Istnieją dwa podstawowe sposoby na poprawienie swojej widoczności w wyszukiwarce. Pierwszy to zoptymalizowanie treści zgodnie z zasadami SEO, a drugi - korzystanie z Google Ads, czyli tzw. linków sponsorowanych. Pozycjonowanie organiczne opiera się na tworzeniu wartościowych treści, dbaniu o strukturę strony, umieszczaniu słów kluczowych w konkretnych miejscach. Z kolei korzystanie z reklam, wiąże się z koniecznością trzymania się schematu tworzenia treści. Jednocześnie jednak, korzystanie z pozycjonowania nieorganicznego pozwala na bardzo skuteczne docieranie do określonej grupy odbiorców. W przypadku korzystania z treści sponsorowanych, np. pozycjonowanie stron Katowice umożliwi trafienie do użytkowników z konkretnego rejonu. Program Google Ads pozwala na docieranie do obiorców na terenie konkretnych miast, regionów oraz krajów.
Dlaczego warto dbać o "bycie wysoko"?
Większość użytkowników internetu jest niecierpliwa. Nie ma również w zwyczaju przeglądania kilku lub kilkunastu stron interentowych, szukając odpowiedzi na jakieś pytanie albo informacji na konkretny temat. Z tego powodu należy dbać o to, żeby nasza strona wyświetlała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu zwiększamy swoją szansę na zdobycie odbiorców.
W tym miejscu warto podkreślić, że wśród wyników wyszukiwania znajdują się zarówno pozycje organiczne, jak i sponsorowane. Jeżeli więc znasz się na pozycjonowaniu i umiesz optymalizować treści pod kątem SEO, będziesz w stanie znaleźć się wysoko na liście wyników. Jeśli jednak nie jesteś pewien, w jaki sposób tworzyć treści, żeby były one dostosowane do pytań zadawanych przez użytkowników, zdecyduj się na skorzystanie z Google Ads. Nie jest to duża inwestycja, a jej efekty z pewnością szybko staną się widoczne.
Które działania są bardziej opłacalne?
Prowadząc bloga, sklep internetowy lub dowolną inną witrynę, prędzej czy później zaczniesz się zastanawiać, w jaki sposób zwiększyć swoje zasięgi. Zarówno pozycjonowanie organiczne, jak i korzystanie z linków sponsorowanych ma swoje zalety. Od twoich potrzeb i oczekiwań zależy, na którą metodę się zdecydujesz.
Pozycjonowanie i optymalizowanie treści pod SEO, wiąże się z nieco dłuższym czasem oczekiwania na pożądane efekty. Warto jednak wiedzieć, że kiedy już uda nam się osiągnąć wysoki wynik w wyszukiwarce, to korzyści płynące z tego osiągnięcia będą większe, niż korzyści, które przyniosłoby nam korzystanie z linków sponsorowanych. Najlepszym pomysłem będzie skorzystanie z programu Google Ads, ponieważ dzięki temu szybko dotrzemy do wybranej grupy odbiorców. W międzyczasie, kiedy będziemy czerpać korzyści linków sponsorowanych, możemy pracować nad strukturą strony oraz treściami, które na niej umieszczamy. Dzięki takim zabiegom, strona zostanie zoptymalizowana w sposób organiczny. Konsekwencją takich działań, będzie wysoki wynik w wyszukiwarce. Co istotne - pozycjonowanie organiczne również można zlecić profesjonalistom, którzy zadbają o to, żeby nasza strona była widoczna.