Pozycjonowanie organiczne i nieorganiczne

Czas czytania: 3 min.

Istnieją dwa podstawowe sposoby na poprawienie swojej widoczności w wyszukiwarce. Pierwszy to zoptymalizowanie treści zgodnie z zasadami SEO, a drugi – korzystanie z Google Ads, czyli tzw. linków sponsorowanych. Pozycjonowanie organiczne opiera sięna tworzeniu wartościowych treści, dbaniu o strukturę strony, umieszczaniu słów kluczowych w konkretnych miejscach. Z kolei korzystanie z reklam, wiąże się z koniecznością trzymania się schematu tworzenia treści. Jednocześnie jednak, korzystanie z pozycjonowania nieorganicznego pozwalana bardzo skuteczne docieranie do określonej grupy odbiorców. W przypadku korzystania z treści sponsorowanych, np. pozycjonowanie stron Katowice umożliwi trafienie do użytkowników z konkretnego rejonu. Program Google Ads pozwala nadocieranie do obiorców na terenie konkretnych miast, regionów oraz krajów.

Dlaczego warto dbać o “bycie wysoko”?

Większość użytkowników internetu jest niecierpliwa. Nie ma również w zwyczaju przeglądania kilku lub kilkunastu stron interentowych, szukając odpowiedzi na jakieś pytanie albo informacji na konkretny temat. Z tego powodu należy dbać o to, żeby nasza strona wyświetlała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu zwiększamy swoją szansę nazdobycie odbiorców. 

W tym miejscu warto podkreślić, że wśród wyników wyszukiwania znajdują się zarówno pozycje organiczne, jak i sponsorowane. Jeżeli więc znasz się na pozycjonowaniu i umiesz optymalizować treści pod kątemSEO, będziesz w stanie znaleźć się wysoko na liście wyników. Jeśli jednak nie jesteś pewien, w jaki sposób tworzyć treści, żeby były one dostosowane do pytań zadawanych przez użytkowników, zdecyduj się na skorzystanie z Google Ads. Nie jest to duża inwestycja, a jej efekty z pewnością szybko staną się widoczne. 

Które działania są bardziej opłacalne?

Prowadząc bloga, sklep internetowy lub dowolną inną witrynę, prędzej czy później zaczniesz sięzastanawiać, w jaki sposób zwiększyć swoje zasięgi. Zarówno pozycjonowanie organiczne, jak i korzystanie z linków sponsorowanych ma swoje zalety. Od twoich potrzeb i oczekiwań zależy, na którą metodę się zdecydujesz.

Pozycjonowaniei optymalizowanie treści pod SEO, wiąże się z nieco dłuższym czasem oczekiwania na pożądane efekty. Warto jednak wiedzieć, że kiedy już uda nam się osiągnąć wysoki wynik w wyszukiwarce, to korzyści płynące z tego osiągnięcia będą większe, niż korzyści, które przyniosłoby nam korzystanie z linków sponsorowanych. Najlepszym pomysłem będzie skorzystanie z programu Google Ads, ponieważ dzięki temu szybko dotrzemy do wybranej grupy odbiorców. W międzyczasie, kiedy będziemy czerpać korzyści linków sponsorowanych, możemy pracować nad strukturą strony oraz treściami, które na niej umieszczamy. Dzięki takim zabiegom, strona zostanie zoptymalizowana w sposób organiczny. Konsekwencją takich działań, będzie wysoki wynik w wyszukiwarce. Co istotne – pozycjonowanie organiczne również można zlecić profesjonalistom, którzy zadbają o to, żeby nasza strona była widoczna. 

Tagi:

Sylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe