W środę, 15 września, spółka Tramwaje Śląskie S.A. poinformowała, że ogłoszony został przetarg na wyłonienie generalnego wykonawcy prac przy budowie nowej linii tramwajowej w Katowicach.
Nowa linia będzie miała długość 600 metrów
Nowa, 600-metrowa lina ma być dwutorowa. Będzie przebiegać będzie wzdłuż ul. Grundmanna, a zgodnie z planem powstanie w ciągu 14 miesięcy. Zbudowane zostaną także platformy przystankowe, które usytuowane będą w pobliżu skrzyżowań z ul. Chorzowską i ul. Gliwicką. Potencjalni wykonawcy mają czas do 18 października, aby złożyć ofertę. Termin składania ofert w przetargu minie 18 października.
Przetarg dotyczy projektu „Budowa linii tramwajowej wzdłuż ul. Grundmanna w Katowicach. Połączenie dwóch magistralnych linii tramwajowych funkcjonujących w układzie wschód – zachód biegnących ul. Chorzowską oraz ul. Gliwicką”. Jak wskazuje Andrzej Zowada, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Śląskie, w ramach tej inwestycji przewidziana została budowa ok. 1900 metrów toru pojedynczego (mtp), uwzględniając również fragmenty torowisk na połączeniu nowej trasy z liniami biegnącymi w ul. Gliwickiej i wzdłuż ul. Chorzowskiej.
– Trasa zostanie poprowadzona wzdłuż ulicy Grundmanna - równolegle do jezdni po jej zachodniej stronie. Przewidziana jest budowa wiaduktu z dwutorową linią tramwajową nad Drogową Trasą Średnicową. Będzie to nowe przęsło wiaduktu, po zachodniej stronie istniejących przęseł – precyzuje Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A.
W ramach zadania wykonane zostaną także rozjazdy umożliwiające prowadzenie ruchu tramwajowego we wszystkich relacjach. Jak podkreśla przedstawiciel spółki, dzięki temu czemu tramwaj jadący z ul. Grundmanna będzie mógł skręcić tak w lewo, jak i w prawo zarówno w ul. Gliwicką, jak i w linię wzdłuż ul. Chorzowskiej.
– Realizacja zadania ma na celu przede wszystkim poprawę oferty komunikacyjnej w centrum Katowic. Da ona możliwości urozmaicenia tras linii tramwajowych, dzięki połączeniu dwóch magistralnych ciągów komunikacyjnych oraz da możliwość uruchomienia linii śródmiejskiej – wyjaśnia Andrzej Zowada.