadaniem jest pozycjonowanie wizerunkowe.
SEO PR wspiera budowanie widoczności w wynikach wyszukiwania, pozyskanie nowych potencjalnych klientów, zwiększenie sprzedaży czy zwiększanie ruchu organicznego. Dodatkowo kreuje pozytywny wizerunek marki, który jest niezwykle istotny w sieci.
Działania składające się na SEO PR
Pierwszym krokiem, jaki trzeba wziąć pod uwagę jest strategia PR SEO. Tutaj warto podjąć się analizy wyników wyszukiwania oraz kontekstu, w którym pokazują się dane usługi, marki czy produkty. Kolejny etap to podjęcie działań naprawczych - ustalenie grupy docelowej, przygotowanie treści bogatej w frazy kluczowe, pozycjonowanie w wyszukiwarce internetowej i wiele innych.
Bardzo ważne jest przygotowanie wartościowego contentu. Musi być angażujący, pełen merytorycznych informacji, który nie zanudzi czytelnika. Każdy materiał powinien być dokładnie zoptymalizowany pod kątem SEO. Wtedy będzie wysoko rankował w wyszukiwarce. Odpowiednie frazy muszą znaleźć się w nagłówkach oraz w tekście. Jeśli chcesz, aby treść była dobra i czytelna, koniecznie zadbaj o to, by tytuł był zapisany nagłówkiem H1, a śródtytuły nagłówkami H2. Istotne jest też meta title, meta description oraz specjalne fragmenty rozszerzone.
Kolejne etapy to dystrybucja i promocja i monitorowanie zmian.
Jakie narzędzia wykorzystuje SEO PR?
SEO i PR w parze wykorzystują takie narzędzia, jak analizer fraz kluczowych i planer słów kluczowych oraz specjalne narzędzia do monitorowania postępów. Uzupełnieniem będą narzędzia, które pozwalają na wgląd w wynikach wyszukiwania. Warto też korzystać z typowych internetowych narzędzi do publikowania, takich jak WordPress, gdzie wszystko jest przygotowane pod każdego użytkownika. Jeśli chcesz, aby wszystko było wykonane po Twojemu, koniecznie zgłoś się do funkymedia.