Wiadomości z Katowic

Internet to szansa na rozwój?

  • Dodano: 2023-05-26 12:00

Od wielu lat przedsiębiorcy są przekonywani, że założenie strony internetowej może być szansą na odniesienie sukcesu w biznesie. Obecnie dominuje wręcz przekonanie, że własna strona lub chociaż wizytówka firmowa to już w zasadzie konieczność i must have dla każdego biznesu, nawet tego małego. Nie do końca jest to jednak prawdą...

Po co zakładać stronę internetową?

Zastanówmy się najpierw, jaki cel ma założenie strony firmowej. W przypadku e-sklepu jest on oczywisty, ale w przypadków pozostałych przedsiębiorstw, zakładów usługowych, jednoosobowej działalności gospodarczej, wolnych zawodów też coś daje? Oczywiście! Witryna pozwala na kreowanie wizerunku firmy w internecie, prezentowaniu swojej oferty oraz samej firmy. Przekazuje informacje o doświadczeniu, o kwalifikacjach, samej ofercie, zasięgu świadczonych usług, ich specyfice. Często, dzięki prowadzeniu blogu, wprowadza także w zagadnienia związane ze specyfiką działalności, przekazuje przydatne dla czytelnika informacje. Nie bez znaczenia jest też fakt, że dzięki stronie internetowej firma jest dostępna dla potencjalnych, obecnych czy dawnych klientów w zasadzie 24/7. Z użyciem botów, automatyzacji marketingu, chatów można informować o statusie zamówień, umawiać spotkania z handlowcami, złożyć reklamację czy nawet prowadzić rozmowy o ofercie. Dlaczego więc twierdzimy, że „nie do końca jest to prawdą”?

Liczy się jakość...

Samo założenie strony internetowej nie otwiera drogi do sukcesu. Najpierw należy ją bowiem odpowiednio zaprojektować, potem tenże projekt wdrożyć. Profesjonalne firmy zakładające strony internetowe Kielce projektują je wykorzystując wiedzę o preferencjach i zachowaniach klientów – potencjalnych odwiedzających. Obejmuje to np. sposób poruszania się po stronie i uwzględnienie odpowiednich sekcji w miejscach, w których będą odpowiednio widoczne i przystępne. Płynne przemieszanie się w ramach witryny, intuicyjne, jest jednym z czynników, dzięki którym odwiedzający uważa ją za przyjazną – w przeciwnym razie może ją opuścić przy pierwszych niedogodnościach. Odczucia użytkownika, User Experience, to jeden z kluczowych punktów na projekcie strony. Ale nie tylko – bo trzeba przecież zadbać również o wyposażenie jej w wartościowe treści. Częściowo może robić to sama firma, bo w końcu najlepiej zna swoją branżę. Zwykle jednak konieczne jest, przynajmniej w pewnym zakresie, wykorzystanie profesjonalnych copywriterów. Budują komunikację z klientem, używając słów przyciągających uwagę (Power Words), zachęt do działania (Call To Action) oraz wykorzystując dziesiątki czy setki słów kluczowych, przygotowanych przez dział SEO agencji marketingowej. Po co?

I widoczność

Trudno nawet policzyć, ile stron jest w internecie. Często o widoczność w wynikach wyszukiwania Google konkurują ich tysiące. Które z nich się przebiją do odbiorcy? Tylko te profesjonalnie przygotowane – a to oznacza, że projekt strony internetowej powinien uwzględniać właśnie wspominane słowa kluczowe, czyli hasła, które są wyszukiwane przez użytkowników. Firma prowadząca pozycjonowanie Lublin tworzy listy takich fraz, by z ich użyciem zbudować strukturę menu, kategorii, odpowiednio je opisać, stworzyć wpisy blogowe. Czy to oznacza, że taka strona pomoże odnieść sukces biznesowy? Nie. To dopiero początek. Zadbanie o odpowiedniej jakości projekt, dopasowany do oczekiwań użytkownika oraz wymagań wyszukiwarki Google a następnie wdrożenie go oznacza, że można zacząć pracować nad widocznością witryny. To kolejna część pracy pozycjonerów – dotarcie do użytkowników. Samą zawartością strony, nawet najlepszą, rzadko da się uzyskać wyniki, pozwalające na jej wyświetlenie na czołowych miejscach wyszukiwarki. Webrange.pl, agencja prowadząca kompleksową obsługę marketingową po wdrożeniu strony zaczyna proces zwiększania jej widoczności, np. poprzez pozyskiwanie linków z innych witryn. Dzięki temu (oraz swej zawartości) strona zaczyna zdobywać „uznanie” w oczach Google, co powinno skutkować podnoszeniem jej pozycji w rankingach – wynikach wyszukiwania. I dopiero takie, profesjonalne, całościowe, przemyślane strategicznie, wdrożenie strony wraz z późniejszymi działaniami marketingowymi, jest kluczem do sukcesu w sieci.

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeKatowice.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.