Wiadomości z Katowic

Ubezpieczenia to dotrzymywanie obietnic

  • Dodano: 2014-12-07 19:00
Rozmowa z Jakubem Legiżyńskim, dyrektorem Oddziału Avivy  w Katowicach. 
 
 
Ubezpieczenia to dotrzymywanie obietnic
 
Jak Aviva radzi sobie na śląskim  rynku ?
 
Na terenie Katowic, jak i całego województwa działamy już od kilkunastu lat. Oddział firmy w Katowicach to tak naprawdę nie biuro, lecz zespół znakomitych specjalistów pracujących w całym regionie. Nasi doradcy są ekspertami w różnych rodzajach ubezpieczeń i programach inwestycyjnych. 
 
Jakie produkty ubezpieczeniowe oferuje reprezentowana przez Pana firma?
 
Sztandarowym produktem Avivy jest Nowa Perspektywa – ubezpieczenie na życie przeznaczone dla całej rodziny, które można rozszerzyć o ubezpieczenie zdrowotne i wypadkowe oraz o rachunek inwestycyjny. Proponujemy też inne indywidualne ubezpieczenia na życie, w tym posagowe. Oferujemy też grupowe ubezpieczenia na życie połączone na ogół z planem inwestycyjnym. Spora grupa klientów ubezpieczyła też u nas swoje domy, mieszkania czy samochody. 
 
Katowicki oddział Avivy zmienił ostatnio siedzibę. Czy to zmiana na lepsze?
 
Przeprowadzka oddziału do nowej siedziby przy ul. Dąbrówki 13  to zdecydowanie zmiana na lepsze. Przede wszystkim dla naszych klientów, których teraz możemy podejmować w bardziej komfortowych warunkach, jak i dla naszych pracowników, którzy mają teraz lepsze warunki pracy.. 
 
Czy ta zmiana oznacza, że chcecie się rozwijać, zatrudniać nowych pracowników?
 
Tak, przyznam, że chętnie podejmiemy współpracę z nowymi osobami. W naszej branży można bardzo dobrze zarabiać, ale trzeba być w pełni zaangażowanym i mieć predyspozycje do wykonywania tego zawodu. Warto do nas przesłać swoje CV, bo dopiero osobisty kontakt z kandydatem pozwala nam to ocenić i podjąć decyzję o współpracy.
 
Co należy do obowiązków doradcy ds.ubezpieczeń i inwestycji?
 
Przede wszystkim odpowiedni kontakt z naszymi obecnymi i potencjalnymi klientami. Słuchanie tego, jakie mają oczekiwania, wyobrażenia i pytania dotyczące przyszłości finansowej swojej i najbliższych. Jak pojmują swoją odpowiedzialność za rodzinę, za majątek, za swój życiowy dorobek. Z jakich usług finansowych już korzystają. Potem obowiązkiem doradcy jest analiza potrzeb i możliwości ubezpieczeniowych i finansowych klienta – teraz i w przyszłości, czyli jakby „przetłumaczenie” oczekiwań na język ubezpieczeń i inwestycji. Efektem takiej analizy może być konkretna propozycja zawarcia ubezpieczenia (np.: na życie czy majątkowego) lub też skorzystania z naszych usług inwestycyjnych. Doradca powinien być także do dyspozycji klienta w razie pytań, zmian życiowych okoliczności czy pojawienia się nowych potrzeb. Co więcej, powinien sam się z nim kontaktować i podtrzymywać relacje jakby „czuwając” nad jego sytuacją życiową na przestrzeni czasu Kluczowy moment przychodzi jednak wówczas, gdy klienta spotyka nieszczęście przed którym się ubezpieczył. Wtedy doradca pomaga w dopełnieniu formalności, by klient jak najszybciej otrzymał należne świadczenie bądź odszkodowanie. Dzięki temu wiele rodzin ma za co godnie żyć mimo śmierci, kalectwa lub utraty zdrowia przez osoby najbliższe. Na tym polega sens ubezpieczeń i naszej pracy – na dotrzymywaniu złożonych wcześniej obietnic.
 
Z tego co Pan mówi wyłania się o wiele ciekawszy – od stereotypowego – obraz pracy doradcy ubezpieczeniowego.
 
Tak, to zawód wymagający fachowej wiedzy, rzetelności i cierpliwości. Jeśli ktoś wypełnia go z pasją, daje poczucie satysfakcji, nie tylko finansowej. Szczególnie motywujące są sytuacje, gdy można bezpośrednio pomóc ludziom w trudnych chwilach życia. Pamięta się je latami. 
 
Zapraszam do przesyłania aplikacji na stanowisko doradcy ds. ubezpieczeń i inwestycji  lub kierownika grupy na adres e-mail. katowice1@aviva.pl
 
 
 
 
 

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeKatowice.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.