Oferta agencji interaktywnych w wielu miejscach zbiega się z tym, co proponują firmy software house. Te dwa typy przedsiębiorstw tylko pozornie są dla siebie konkurencją. Jeśli chodzi o marketing, reklamę czy branding, agencje nie mają sobie równych. We wszystkim, co dotyczy dedykowanego oprogramowania, software house zdobywa naturalną przewagę.
Co skłania przedsiębiorców do rezygnacji z agencji interaktywnej?
Okazuje się, że nawet te firmy, które tworzyły swoją stronę lub aplikację pod skrzydłami agencji, prędzej czy później potrzebują bardziej fachowej opieki. Powodem zmiany partnera biznesowego są zwykle problemy ze stabilnością programu lub brak możliwości jego rozbudowy.
Agencje skupiają się bowiem na tworzeniu bardziej podstawowych aplikacji. Programiści, którzy posiadają kompetencje niezbędne do bycia solidnym partnerem biznesowym na kolejnych etapach rozwoju firmy, wolą pracować w software house. Szczególnie takim, który zapewni im częste wyzwania i stały rozwój umiejętności.
Oczywiście zdarza się również, że przyczyną niezadowolenia są braki w dokumentacji albo zbyt wolne reagowanie na zgłoszenia.
Jak podejść do wyboru software house?
Tutaj nie będzie wielkiego zaskoczenia. Masz już program. Do jego stworzenia wykorzystano konkretne języki programowania. Wybierając software house, koniecznie przekaż informacje na ten temat. Zapytaj, jakie projekty firma realizowała już w tej technologii. W miarę możliwości zapoznaj się z nimi i zobacz, czy robią na Tobie dobre wrażenie.
Zwracaj również uwagę na atmosferę, w jakiej przebiega komunikacja. Dobrze dobrana firma programistyczna to partner biznesowy na lata. Jeśli jesteście w stanie współpracować nie tylko sprawnie, ale i sympatycznie, będziesz chętniej podejmować się nowych wyzwań. Solidne wsparcie może dać Ci sporą przewagę nad konkurencją.
Stawki mają oczywiście znaczenie, jednak nie powinny być głównym wyznacznikiem wyboru. Podejrzanie tanie oferty powinny wręcz wzbudzić Twoją podejrzliwość.
Czy przeniesienie aplikacji pod opiekę software house jest trudne?
Zagadnienia technologiczne tak naprawdę nie są zbyt skomplikowane. O ile kwestie prawne pomiędzy agencją interaktywną i przedsiębiorcą nie budzą wątpliwości, wszystko sprowadza się do udostępnienia kodu źródłowego nowemu partnerowi. Na kod źródłowy składa się nie tylko oprogramowanie. Obejmuje on również dokumentację, biblioteki i skrypty.
Dość często dane tego rodzaju są przechowywane na zewnętrznych serwerach. Aby móc sprawować pieczę nad Twoim projektem i rozwijać go w przyszłości, software house musi znać dane dostępowe. W przypadku protokołu FTP będzie to login i hasło, przy protokole SSH – login i klucz prywatny. Zdarza się, że konieczne jest udostępnienie kodu projektu na fizycznym nośniku danych.
Nie chcesz przenosić oprogramowania samodzielnie? Możemy Ci w tym pomóc.
Chcesz odblokować swojej firmie nowe ścieżki rozwoju? Planujesz dodać do swojej aplikacji mobilnej lub strony nowe funkcjonalności? Twój obecny partner biznesowy nie pasuje do etapu rozwoju Twojego przedsiębiorstwa? Chętnie umówimy się z Tobą na wstępną rozmowę, na której opowiesz nam o specyfice swojej branży i przedstawisz swoje plany i cele. Zerknij na Applover, zapoznaj się z naszym portfolio i daj znać, w czym możemy Ci pomóc.