Katowice mają około 300 tys. mieszkańców, przy czym w okolicy znajduje się kilka innych miast. To daje możliwość kierowania oferty do dużej liczby potencjalnych klientów. Z drugiej strony – jak dotrzeć do nich wszystkich w szybko rozwijającym się regionie, w którym panuje duża konkurencja? Można to osiągnąć przez pozycjonowanie strony w Google. Na czym to polega?
Pozycjonowanie, czyli jak osiągnąć wysokie pozycje w Google
Wyszukiwarka Google jest zdecydowanym liderem światowego rynku wyszukiwania z wynikiem około 90%. W Polsce jest on jeszcze wyższy – nawet ponad 95%. To dlatego firmy pracują przede wszystkim nad osiągnięciem wysokich pozycji na zapytania opisujące ich działalność w tej wyszukiwarce. Dla internautów Google jest sposobem na znalezienie wykonawców usług i dostawców produktów. Według Brightlocal, aż 97% konsumentów czyta w sieci opinie o lokalnych biznesach. Recenzje znajdują m.in. w Profilach Firmy w Google, które inaczej nazywa się wizytówkami.
Po wyszukaniu zapytania lokalnego najczęściej na górze pojawią się reklamy, a pod nimi tzw. trzypak z Google Maps, czyli wspomniane wizytówki. Żeby w ogóle mieć taki profil, najpierw trzeba go założyć. Można to zrobić tutaj: google.com/intl/pl_pl/business/. Natomiast inną kwestią jest osiągnięcie widoczności. Wpływ na pozycje zajmowane przez wizytówkę mają:
- Nazwa i opis firmy – nazwa nie powinna składać się ze słów kluczowych. Warto połączyć najważniejszą dla nas frazę z brandem. Natomiast na opis mamy do dyspozycji 750 zzs, z czego najważniejszych jest początkowe 250 zzs. W tej części należy umieścić najistotniejsze słowo kluczowe.
- Opinie – najlepiej, aby klienci systematycznie dodawali recenzje. Można ich do tego zachęcić np. rabatem na kolejne zakupy. Opinie powinny być długie i zawierać słowa kluczowe.
- Wizytówki NAP – skrótowiec NAP pochodzi od „name adress phone” i oznacza wpis w katalogu stron, zawierający nazwę firmy, adres i numer telefonu, a często również odnośnik do strony WWW.
- Mapa na stronie firmowej – warto np. do zakładki Kontakt dołączyć mapę, która wskazuje na siedzibę przedsiębiorstwa. Jej kod można skopiować w Google Maps.
- Aktualizowanie profilu – należy dodawać wpisy, zdjęcia, informacje o promocjach, ewentualnie godzinach pracy w wolne dni i nie tylko.
To nie wszystkie działania, które mają wpływ na pozycję wizytówki. Jest ich więcej. Jednocześnie oferta może być widoczna nie tylko w trzypaku, ale również w standardowych wynikach. Pozycjonowanie stron wymaga podjęcia innych działań.
Widoczność strony WWW w Google – od czego zależy?
Pozycjonowanie firm w Katowicach opiera się na podjęciu innych czynności niż w przypadku budowania widoczności wizytówki. Wpływ na pozycję mają takie czynniki jak:
- Tytuł strony – czyli inaczej title SEO. Powinien zawierać najważniejsze słowo kluczowe i mieć około 60 zzs.
- Optymalizacja pod słowa kluczowe – w treści należy uwzględnić frazy, na które chcemy się pozycjonować. Ważne jest ich odpowiednie rozmieszenie. Z najważniejszej należy skorzystać we wspomnianym title, tytule artykułu, leadzie, nagłówkach i w samej treści.
- Core Web Vitals – czyli wskaźniki dotyczące szybkości i wydajności stron. Im wyższe są wyniki, tym lepiej.
- Odnośniki prowadzące do strony – czyli aktywne linki w sieci. Warto je pozyskiwać w znanych serwisach powiązanych tematycznie.
- Struktura serwisu – czyli m.in. menu, wewnętrzne linkowanie.
Czynników, które wpływają na widoczność w Google, jest więcej. Mówi się, że nawet 200. Dlatego pozycjonowanie Katowice wymaga zwrócenia uwagi na wiele aspektów. Nie da się z dnia na dzień osiągnąć celów – witrynę należy stopniowo optymalizować, wdrażać nowe rozwiązania, aktualizować i rozwijać. Kiedy oferta jest dwukrotnie widoczna w wynikach wyszukiwania – w trzypaku i w pozostałych, zwiększa się szansa na ruch z Google i zdobycie klienta.