Wiadomości z Katowic

Skuteczność pozycjonowania stron e-commerce

  • Dodano: 2022-12-16 07:45, aktualizacja: 2022-12-16 08:01

Branża e-commerce jest obecnie silnie rozwijającym się rynkiem handlu odbywającego się za pośrednictwem internetu. Ze względu na panującą w niej ogromną konkurencję, podmioty e-commerce, czyli głównie sklepy internetowe, poszukują nowych strategii i rozwiązań marketingowych służących zwiększeniu sprzedaży w danym sklepie.

Zwiększanie współczynnika konwersji 

Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z jego odpowiednim wypromowaniem lub inaczej zwiększeniem widoczności witryny sklepu internetowego wśród użytkowników sieci. Do osiągnięcia tego celu służy proces, jakim jest pozycjonowanie stron. Wszystkie działania podejmowane w ramach pozycjonowania strony sklepu internetowego w przeglądarce stanowią niezwykle ważny czynnik zwiększający ruch organiczny na stronie. Ruch ten pochodzi z przekierowań z niepłatnych wyników wyszukiwania w przeglądarkach i jest niezwykle cenny dla zwiększenia współczynnika konwersji, który określa, ile z osób odwiedzających dokonało transakcji.  

Optymalizacja SEO to podstawowa strategia z zakresu pozycjonowania e-commerce. Polega ona na dopasowaniu witryny internetowej do algorytmów, według jakich przeglądarki pozycjonują strony internetowe w rankingach wyszukiwania. Im większa zgodność z zapytaniami użytkowników, tym pozycja danej domeny internetowej jest wyższa. Odbiorca, który świadomie decyduje się na odwiedzenie witryny, ponieważ odpowiada ona na jego zapytanie, znacząco zwiększa wskaźnik konwersji.

Optymalizacja SEO

Optymalizacja SEO związana jest w dużym stopniu ze zgodnością fraz kluczowych zawartych w treści witryny z zapytaniami użytkowników. Budowanie fraz z tak zwanym długim ogonem jest sposobem na istotne zwiększenie konkurencji. 

Na podniesienie pozycji domeny ma także wpływ budowa techniczna strony, przede wszystkim jakość jej kodu. Także merytoryczność treści oraz ilość odpowiednich słów kluczowych, ale także odpowiednie linkowanie zewnętrzne oraz wewnętrzne to podstawowe elementy służące optymalizacji. Aby budowanie linków było skuteczne warto zadbać o to, żeby pochodziły one ze stron o podobnej tematyce i wiarygodności.

Na pozycjonowanie stron ma także wpływ jej responsywność, która wiąże się z dopasowaniem widoku strony do różnych urządzeń mobilnych. Czas ładowania zawartości strony, przyjazne adresy URL, odpowiednie nagłówki oraz zoptymalizowane dzięki atrybutom alt i title grafiki to elementy techniczne witryny, które wpływają na jej pozycję.

Działania zwiększające user experience (UX)

Celem pozycjonowania witryny sklepu jest zadbanie o to, aby liczba odwiedzających w jak największym stopniu ulegała konwersji na liczbę transakcji. Aby to osiągnąć, należy zadbać o pozytywny odbiór strony przez użytkowników. Można tego dokonać poprzez rozbudowanie wyników wyszukiwania, poprawę bezpieczeństwa ochrony danych oraz możliwość realizowania zakupów bez konieczności rejestracji.

Pozycjonowanie e-commerce to dynamiczny proces, który musi podlegać ciągłej weryfikacji.

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeKatowice.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.