Wiadomości z Katowic

Jak wspomagać przyrost masy mięśniowej?

  • Dodano: 2023-08-11 12:45

Osoby regularnie uprawiające sport wiedzą, że osiąganie celów treningowych wymaga siły i wytrzymałości. Za te cechy w dużym stopniu odpowiada tkanka mięśniowa – dlatego tak ważne jest dbanie o jej odpowiedni poziom w organizmie. Sprawdź, czy wiesz, jak zapewnić swoim mięśniom najlepsze warunki do wzrostu!

Dobra kondycja i smukła sylwetka to cechy, które są uważane za bardzo atrakcyjne. Jednak nie należy zapominać, że dbanie o formę fizyczną jest nieodzownym elementem profilaktyki zdrowotnej. Dlatego warto podejmować regularną aktywność fizyczną i kontrolować swoją dietę. Jednak niektóre osoby stawiają sobie bardziej ambitne cele sportowe i sylwetkowe. Jak zwiększyć swoją masę mięśniową?

Odżywki i gainery

Jednym ze sposobów na wspomaganie wzrostu masy mięśniowej jest stosowanie odpowiedniej suplementacji. Do polecanych preparatów należą np. odżywki białkowe oraz gainery, czyli środki przeznaczone dla osób, którym szczególnie zależy na przyroście mięśni. To rozwiązanie zarówno dla sportowców, jak i wszystkich osób, które chcą poprawić swoją formę i ukształtować sylwetkę.

Białko w diecie osób aktywnych fizycznie

Na tempo przyrostu masy mięśniowej ogromny wpływ ma nie tylko suplementacja i stosowanie gainerów, ale także codzienny jadłospis. W diecie sportowca szczególną pozycję zajmują wszystkie produkty, które są dobrym źródłem protein. Za optymalną, dzienną dawkę białka w diecie osób aktywnych fizycznie uważa się między 1,2 g a 2 g na każdy kilogram masy ciała. Źródłem protein są produkty takie jak; nabiał, mięso i ryby, jaja oraz nasiona roślin strączkowych.

Spożywanie białka w takiej ilości może być w praktyce nieco utrudnione. Wiąże się np. z koniecznością przyjmowania dużych porcji pokarmu. Produkty zawierające białko mogą też być źródłem sodu i nasyconych kwasów tłuszczowych, których nadmiaru powinno się unikać. W takich przypadkach bardzo pomocne mogą okazać się suplementy diety. Odżywki białkowe dostępne są w różnych wariantach, które można dopasować do swoich potrzeb. Na rynku można znaleźć odzywki dla alergików, wegan, czy osób z problemami trawiennymi.

Odpoczynek i regeneracja

Budowanie masy mięśniowej to nie tylko trening i dieta – niezbędne jest też zapewnienie odpowiedniej ilości czasu na odpoczynek i regenerację. To ważne z kilku powodów:

  • w trakcie odpoczynku dochodzi do odbudowy uszkodzonych włókien mięśniowych, to właśnie w tym czasie następuje budowa masy mięśniowej.
  • odpoczynek jest ważny, aby zawodnik mógł odzyskać siły i dać z siebie wszystko na następnym treningu.
  • przetrenowanie i przemęczenie to czynniki, które nie tylko pogarszają osiągane wyniki, ale również zwiększają ryzyko powstawania kontuzji.

Jak widać budowanie masy mięśniowej to proces, który wymaga cierpliwości i racjonalnego podejścia do diety oraz ćwiczeń. Ważne są kompleksowe działania obejmujące zarówno realizowanie optymalnego planu treningowego, jak i pełnowartościowa, dobrze zbilansowana dieta. Tylko połączenie tych wszystkich elementów pozwoli Ci osiągnąć sukces! 

Justyna RomańczykJustyna Romańczyk
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeKatowice.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.