Katowice - portal miejski mojeKatowice.pl

Wiadomości z Katowic

Pozycjonowanie stron w 2017 roku, czy to w ogóle możliwe?

  • Dodano: 2016-11-22 12:45

Każdego dnia powstają dziesiątki nowych stron internetowych, przebicie się przez ich gąszcz może okazać się nie lada wyzwaniem. Warto więc oddać się pod opiekę profesjonalistów, by nasza strona, czy to prywatna, czy naszej firmy, trafiła do jak najszerszego grona odbiorców. Rodzi się jednak pytanie, czy w sieci, pełnej podobnych stron i wciąż zmieniających się algorytmów pozycjonowanie w ogóle jest możliwe?

Treść, treść i jeszcze raz treść

W ostatnich latach praktycznie każda strona internetowa, której zależy na tym, by znajdować się wysoko w wynikach wyszukiwania, korzysta z pozycjonowania. Konkurencja widoczna jest w każdej branży, zwłaszcza tej zajmującej się sprzedażą produktów i usług. Aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, należy podporządkować się systemom algorytmów wyszukiwarki Google, ponieważ faktem jest, że to właśnie z niej korzysta ponad 90% wszystkich użytkowników. A algorytmy Google potrzebują treści. Najlepszym rozwiązaniem na zwiększenie treści na stronie przy jednoczesnym zwiększeniu ilości podstron jest blog. Blogi dają nieograniczone możliwości, dzięki nim można dużo dokładniej opisać produkty, na co z reguły nie pozwala strona główna, dodawać porady, wskazówki, publikować zdjęcia i utrzymywać kontakt z klientami w bezpośredni sposób. Dodawanie około dwóch wpisów w miesiącu, z wartościową treścią korzystnie wpływa zarówno na pozycjonowanie, jak i pozytywne postrzeganie przez odwiedzających.

Algorytmy, aktualizacje i linki

Pozycjonowanie powinno opierać się przede wszystkim na wprowadzaniu naturalnych, nowych treści na strony, uaktualnianiu na bieżąco bloga czy podstron oraz linkowaniu. Wpływa to na pozytywne indeksowanie, autorskie publikacje zawsze zyskują wysoką pozycję a wartościowe linki odsyłające do strony, zwiększają na niej ruch. Google co jakiś czas przeprowadza aktualizację algorytmów, ostatnio wprowadzoną jest Pingwin 4.0., który działa w czasie rzeczywistym, jest to nowością w stosunku do poprzednich. Głównym zadaniem Pingwina jest zwalczanie nienaturalnych, spamujących linków, a także skanowanie pod kątem nieautentycznych czy przekopiowanych treści. Usprawnieniem, które wnosi aktualizacja, jest również to, iż linki, okazujące się mało wartościowe, nie obniżają pozycji strony, są po prostu ignorowane. Blogi dają możliwość, aby własnych, świeżych treści umieszczać coraz więcej oraz by naturalnie linkować stronę główną, podstrony i poszczególne produkty.

Współpraca z agencją

Pozycjonowanie jest długotrwałym procesem wymagającym czasu, cierpliwości, sporych nakładów pracy oraz comiesięcznych inwestycji, jednak dzięki ścisłej współpracy z agencją marketingu internetowego odnosi się sukces. Zmiany algorytmów i kolejne aktualizacje wyszukiwarek wpływają na wyniki wyszukiwania, często w niekorzystny sposób, jednak korzystając ze sprawdzonych metod oraz wiedzy specjalistów SEO, którzy wyprowadzili wiele wahających się pozycji wysoko w górę, można mieć pewność, że oddajemy stronę w dobre ręce.

Czy pozycjonowanie jest jeszcze możliwe?

Specjaliści każdego dnia uczą się nowych sposobów współdziałania z algorytmami wyszukiwarek, by wykonywana przez nich praca przynosiła coraz bardziej wymierne korzyści. Odpowiadając zatem na pytanie z tytułu - tak, pozycjonowanie jest możliwe dziś i będzie możliwe też w przyszłości, warunkiem jest kooperacja i zaufanie do agencji. Zdarza się, że niektóre strony, zwłaszcza te z ogromną konkurencją, pierwsze profity z pozycjonowania czerpać będą po dłuższym czasie, aczkolwiek ostateczny sukces przenosi się na zwiększenie sprzedaży i popularności w sieci, zatem wyłącznie się zyskuje, nie tracąc nic.

Artykuł powstał we współpracy z firmą RankHouse S.C

Dodaj komentarz

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin portalu.