Wiadomości z Katowic

Czym charakteryzują się etykiety samoprzylepne?

  • Dodano: 2021-04-16 08:30, aktualizacja: 2021-04-19 15:15

Samoprzylepne etykiety odgrywają niezwykle istotną rolę w działaniach marketingowych. Dzięki nim dobrze znane i cenione marki, które zdobyły zaufanie konsumentów, mogą w dalszym ciągu osiągać sukcesy. Klient odruchowo sięga po produkt ze znanym logo, ponieważ wie, że nie zawiedzie się na jego jakości.

Etykiety dopasowane do produktów

Kolorowe i przyciągające wzrok produkty oglądamy na co dzień na półkach sklepowych. Każdy z nich ma umieszczone na opakowaniu logo, skład, kod kreskowy, informacje o gramaturze i grafikę. Towary wprowadzane dopiero na rynek muszą przyciągnąć klienta i najpierw skusić go opakowaniem, a dopiero później przekonać smakiem lub właściwościami. Etykiety samoprzylepne są dla handlu niezwykle ważne. 

Etykieta samoprzylepna to istotny element marketingu produktu i sprzedaży, podobnie jak samo opakowanie. Służy przede wszystkim do identyfikacji towaru i producenta, a dodatkowo pełni funkcję informacyjną, estetyczną oraz oddziałuje na postrzeganie poszczególnych produktów na półce w sklepie stacjonarnym lub internetowym. 

Zazwyczaj substancje płynne, takie jak napoje, lub zawierające barwniki, na przykład farby, mają etykiety ze śliskiej, nieprzemakalnej folii. Ma to zapobiec przypadkowemu rozmyciu nadrukowanych napisów przez rozlany produkt, a tym samym zabezpieczyć ważne informacje umieszczone na etykietce. Białe i transparentne folie są często wykorzystywane przy produkcji kosmetyków, gdyż dają wrażenie czystości i pozwalają skupić się na składzie oraz opisie towaru. Przejrzysta nalepka naklejona na kolorowy krem, szampon lub odżywkę umożliwi klientowi dokładne obejrzenie produktu, którego barwa może sugerować zapach lub kluczowy składnik. Kolejnym rodzajem stosowanych materiałów są papiery typu kraft, które doskonale prezentują się na produktach lokalnych, wyrobach z mniejszych, rodzimych fabryk oraz edycjach limitowanych. Są chętnie wykorzystywane przy dżemach, nalewkach, naturalnych sokach owocowych, przetworach oraz piwach kraftowych. Dzięki swojej nietypowej fakturze i wyglądowi w stylu vintage podkreślają wyjątkowość i rzemieślniczy charakter danego towaru. Naklejki mogą mieć różną grubość, skład oraz powłokę klejoną, dlatego opatrzony nimi produkt wyróżnia się na tle innych opakowań stojących na sklepowej półce. 

Proste rozwiązanie dla szerokiej gamy produktów

Nalepki, które są fabrycznie pokryte klejem, mogą być naklejone przy użyciu prostych etykieciarek. Jeśli mamy do czynienia z mniejszą partią towaru, bez problemu nalepimy je ręcznie – to wciągające i relaksujące, a przy tym wyciszające zajęcie. Po jego zakończeniu będziemy czuli satysfakcję z zakończenia przygotowywania artykułów do sprzedaży. Zarówno dla producenta, jak i konsumenta niezwykle istotna jest jakość nadruku. Wyraźne i kontrastowe kolory naklejek stworzone przy użyciu technologii cyfrowej wyglądają korzystnie i dobrze reprezentują dany produkt.


Źródło: Mat. zewnętrzne

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.