Wiadomości z Katowic

Jak zaplanować reklamy pop up, żeby nie irytowały użytkowników?

  • Dodano: 2022-03-17 05:15, aktualizacja: 2022-03-17 05:29

Obecność w Internecie jest dzisiaj w zasadzie koniecznością i podstawą działań promocyjnych. Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie nowoczesnej firmy bez własnej strony internetowej lub, przynajmniej, profilu w social mediach. W związku z tym, rośnie liczba narzędzi, które można wykorzystać w reklamie lub komunikacji z potencjalnymi klientami. Do tej grupy należą okienka pop up.

Co to jest pop up?

Reklama pop up to charakterystyczne okienka, które wyskakują w trakcie przeglądania strony www. Trudno ich nie zauważyć, dlatego bardzo dobrze nadają się do udostępniania ważnych informacji, na przykład, o aktualnych promocjach, nowych produktach w ofercie czy zmianach (adresu siedziby firmy, numeru telefonu itp.). jednocześnie jednak należy zwrócić uwagę na to, że pop up’y mogą być irytujące dla użytkowników i ich użytkowanie spotyka się niekiedy z krytyką, jeżeli nie korzysta się umiejętnie z tego rozwiązania. 

4 zasady tworzenia pop up’ów

Pop up może być doskonałym narzędziem komunikacyjnym, ale pod jednym warunkiem – jeżeli właściwie go wykorzystasz. Co to oznacza w praktyce? O czym musisz pamiętać, żeby reklama pop up na Twojej stronie internetowej nie była denerwująca?

Po pierwsze: nie przesadź z liczbą okienek pop up. Jeżeli będzie ich zbyt dużo, ryzykujesz, że zdenerwujesz użytkownika. Zachowaj umiar. To bardzo ważne, dlatego w miarę możliwości staraj się wykorzystywać pop up’y w sytuacjach, kiedy to właśnie to narzędzie ma szansę przynieść najbardziej wymierne korzyści. 

Po drugie: nie utrudniaj zamknięcia pop up’u. Mały znak X lub zakamuflowany w sposób utrudniający jego znalezienie prawdopodobnie będzie irytujący dla Twojego odbiorcy. To oczywiste, że chcesz, żeby użytkownik zapoznał się z treścią okienka, ale nie za wszelką cenę. Jeżeli utrudnisz mu zamknięcie pop up’u, bardzo możliwe, że tylko go zdenerwujesz, co może skutkować, że po prostu zamknie kartę z Twoją stroną www. 

Po trzecie: zadbaj o odpowiednie umiejscowienie pop up’u. Umiejscowienie okienka powinno być dopasowane do celu, jaki chcesz osiągnąć. Przykład? Informacja o zniżce cenowej musi być umieszczona na początku ścieżki zakupowej. Jeżeli taki pop up będzie zlokalizowany na etapie finalizowania transakcji zmniejszasz szansę na to, że klient ostatecznie zdecyduje się na zwiększenie wartości swojego koszyka zakupowego. 

Po czwarte: nie przyłączaj pop up’u dużą ilością treści. Pamiętaj, że jest bardzo duża szansa na to, że użytkownik zdecyduje się tylko na pobieżne zapoznanie się z treścią pop up’u. Co to dla Ciebie oznacza? Konieczność jasnego, klarownego i przede wszystkim – krótkiego wyrażania myśli. Jeżeli podasz tylko najważniejsze informacje, zwiększasz szanse na to, że użytkownik faktycznie je przyswoi. Bardzo dobrze sprawdzają się informacje przedstawiane w formie graficznej, w przypadku których wystarczy rzut oka, żeby się z nimi zapoznać.

Podsumowując: okienka pop up mogą okazać się bardzo ciekawym sposobem na komunikację z użytkownikami. Świetnie sprawdzają się również do przekazywania ważnych informacji, które mogłyby umknąć uwadze odbiorców na stronie internetowej, ale planując ich zastosowanie, warto zachować umiar. W praktyce oznacza to, żeby nie przesadzać z ich liczbą, nie utrudniać zamykania okienek i w miarę możliwości starać się maksymalnie skondensować publikowaną treść. 

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeKatowice.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.