Załatw sprawy urzędowe przez Internet

Czas czytania: 3 min.

Urząd Miasta Katowice przypomina, że sprawy urzędowe można również załatwiać przez Internet.

 

Posiadając konto na www.sekap.pl lub www.epuap.gov.pl można korzystać z elektronicznych usług, wysyłając wnioski do urzędu, podpisując je kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym. W wielu sytuacjach nie ma potrzeby załatwiania sprawy osobiście w urzędzie.

wnioski

W związku z tym zachęcamy do kontaktu i załatwiania spraw drogą elektroniczną, a także drogą pocztową.   

 

Co jest potrzebne?

Profil zaufany można  bezpiecznie założyć korzystając z bankowości elektronicznej.

Taką możliwość dają największe banki: Alior Bank, iPKO, Inteligo, Santander, Bank Pekao, mBank, ING, Envelo, Millennium. Ich lista znajduje się na stronie www.pz.gov.pl.

Posiadając profil zaufany i konto na platformie www.sekap.pl skorzystasz z 300 usług, które dają możliwość wysłania do Urzędu Miasta Katowice wniosku drogą elektroniczną (np. zgłoszenie zbycia pojazdu, wniosek o rejestrację pojazdu, odpis aktu stanu cywilnego, wydanie zaświadczenia z akt meldunkowych, wymeldowanie, deklarację śmieciową).

Posiadając profil zaufany i konto na platformie www.epuap.gov.pl skorzystasz z usługi „Pismo Ogólne do urzędu” lub usług centralnych (np. wniosek o wydanie dowodu osobistego, zgłoszenie urodzenia dziecka, zgłoszenie pobytu stałego/czasowego).

Sylwia Machowska
Źródło: UM Katowice

Komentarze (1) DODAJ

proszę o podpowiedź jak mam załatwić wymianę dowodu rejestracyjnego?
henryk mika

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe

Logolinki

Katalog firm

Tagi