Katowice - portal miejski mojeKatowice.pl

Wiadomości z Katowic

Dieta dla sportowca - wsparcie w treningach

  • Dodano: 2020-07-24 11:00

Od dawna wiadomo, jak wielką rolę w naszym życiu odgrywa zbilansowana dieta. Nie tylko wspiera ona nasz zrównoważony rozwój, ale także pomaga regulować wiele procesów zachodzących w naszym ciele. To właśnie dzięki dobrze dopasowanej diecie, możemy osiągać niesamowite wyniki na siłowni czy w innych dyscyplinach sportowych. I to właśnie z tego powodu, dietę dla sportowca warto opracować w porozumieniu z ekspertami w tej dziedzinie, takimi jak dietetyk czy nasz trener.

Dieta dla sportowca, czyli na co zwrócić uwagę?

Dieta sportowca dopasowana musi zostać do indywidualnych potrzeb i uwarunkowań sportowca, tak aby stanowić jak najlepsze wsparcie w treningach. Pod uwagę należy wziąć wiek, płeć oraz stopień zaawansowania oraz intensywności wykonywanych treningów. Ogromne znaczenie ma również sama dyscyplina sportowa. Inny rozkład składników odżywczych będzie występował w diecie kulturysty, inny w diecie kolarza czy sprintera. Wszystkie te czynniki wpływają na kształt oraz kaloryczność dobranej diety, tak aby sportowiec mógł osiągać jak najlepsze wyniki.

Jakie składniki odżywcze znajdziemy w dietach sportowców?

W diecie dopasowanej do intensywnych treningów nie zabraknie z pewnością źródeł białka oraz węglowodanów. Te pierwsze stanowią ważny budulec w naszym organizmie, pozwalając naszym mięśniom na rozrost. Węglowodany zaś dostarczają organizmowi energii, która bardzo potrzebna jest przy intensywnym planie treningowym. Dlatego właśnie, jadłospisy dla sportowców będą bogate w takie składniki, jak kasze, ziemniaki, ryż, ryby i kurczak, mleko, jogurty i sery. Oczywiście, w diecie takiej nie może zabraknąć także wielu warzyw oraz owoców, które są ważnym źródłem witamin, minerałów i błonnika.

Kilka zasad na diecie dla sportowców

Przy intensywnych treningach warto zadbać o to, by posiłki nie były ciężko strawne. Dlatego, należy je spożyć co najmniej dwie godziny przed planowanym treningiem. Warto także w diecie tego typu unikać produktów bardzo tłustych (raczej zrezygnuj ze smażenia na tłuszczu, a zastąp je gotowaniem na parze) oraz ostrych przypraw i produktów wzdymających (fasola czy kapusta).

Dieta pudełkowa dla sportowców

Ciekawym rozwiązaniem staje się korzystanie z diety pudełkowej przy treningach. Firmy cateringowe oferują swoim klientom szeroki wybór smacznych diet skonstruowanych przez ekspertów w celu osiągnięcia jak najlepszych wyników sportowych. Diety pudełkowe dowożone są pod nasze drzwi wcześnie rano, tak że nie zaburzają rytmu treningów, a dodatkowo do każdego posiłku dołączona jest dokładna rozpiska kaloryczna oraz informacje o tym, jakie składniki odżywcze i minerały znajdują się w danym posiłku. Gdy nie mamy czasu lub chęci na gotowanie, a wciąż chcemy jeść zdrowo, dieta pudełkowa to świetna propozycja.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.