Wiadomości z Katowic

VI (XLVI) Wieczór z Marketingiem 2.0

  • Dodano: 2013-05-29 11:45
Śląskie Towarzystwo Marketingowe zaprasza wszystkich zainteresowanych na VI (XLVI) Wieczór z marketingiem 2.0, który odbędzie się w pierwszy czwartek czerwca (06.06.2013) w TVP Katowice.
 
 
16.40 - 17.05
Rejestracja uczestników, rozmowy kuluarowe.
 
17.05 - 17.10
Przywitanie oraz informacje organizacyjne Artur Kurkiewicz.
 
17.10 17.50
Wykorzystywanie marketingu sensorycznego innowacyjna strategia marketingowa czy element promocyjny? - o tym jak marketing wykorzystuje zmysły opowie Anna Kurzak, doktorantka Instytutu Marketingu Politechniki Częstochowskiej. 
 
Zapach świeżo zaparzonej herbaty, dźwięk zatrzaskiwanych w samochodzie drzwi, faktura powierzchni bądź materiału, który pokrywa powierzchnię dóbr codziennego użytku czyli zaangażowanie wszystkich zmysłów, nie tylko jedynie samego wzroku, jak to miało miejsce dawniej, zaczynają się stawać coraz częstszymi i popularniejszymi, strategiami marketingowymi. Przez lata, zmysły inne niż wzrok oraz słuch, ignorowane były w działalności marketingowej przedsiębiorstw. Ostatnimi laty, sytuacja ta zaczęła ulegać zmianie, co ma na celu udoskonalanie marki. Firmy stosując marketing sensoryczny pragną wykreować o wiele bardziej zindywidualizowany i głębszy stosunek z klientem. W celu osiągnięcia tego, firmy odchodzą od stosowania marketingu masowego, na rzecz mocno spersonifikowanych strategii. Istnieje bowiem przekonanie, iż zaangażowanie wszystkich pięciu zmysłów u klientów, w czasie zetknięcia z marką, gwarantuje im głębsze doświadczenia. Wpływa to na jej silniejsze zapamiętanie, albowiem zaangażowane są w ten proces emocje. Marketing sensoryczny jest specyficznym i innowacyjnym działaniem marketingowym, którego stosowanie ma spowodować zaangażowanie wszystkich zmysłów potencjalnych klientów, aby wywołać u nich założone w strategii reakcje. Docelowo natomiast, ma to wpłynąć na podniesienie świadomości marki i przywiązanie się do niej na głębszym, emocjonalnym poziomie.
 
17.50 - 18.20
Dlaczego pieniądze kosztują kredyt. O tajemnicy kosztów pieniądza opowiedzą Rafał Kisielewski oraz Marcin Stępel z Banku BPH.
 
Każda firma potrzebuje wspomagania finansowego. Jak wtedy rozmawiać i negocjować z bankiem? Jak wybrać produkty najbardziej dopasowane do potrzeb? Co ma wpływ na zdolność kredytową i cenę? A dodatkowo o pomocy de minimis
w ramach poręczeń kredytowych BGK. Program gwarancji de minimis jest odpowiedzią rządu na spowolnienie gospodarcze. W ramach tego programu mikro, mali i średni przedsiębiorcy będą mogli uzyskać gwarancje na zabezpieczenie spłaty kredytu przeznaczonego na finansowanie działalności bieżącej. Jest to pierwszy program rządu, w którym ryzyko związane
z udzielonymi gwarancjami jest przejęte przez Skarb Państwa.
 
18.20 18.40
Przerwa integracyjna
 
18.40 - 19.00
Książka Wieczoru Myślenie jest głupie. O najnowszej książce Hermanna Scherera opowie wydawca, Olgierd Graca z wydawnictwa Gall.
 
Najnowsza książka Hermanna Scherera p.t. "Myślenie jest głupie" mocno zagłębia się w obszarach psychologii poznawczej, aby uświadomić nam jak funkcjonuje nasz umysł i jakie czynniki wpływają na proces podejmowania decyzji. Dzięki tej analizie będziemy w stanie dokonywać świadomych wyborów i unikniemy wpadania w pułapki myślenia. Na konkretnych przykładach autor pokazuje nam jak różne, a niekiedy katastrofalne w skutkach decyzje, mogą podejmować lekarze, sędziowie, managerowie, ludzie piastujący odpowiedzialne stanowiska, czy też po prostu każdy z nas. Książka ukazała się w serii "IQ - Rozwijaj inteligencję finansową", ale myliłby się ten, kto by sądził, że nie ma ona związku z finansami. Przecież to właśnie od podejmowania właściwych decyzji finansowych często zależy jakość naszego życia, a także naszych najbliższych. Wykorzystanie najnowszych osiągnięć psychologii poznawczej w ekonomii zaowocowało w 2002 roku nagrodą Nobla. W obecnych i niełatwych czasach po prostu nie można sobie pozwolić na ignorancję w tak istotnej materii.
 
www.mysleniejestglupie.pl (tutaj dostępny jest także bezpłatny rozdział do pobrania).
 
19.00-20.00
Dwugłos o granicach w reklamie i emocjach towarzyszących ich przekraczaniu dziś i 20 lat temu:
 
19.00 - 19.30
Reklamy filmowe, stare i nowe prezentuje Tomasz Sobisz.
 
Marketing transgresyjny. Czy warto przekraczać granice? Dziś.
 
19.30 - 20.00
Klasycy reklamy i marketingu. Oliviero Toscani prezentuje Artur Kurkiewicz.
 
Rasa, wojna, religia, płeć i kara śmierci. Czy warto przekraczać granice? 20 lat temu.
 
Oliviero Toscani autor najbardziej bulwersujących i kontrowersyjnych kampanii reklamowych.  Kampanii, które przekroczyły wiele granic i budziły olbrzymie emocje. Również w Polsce. Na kampanię z księdzem i zakonnicą ZChN złożyło doniesienie do prokuratury. W Warszawie plakaty przetrwały 3 tygodnie, zanim je zniszczono. W Katowicach 3 godziny.
W innych miastach władze zablokowały ekspozycję.
 
20.00 - 20.10
Losowanie 3 egzemplarzy książki Wieczoru Agnieszka Pniak z wydawnictwa Gall
 
20.10 20.30
Czas na rozmowy
 
Rejestracja oraz informacje dodatkowe
 
Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, uczestnictwo wymaga wcześniejszej elektronicznej rejestracji. Rejestrować można się przez panel rejestracyjny na stronie ŚTM (www.marketing.silesia.pl): www.marketing.silesia.pl
 
oraz
 
na Facebooku - wybierając wezmę udział
 
Dla członków Śląskiego Towarzystwa Marketingowego udział w Wieczorze jest nieodpłatny.
Pozostałe osoby będą proszone o wniesienie opłaty na cele statutowe ŚTM w kwocie 10 PLN.
 
Bufet TVP będzie czynny do godziny 17.00. W menu dania obiadowe, napoje zimne i gorące oraz przekąski. Menu można sprawdzić na stronie www.pysznoscitv.pl

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeKatowice.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również