Wiadomości z Katowic

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych i jakie daje efekty?

  • Dodano: 2021-09-24 17:15

Posiadanie strony internetowej to już zdecydowanie za mało, aby osiągnąć sukces i skutecznie sprzedawać produkty, usługi lub docierać z istotnymi informacjami do użytkowników. Bez stale poprawianej widoczności żaden biznes nie jest w stanie w dłuższej perspektywie budować swojej pozycji. Jak sprawić, aby strona wyświetlała się na pierwszych miejscach w Google i była widoczna dla użytkowników Internetu? Sposobem na to jest usługa pozycjonowania (SEO). 

Pozycjonowanie, czyli? 

SEO, które zamiennie określa się mianem pozycjonowanie stron internetowych, to działania, których celem jest poprawa widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. W Polsce, z uwagi na dominację wyszukiwarki Google (ponad 98% udziału w rynku), pozycjonuje się strony głównie pod tę wyszukiwarkę. Specjalista SEO, który zajmuje się daną stroną, przeprowadza szereg prac, których zadaniem jest zmiana jej postrzegania przez roboty indeksujące Google. Pozycjonowanie obejmuje takie działania jak:

  • techniczna optymalizacja witryny,
  • poprawa struktury strony,
  • linkbuilding,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • uproszczenie struktury URL-i, 
  • stworzenie nowych treści lub optymalizacja istniejących,
  • analiza danych zgromadzonych przez zewnętrzne i zainstalowane bezpośrednio w kodzie strony narzędzia analityczne.

Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową?

Statystyki są nieubłagane. Trzecia pozycja w SERP-ach (organicznych wynikach wyszukiwania) ma klikalność na poziomie 11%, a pierwsza nieco ponad 28%. Oznacza to, że w wypadku stron na niższych pozycjach szanse na to, aby użytkownik w nie kliknął, jest znikoma. A jeśli strona nie jest widoczna, to trudno myśleć o poprawie sprzedaży czy realizacji innych celów biznesowych. Widoczność bezpośrednio przekłada się na rozpoznawalność firmy wśród potencjalnych klientów, którzy wyszukują produkty lub usługi w obrębie Twojej branży. Nawet jeśli nie dokonują zakupu natychmiast, to istnieje duża szansa, że wrócą w przyszłości. 

Pozycjonowanie przekłada się bezpośrednio na sprzedaż (współczynnik konwersji), a także na inne istotne mierniki (np. czas spędzony na stronie czy współczynnik odrzuceń). W zależności od założeń biznesowych działania SEO pomagają rozwiązać kwestie techniczne, które mają wpływ na to, czy użytkownik dokona zakupu, czy opuści witrynę. Warto przy tym pamiętać, iż według badań ponad 60% Polaków robi zakupy w internecie, a około 70% przed dokonaniem zakupu (również stacjonarnego) zasięga informacji na temat produktów w Sieci. W większości branż należy przyjąć, iż konkurencja już pozycjonuje swoje strony, w związku z czym nie warto zwlekać. 

Jak długo trzeba czekać na efekty?

Pozycjonowanie to skomplikowane i rozłożone w czasie działania, dlatego precyzyjne określenie jego efektów nie jest możliwe. Poprawa widoczności zależy od wielu czynników, m.in. branży i konkurencji, historii domeny, jak również od aktualnego stanu technicznego. W Develtio w Katowicach nasi specjaliści od pozycjonowania po przeprowadzeniu audytu SEO są w stanie dokładniej odpowiedzieć na to pytanie. Sprawdź, jakie korzyści daje pozycjonowanie i większa widoczność Twojego biznesu w internecie. 

Zobacz ofertę: https://greenparrot.pl/nasza-oferta/pozycjonowanie-stron-internetowych/katowice/

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeKatowice.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.