Już od września br. ponownie ruszyły bezpłatne kursy nauki obsługi smartfonu czy komputera dla seniorów. Czego możecie się nauczyć?
Punkt Cyfrowego Wsparcia dla Seniorów w Katowicach – lokalizacja i zapisy
Punkt Cyfrowego Wsparcia dla Seniorów działa w Katowicach przy al. Korfantego 48 (róg al. Korfantego i ul. Morcinka). Zapisy na szkolenia prowadzone są pod nr tel. 666 668 434.
Punkt wyposażony jest w 8 stanowisk komputerowych, na których seniorzy mogą rozwijać zarówno indywidualnie, jak i w grupach swoje umiejętności cyfrowe. W Punkcie dostępne są również tablety, które są dobrym rozwiązaniem pomiędzy smartfonem, a komputerem.
Szkolenia dla seniorów w Katowicach– nauka obsługi nowoczesnych technologii
Program warsztatów obejmuje następujące zagadnienia:
Najważniejsze informacje o smartfonie/telefonie/komputerze:
- charakterystyka urządzenia,
- podstawy użytkowania urządzenia (ładowanie urządzenia, włączanie i wyłączanie urządzenia).
Rozpoczęcie pracy ze smartfoniem/tabletem:
- wstępna konfiguracja urządzenia,
- zakładanie konta Google,
- ekran główny,
- ustawienia telefonu,
- wyświetlanie powiadomień,
- sterowanie dotykiem,
- nauka korzystania z klawiatury na ekranie,
- podłączanie urządzenia do sieci internet,
- regulacja głośności podczas rozmów,
- regulacja głośności dzwona oraz jego wybór,
- zmiana wielkości czcionki,
- zmiana tapety.
Aplikacje:
- korzystanie z aplikacji systemowych,
- instalowanie, aktualizowanie i usuwanie aplikacji,
- dodawanie aplikacji do ekranu głównego,
- aplikacje przydatne dla seniora (m.in. Sklep Play; YouTube; Jakdojadę; Facebook, Messenger; Katowicka Karta Mieszkańca),
- omówienie zasad działania aplikacji: mObywatel; mojeIKP),
- bankowość mobilna.
- Internet:
- przeglądarka stron www,
- wyszukiwanie interesujących nas informacji,
- zakładki i historia przeglądania,
- przydatne aplikacje internetowe.
Zdjęcia, dźwięk i video:
- robienie zdjęć telefonem/tabletem,
- nagrywanie dźwięku i video,
- odtwarzanie zdjęć, filmów, muzyki, radia.
- Komunikowanie się ze światem:
- wykonywanie połączeń,
- wysyłanie i odbieranie wiadomości SMS i MMS,
- wysyłanie i odbieranie maili,
- książka telefoniczna – dodawanie i edycja kontaktów.
Bezpieczeństwo:
- zabezpieczanie swojego urządzenia,
- kod PIN,
- hasło,
- symbol,
- skanowanie odcisku palca,
- powiadomienia ekranu blokady.
Dodatkowe zastosowania smartfonu/tabletu:
- kalendarz, budzik, minutnik, stoper, kalkulator,
- mapa,
- gazety i czasopisma w smartfonie/tablecie,
- gry.
Dodatkowo:
- Zasady cyberbezpieczeństwa – co zrobić, by nie stać się ofiarą przestępstwa czy wyłudzenia pieniędzy lub danych wrażliwych?
- Indywidualne konsultacje.
- Obsługa komputera, w tym m.in. pakietu Office, redagowanie dokumentów, korzystanie z aplikacji/programów.
Udział w szkoleniach jest całkowicie bezpłatny dla seniorów, a realizacja całego projektu, prowadzona jest na zlecenie miasta Katowice przez Fundację Klub KONTRA, która gwarantuje trenerów posiadających doświadczenie w prowadzeniu szkoleń w obszarze IT.