Wiadomości z Katowic

Uczniowie z Katowic w prestiżowym gronie "Projektantów Edukacji"!

  • Dodano: 2021-01-26 09:00, aktualizacja: 2021-01-26 10:28

Uczniowie z Zespołu Szkół Plastycznych w Katowicach znaleźli się w gronie laureatów prestiżowego konkursu “Projektanci Edukacji”, organizowanego przez wydawnictwo Nowa Era. Ich projekt “RAJER - literacka gra karciana” został nagrodzony grantem finansowym, który zgodnie z potrzebami młodzieży, będzie przeznaczony na zakup materiałów oraz realizację projektu.

Grupa projektowa składająca się z pięciu osób, wśród których znajdziemy pasjonatów sztuk plastycznych, literatury polskiej i gier karcianych, planuje stworzyć jedyną w swoim rodzaju grę, która ma na celu zaszczepienie u młodych ludzi miłości do literatury.

Sami twórcy opisują swój projekt następująco:

“Naszym celem jest stworzenie gry karcianej inspirowanej polską literaturą, która połączy przyjemne z pożytecznym. Nasze karty pozwolą miło spędzić czas, a przy okazji przyswoić sobie najważniejsze postacie i arcydzieła polskiej kultury. Projekt gotowej karcianki wraz z instrukcją chcemy udostępnić online, żeby korzystać z niej mogli miłośnicy literatury z całej Polski, na czele z nauczycielami, dla których będzie to świetny materiał edukacyjny”. 

Pomysł uczniów z Katowic znalazł się w gronie 60-ciu, nagrodzonych przez jury w 11. edycji ogólnopolskiego konkursu “Projektanci edukacji”, przeznaczonego dla nauczycieli i uczniów szkół podstawowych i średnich, którzy chcą realizować ciekawe projekty edukacyjne i szukają dla nich wsparcia finansowego oraz merytorycznego.

W tym roku rywalizowali ze sobą uczniowie z 457 szkół

Dodatkowe 15 grantów powędruje do uczniowskich grup projektowych, które wygrały w ogólnopolskim głosowaniu internautów - oddano w nim prawie 130 tysięcy głosów! Łączna pula nagród finansowych w pierwszym etapie wyniosła 75.000 zł. 

- To wyjątkowa edycja konkursu. Czas pandemii jest ciężki dla uczniów, którzy podporządkowani różnego rodzaju nakazom i zaleceniom, mają wrażenie, że niewiele od nich zależy. Dlatego wszyscy tegoroczni uczestnicy “Projektantów edukacji” są naszymi bohaterami - przesłane propozycje były kreatywne, inspirujące i dokładnie przemyślane - komentuje Małgorzata Jankowska, koordynatorka inicjatyw odpowiedzialnych społecznie w wydawnictwie Nowa Era i jurorka konkursu “Projektanci edukacji”. 

- Mamy nadzieję, że zaangażowanie uczniów w opracowanie pomysłów, a potem realizację fantastycznych projektów edukacyjnych, da im poczucie wewnętrznej mocy i wielką satysfakcję z wykonywanej wspólnymi siłami pracy - dodaje Małgorzata Jankowska

18 stycznia rozpoczął się drugi etap konkursu “Projektanci edukacji”, w którym będzie oceniany sposób realizacji zgłoszonych wcześniej pomysłów. Mogą wziąć w nim udział nie tylko uczniowskie zespoły projektowe nagrodzone grantami finansowymi w 1 etapie konkursu, ale także wszyscy pozostali uczestnicy 11. edycji konkursu. Na realizację projektów i przedstawienie wyników jury konkursowemu, uczniowie i nauczyciele mają czas do 15 kwietnia tego roku. 13 maja jury ogłosi zwycięzców 2 etapu konkursu i przyzna im 5 złotych grantów po 2.000 zł każdy, ufundowanych przez organizatora konkursu - wydawnictwo Nowa Era.  

Dodatkowo spośród uczestników drugiego etapu konkursu miesięcznik Focus i serwis Focus.pl wybiorą jeden najlepszy według nich projekt. Redakcja przeprowadzi wywiad z członkami zwycięskiego zespołu i zaprezentuje ich projekt w specjalnym materiale opublikowanym na łamach miesięcznika Focus. 

Uczestnicy konkursu “Projektanci edukacji” cały czas mogą liczyć na wsparcie merytoryczne Organizatora - czekają na nich liczne materiały merytoryczne, m.in e-booki, webinary i artykuły eksperckie,  zgromadzone na dedykowanej stronie internetowej https://projektanciedukacji.pl. Dostępna jest na niej również pełna lista pomysłów nagrodzonych w 1 etapie konkursu. 

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeKatowice.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również