Wiadomości z Katowic

Artykuły blogowe - jak prowadzić bloga, aby prowadzić w rankingach?

  • Dodano: 2019-12-16 12:00, aktualizacja: 2020-01-08 12:23

Chcesz, żeby Twoi klienci regularnie odwiedzali Twoją stronę internetową? Nie masz pomysłu, jak przyciągnąć ich uwagę? Załóż bloga!

Kiedyś blogi kojarzyły się z otwartymi pamiętnikami, w których użytkownicy sieci opisywali swoje osobiste doświadczenia lub dzielili się pasją. Owszem, blogi takiego typu nadal istnieją, zaczęto jednak dostrzegać także odmienny potencjał w tym poręcznym medium. Mianowicie, okazały się idealne do promowania produktów i usług oferowanych przez firmy w przestrzeni internetowej.

Dlatego, żeby zwiększyć ruch na swojej stronie warto zwrócić się do copywritera i powierzyć mu napisanie profesjonalnych artykułów na bloga

Co sprawia, że artykuły blogowe przyciągają odbiorców?

Fenomen artykułów blogowych polega na tym, że działają efektywniej na odbiorców, ponieważ kojarzą się właśnie ze sferą prywatnych zapisków. Samo umieszczenie tego typu artykułów w kontekście bloga sprawia, że czytelnik ma większe zaufanie do autora i nie traktuje takiego tekstu jako oferty, mającej nakłonić go do skorzystania z danych usług, a raczej jako przyjemną lekturę do porannej kawy.

No dobrze, ale w takim razie jak odpowiednio wyważyć treści, które jednocześnie mają promować naszą firmę i umilać czas potencjalnym klientom? Oto kilka porad, które z pewnością pomogą w prowadzeniu profesjonalnego bloga:

  • wstawiaj wpisy regularnie  - najlepiej w podobnych odstępach czasowych, o tej samej porze dnia. Dzięki temu Twoim odbiorcom lektura artykułów wejdzie w nawyk;
  • nie pisz wyłącznie o swoich usługach – staraj się wczuć w potrzeby klientów, rozpoznaj na jakie pytania mogliby szukać odpowiedzi w sieci i wyjdź im naprzeciw. Dlatego dużą furorę robią różnego rodzaju poradniki czy sprawdzone sposoby na...;
  • zadbaj, żeby Twoje artykuły były merytoryczne – chcesz stworzyć ekspercki wizerunek swojej firmy, więc podejdź profesjonalnie do researchu i fachowo opisz aspekty swojej branży;
  • stosuj przystępny język – ważne jest, żeby tekst nie stał się zbyt hermetyczny. Należy pamiętać, że skoro potencjalni klienci odwiedzają naszą stronę, prawdopodobnie nie są specjalistami w tej dziedzinie;
  • postaw na kreatywność – żyjemy w czasach, w których jesteśmy codziennie wręcz zalewani informacjami, więc nasz artykuł powinien wyróżniać się spośród pozostałych ciekawym konceptem oraz atrakcyjnym językiem;
  • nie zapominaj o zasadach SEO – jeśli chcesz zwiększyć ruch na swojej stronie, warto zadbać o wysoką wyszukiwalność swoich artykułów blogowych;
  • pisz poprawnie – wydaje się oczywiste, ale warto podkreślić, że błędy językowe rażą w każdej sytuacji i świadczą o naszym niedbalstwie.

To tylko najważniejsze aspekty, a już widać, że prowadzenie bloga to złożone zadanie. Przy nadmiarze pozostałych spraw związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa warto zwrócić się do copywriterów, którzy specjalizują się w pisaniu artykułów blogowych.

Dzięki dobrze napisanym artykułom na bloga Twoja firma wyprzedzi konkurencję i wysunie się na prowadzenie! Sprawdź też – copywriter Katowice.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeKatowice.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.