Wiadomości z Katowic

Jak obniżyć koszty i usprawnić działanie e-sklepu?

  • Dodano: 2021-06-30 09:45

Jeszcze nie tak dawno temu słowacki rynek e-commerce dopiero się rozwijał, a konkurencja sklepów internetowych była bardzo mała. Jeśli chciałeś odnieść sukces na rynku, często wystarczyło zaoferować ciekawy produkt, zwrócić na niego uwagę klientów za pośrednictwem Facebooka i wesprzeć wyszukiwanie strony internetowej poprzez SEO.
Sytuacja na rynku znacząco się zmieniła. Liczba nowych klientów internetowych rośnie z roku na rok, podobnie jak ilość e-sklepów na rynku. Nieustająco wzrasta konkurencja i wymagania klientów, co zmusza sklepy internetowe do ciągłego doskonalenia swoich usług. I właśnie dlatego warto skorzystać z pomocy specjalistów e-commerce, którzy zaoszczędzą sklepom internetowym czas i koszty poniesione na samo założenie sklepu internetowego oraz podczas jego ekspansji. Jak więc założyć i utrzymać sklep internetowych na plusie? 

Skorzystaj z outsourcingu

Outsourcing umożliwia sklepom internetowym świadczenie wysokiej jakości usług dla klientów, za optymalne ceny, bez potrzeby zatrudniania nowych pracowników. Zlecając obsługę wsparcia klienta, magazynowania, logistyki i innych zwyczajnych czynności sklep internetowy może zaoszczędzić nawet do 70% kosztów. Optymalizacja kosztów e-sklepu i usprawnienie ich czynności to jeden z głównych powodów założenia Expandeco, które było pierwszą firmą w Słowacji, która koncentrowała się na oferowaniu kompleksowych usług outsourcingowych dla sklepów internetowych. Outsourcing uważają za jeden z najefektywniejszych narzędzi oszczędzania zarówno finansów, jak i ludzkiego kapitału w środowisku e-commerce. 

Korzystne warunki współpracy

Zarówno w środowisku online, jak i w logistyce konkurencja rośnie. Przy długoterminowej współpracy z firmą logistyczną warto zatem wynegocjować korzystniejsze warunki. Rynek słowacki posiada szereg firm transportowych, które oferują wysokiej jakości usługi i starają się utrzymać każdego klienta. Konkurencyjne środowisko w tym przypadku działa na twoją korzyść. Siła przetargowa rośnie wprost proporcjonalnie do rosnącej liczby generowanych zamówień miesięcznie, czy regularności doręczania określonej liczby przesyłek. 

Podczas zakupów online często zdarza się, że klientowi nie odpowiada rozmiar, albo produkt nie spełnia oczekiwań, dlatego należy pamiętać o prostych zwrotach towarów. Podczas ekspansji sklepu internetowego na rynek zagraniczny, odpowiednio skonfigurowana logistyka zwrotna pomoże nie tylko zwiększyć łatwość obsługi klienta, ale także zoptymalizować koszty e-sklepu w zakresie transportu zwracanego towaru. 

Zmniejsz liczbę zwrotów

W warunkach silnej wśród konkurencji walki o klienta, wiele sklepów internetowych oferuje możliwość darmowych zwrotów, a tym samym przyciąga znacząco więcej klientów. Przy tak wybranej strategii ważne jest jednak skupienie się na efektywnej logistyce zwrotów i zmniejszeniu ich ilości do minimum, ponieważ ten proces nie przynosi sklepowi żadnego zysku, jedynie dodatkowe koszta. 

Gdzie zacząć i co zmienić? Wypracuj szczegółowe opisy produktów na stronie i dodaj jak najwięcej fotografii pod różnymi kątami, aby potencjalni klienci otrzymali dokładnie to, czego oczekują. Dużą popularnością cieszą się też filmy produktowe 3D i rozszerzona rzeczywistość. Jesteś zainteresowany tym tematem? Zainspiruj się przejrzystym studium przypadku Bibloo od Expandeco.
Source of the image: Expandeco

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.