Wiadomości z Katowic

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Poznaj skuteczne sposoby

  • Dodano: 2022-10-19 05:45, aktualizacja: 2022-10-19 05:57

Czujesz, że sprzedaż w Twoim sklepie internetowym mogłaby być większa? Nie wiesz, jak wykorzystać drzemiący w nim potencjał? Oto kilka kroków, które mogą pomóc Ci wpłynąć na zainteresowanie klientów.

Zacznij od analizy

Pierwszym krokiem do poprawy funkcjonowania sklepu internetowego, jest analiza dotychczasowych działań. Nowoczesne narzędzia analityczne (m.in. Google Analytics, Google Search Console) pozwalają sprawdzić, czego szukają klienci i w jaki sposób zachowują się na stronie. 

Wiedząc, na którym etapie porzucają transakcje, możesz zawalczyć o ich uwagę lub zainteresować dodatkową promocją. Podobnie w przypadku najchętniej kupowanych produktów – sprawdź, co najlepiej się sprzedaje i staraj się to dodatkowo wyeksponować.

Zadbaj o atrakcyjną prezentację produktów

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Tu także prezentacja produktu jest ważna – może nawet bardziej niż podczas zakupów stacjonarnych.

Zadbaj o to, by karty produktów były przejrzyste i czytelne dla kupujących. Powinny znaleźć się tam najważniejsze informacje – takie, których będą szukać kupujący.

Jakie informacje zawrzeć w opisie produktu?

  • Pełną nazwę produktu;
  • oryginalne zdjęcie – zadbaj o dokładną prezentację produktu;
  • parametry – wymiary, waga itp;
  • opis – wyczerpujący i zoptymalizowany pod kątem SEO (silników wyszukiwarek, które pozycjonują witrynę w rankingach wyszukiwania. Odpowiednie dostosowanie strony pozwala uzyskać wyższą pozycję).;
  • informacje o dostępności produktu – daj znać kupującym, ile będą czekać na dostawę;
  • przycisk CTA.

Obecnie wielu klientów dokonuje zakupów także za pomocą smartfona. Zadbaj o to, by strona prezentowała się dobrze także na urządzeniach mobilnych. 

Poznaj możliwości marketingu internetowego  

Pozycjonowanie Twojego sklepu i szeroki zasięg reklam mają kluczowe znaczenie w kontekście wyników e-commerce’u. Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Inwestuj czas w rozwój wiedzy z zakresu marketingu internetowego. Doskonałym wprowadzeniem będą Cyfrowe Rewolucje mBanku – baza wiedzy dotycząca skutecznego rozwoju internetowej działalności.  

Poznaj potrzeby kupujących

Szukając produktów w internecie, klienci stają przed wyborem oferty co najmniej kilkunastu sklepów. Postaraj się zachęcić ich do tego, by chcieli dokonać transakcji właśnie u Ciebie.

Przeanalizuj, co sprawia, że kupujący decydują się na opuszczenie sklepu. Zniechęcać mogą m.in. ukryte koszty, wymóg logowania, ograniczenia związane z dostawą lub brak konkretnej formy płatności.  

Warto samodzielnie przejść przez proces zakupowy, by wyeliminować etapy, które niepotrzebnie go wydłużają.

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeKatowice.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.