Prowadzisz firmę i zastanawiasz się nad tym, aby skorzystać z zewnętrznej pomocy, doradztwa? Jednym z rozwiązań w takiej sytuacji jest nawiązanie współpracy z agencją interaktywną. Być może masz pewne obawy, obiekcje lub zwyczajnie nie wiesz do końca, w jakich obszarach działalności może Ci pomóc agencja. Jeśli tak właśnie jest, poniższy tekst powinien Ci nieco pomóc.
Czym jest agencja interaktywna?
Agencja interaktywna to firma, która zajmuje się tworzeniem i realizacją strategii komunikacji i marketingu w internecie. Agencja interaktywna może specjalizować się w kilku zagadnieniach lub oferować kompleksowe usługi, które obejmują m.in.:
- projektowanie i tworzenie stron internetowych, sklepów online, aplikacji mobilnych i innych narzędzi online,
- pozycjonowanie i optymalizację stron pod kątem obecności w wynikach wyszukiwarek,
- prowadzenie kampanii reklamowych w Google Ads, Facebook Ads,
- tworzenie treści (content marketing),
- prowadzenie profili w mediach społecznościowych,
- optymalizację konwersji w sklepach internetowych.
Przykładowo agencja interaktywna pikseo.pl to zespół specjalistów z różnych dziedzin. Każdy z nich wnosi swoją wiedzę i doświadczenie do realizacji projektów dla klientów. Agencja może pochwalić się bogatym portfolio firm, z którymi dotychczas współpracowała. Szukając informacji na temat agencja interaktywna bydgoszcz, Pikseo będzie jednym z podmiotów, który warto umieścić na liście podmiotów, które warto zapytać o współpracę.
Poznajmy obszary działalności firmy, w których może nam pomóc agencja
1. Budowanie świadomości marki
Zanim zaoferujemy klientom swoje produkty lub usługi, musimy dotrzeć do nich z przekazem, że istniejemy. Dlatego też jednym z głównych celów każdej firmy jest budowanie świadomości marki wśród potencjalnych klientów. Aby to osiągnąć, trzeba być widocznym i rozpoznawalnym w internecie. Agencja interaktywna może nam pomóc poprzez:
- stworzenie atrakcyjnej i funkcjonalnej strony firmowej lub sklepu internetowego,
- zapewnienie odpowiedniej optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek (SEO), aby była ona łatwo odnajdywana przez użytkowników,
- prowadzenie kampanii reklamowych w Google Ads, Facebook Ads i innych kanałach, aby dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej,
- tworzenie treści i grafik na strony internetowe, blogi, media społecznościowe, które będą budować zaufanie i autorytet marki,
- prowadzenie profili w mediach społecznościowych i zarządzanie relacjami z użytkownikami, aby budować społeczność wokół firmy.
2. Kierowanie ruchu na naszą stronę internetową
Budowanie świadomości marki to nie wszystko. Trzeba też skutecznie kierować ruch na naszą stronę internetową, aby przekuć zainteresowanie firmą w akcję, czyli sprzedaż. Agencja zadba tutaj o:
- dobór odpowiednich słów kluczowych i fraz, które będą odpowiadać zapytaniom użytkowników w wyszukiwarkach np. rowery górskie Bydgoszcz,
- optymalizację strony pod kątem szybkości ładowania, responsywności i użyteczności, aby zapewnić użytkownikom maksimum wygody,
- tworzenie atrakcyjnych i wartościowych treści, które będą zaspokajać potrzeby i rozwiązywać problemy użytkowników np. w formie poradników, filmów video,
- stosowanie technik copywritingu i CTA (call to action), aby zachęcać użytkowników do podjęcia pożądanej akcji, np. wypełnienia formularza (leada), zapisania się do newslettera, pobrania oferty, cennika czy innego pliku, na którym nam zależy,
- analizę danych i raportowanie efektów działań online, aby mierzyć i optymalizować skuteczność kierowania ruchu. Analiza jest kluczem do zwiększania sprzedaży.
3. Zwiększenie sprzedaży
Kolejnym celem każdej firmy jest zwiększenie sprzedaży swoich produktów lub usług. Musimy nie tylko przyciągnąć użytkowników na stronę, ale także przekonać ich do zakupu. Agencja interaktywna może pomóc nam poprzez:
- stworzenie sklepu online i wdrożenie na nim narzędzi, których zadaniem będzie zatrzymanie na stronie klienta np. poprzez zaoferowanie mu rabatu w momencie, gdy przegląda naszą ofertę.
- zapewnienie odpowiedniej prezentacji produktów lub usług, np. poprzez zdjęcia, filmy, opisy, opinie itp.
Jako ludzie kupujemy często oczami lub pod wpływem opinii innych.
- doradztwo w zakresie stosowania technik perswazji i psychologii sprzedaży, np. poprzez oferowanie gwarancji, rabatów, darmowej dostawy itp. Każde takie działanie musi być dopasowane do branży, w której działamy.
- prowadzenie remarketingu, czyli ponownego wyświetlania reklam osobom, które już odwiedziły naszą stronę, ale nie dokonały zakupu,
- tworzenie programów lojalnościowych i newsletterów, aby utrzymywać kontakt z klientami i zachęcać ich do ponownych zakupów.
4. Budowanie lojalności klientów
Ostatnim, ale nie mniej ważnym celem każdej firmy jest budowanie lojalności klientów. Dlatego absolutnie niezbędne jest to, aby nie tylko sprzedawać produkty lub usługi, ale także dbać o satysfakcję i zadowolenie klientów. Agencja interaktywna może pomóc w prowadzeniu takich działań poprzez:
- zbieranie opinii i sugestii od klientów, na podstawie których możliwe będzie wprowadzanie poprawek na podstawie ich uwag,
- personalizację usług na podstawie zbieranych danych o klientach,
- prowadzenie komunikacji w różnych kanałach tak, aby klienci wiedzieli, że zawsze mogą na nas liczyć,
- zaskakiwanie klientów poprzez organizowanie akcji specjalnych dla klientów, którzy choć raz dokonali u nas zakupów. Pamiętajmy, że koszt pozyskania nowego klienta jest z reguły wyższy niż zadbanie o już istniejącego.
Podsumowanie
Jak widać odpowiedzią na wiele pytań w zakresie jak lepiej prowadzić firmę może być agencja interaktywna. Bydgoszcz to jedno z miast, w których swoje siedziby ma kilka dużych agencji. Zanim zdecydujemy się na podjęcie współpracy z którąkolwiek z nich, warto dokładnie określić własne potrzeby oraz sporządzić listę pytań, które chcemy zadać podczas pierwszego spotkania. Nie wahajmy się pytać o specjalizację danej agencji, gdyż optymalna sytuacja to taka, w której jedna agencja jest w stanie pomóc nam w kompleksowy sposób. Jedno jest pewne. Pomoc agencji interaktywnej może w istotnym stopniu wesprzeć rozwój naszej firmy, co powinno być kluczowym argumentem za rozważeniem takiej współpracy.