Podczas prowadzenia działalności gospodarczej, najistotniejszymi kwestiami są wypromowanie marki oraz dotarcie do klientów. Czy pozycjonowanie pomoże zrealizować takie założenia? Czy pozwoli na osiągnięcie sukcesu? Przekonajmy się.
Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?
Wyszukiwarka internetowa to jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi. Jej funkcjonalność pozwala m.in. na znalezienie firm, a także ich produktów oraz usług. Wyszukiwarka jest witryną pierwszego wyboru w takich przypadkach. Czegoś nie wiesz? Czegoś szukasz? Wpisujesz hasła w wyszukiwarce i znajdujesz. I to jest właśnie kluczowy aspekt dla wszystkich, którzy prowadzą działalność gospodarczą. Dlaczego?
Otóż pozycjonowanie stron internetowych jest zakrojonym na szeroką skalę działaniem, którego głównym celem jest pojawianie się witryny na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania. Oczywiście w zakresie słów kluczowych wpisywanych przez użytkowników, a kojarzonych z daną marką.
W ramach pozycjonowania przeprowadzane są na stronie internetowej następujące działania:
- optymalizacja techniczna,
- modyfikacja struktury dla uzyskania pełnej czytelności,
- dobór właściwych słów kluczowych,
- optymalizacja tytułów witryn oraz ich opisów,
- stworzenie lub zmodyfikowanie istniejących treści,
- poprawa prędkości ładowania witryny,
- zadbanie o responsywność.
Dodatkowo przeprowadzane są działania poza stroną, a skupiają się one na link buildingu. Oznacza ono zdobywanie linków do witryny z cennych miejsc.
Jak pozycjonowanie pomaga marce w osiąganiu sukcesu?
Prowadzenie wszelkich działań w ramach pozycjonowania stron internetowych ważne jest na każdym etapie funkcjonowania działalności gospodarczej. Zarówno na jej początku, jak i po wielu latach obecności na rynku. Konkurencja bowiem nie śpi i trzeba ją doganiać, a potem zostawiać w tyle. Jak pozycjonowanie może wpłynąć na osiąganie przez markę sukcesu?
Zwiększa rozpoznawalność marki
Głównym efektem pozycjonowania strony internetowej marki jest zwiększenie jej rozpoznawalności wśród potencjalnych klientów. Działania SEO sprawiają, że strona jest częściej widoczna w wynikach wyszukiwania i to na coraz wyższych pozycjach. A co za tym idzie, potencjalni klienci dostrzegają ją jako najlepsza propozycja na wpisane przez nich frazy kluczowe.
Wpływa na zainteresowanie ofertą
Wraz ze zwiększeniem rozpoznawalności marki w internecie pozycjonowanie wpływa na poziom zainteresowania ofertą. Ilekroć potencjalni klienci wpisują w wyszukiwarce dane frazy kluczowe, skojarzone z firmą, jej produktami lub usługami, znajdą jej witrynę. Wtedy przekonują się do niej i zapoznają się z ofertą. Takich użytkowników wyszukiwarki może być z każdym miesiącem coraz więcej. Zarówno tych, którzy korzystają z urządzeń desktopowych, jak i mobilnych - dlatego warto dbać o responsywność strony internetowej, co jest jednym z ważnych punktów pozycjonowania.
Zwiększa sprzedaż
Efektem poprzednich działań jest wzrost sprzedaży. Marka, która dzięki pozycjonowaniu stron internetowych widoczna jest na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania, ma większą siłę przebicia. Może docierać do potencjalnych klientów na różnych etapach podejmowania przez nich decyzji. Czy to na samym początku, kiedy jedynie orientują się na rynku. Czy też, kiedy porównują oferty. Wreszcie - kiedy podejmują ostateczną decyzję o zakupie lub skorzystaniu z usługi. Pomaga w tym m.in. content marketing, który jest prowadzony w ramach pozycjonowania. Zwiększając świadomość klientów o produktach, usługach oraz ich istotnych aspektach, można wpływać na decyzje zakupowe. Stąd już niewielki krok do zwiększania sprzedaży, a co za tym idzie - zysków.
Podsumowanie
Pozycjonowanie stron internetowych to skuteczna metoda na promocję marki w internecie. Pomaga ona w osiągnięciu sukcesu wizerunkowego oraz sprzedażowego. Dzięki temu wpływa również na zwiększenie osiąganych zysków.