Sekretariat to szczególne pomieszczenie w każdej firmie czy instytucji. Pełni wiele różnych funkcji, na czele z reprezentacyjną oraz organizacyjną. Jest to pomieszczenie, w którym najczęściej przechowywane są ważne dokumenty, ale też obsługiwani są kontrahenci. By urządzić sekretariat w pełni praktycznie i elegancko, warto zadbać o dobór odpowiednich mebli biurowych. Zachęcamy do lektury naszego artykułu, w którym przedstawiamy kilka praktycznych rozwiązań do sekretariatu.
Czym powinny charakteryzować się meble do sekretariatu?
Wiemy już, jakie funkcje spełniać powinien sekretariat. Pod tym kątem warto dopasować wszystkie niezbędne w tym pomieszczeniu meble. Przede wszystkim powinny być one solidne i trwałe, by szybko się nie zniszczyły i nie powstała konieczność ich wymiany. Komplety mebli biurowych muszą być eleganckie i reprezentacyjne, a dodatkowo warto by były pojemne. Dzięki temu będziemy w stanie zmieścić wszystkie dokumenty, które zgromadziło przedsiębiorstwo czy instytucja. Meble do sekretariatu pełnić będą co najmniej kilka różnych funkcji, dlatego dobrze jest na rynku meblowym znaleźć te pozycje, które zaspokoją potrzeby pracowników. Oprócz funkcjonalności nie możemy zapominać, że szafy czy komody biurowe powinny także dobrze się prezentować. Chodzi o to, by były eleganckie, proste i nie przykuwały zbędnej uwagi.
Jakich mebli nie może zabraknąć w sekretariacie?
Meble do sekretariatu opierają się na kilku głównych kategoriach. Przede wszystkim w pomieszczeniu nie może zabraknąć biurka, fotela, regałów, szaf biurowych oraz pojemnych komód. Jakie modele sprawdzą się najlepiej?
Biurko i krzesło do sekretariatu - najważniejszy punkt wnętrza
W centrum sekretariatu powinno stanąć komfortowe i pojemne biurko narożne ze sklepu Meblowa1 wraz z zapewniającym podparcie dla kręgosłupa materiałowym fotelem biurowym. Będzie to miejsce pracy osoby obsługującej sekretariat. Przy biurku spędzać będzie osiem godzin dziennie, warto więc zadbać o jej komfort. Zaletą biurek narożnych jest oszczędność miejsca przy utrzymaniu pełnej funkcjonalności. Duży blat, dodatkowe szuflady czy półki pod nim zapewnią miejsce do przechowywania dokumentów firmowych. Kluczowe jest również doskonałe dopasowanie wysokości poszczególnych elementów. Dzięki temu zachowamy właściwą ergonomię pracy.
Szafy do sekretariatu - jaki model wybrać?
Kolejnym meblem, którego nie może zabraknąć w żadnym sekretariacie, jest szafa. Wybierając ją, warto zwrócić uwagę na materiał, z jakiego ją wykonano. Polecamy meble drewniane oraz z grubych płyt meblowych. Będą one trwałym i eleganckim rozwiązaniem. Jeśli chodzi o modele szaf do sekretariatu, warto zapoznać się z ofertą sklepu producenta mebli meblowa1.pl. Szeroki wybór eleganckich, ponadczasowych szaf pozwoli nam idealnie dopasować je do każdej wielkości sekretariatu. Możemy sięgnąć zarówno po modele narożne, jak również klasyczne. Jeśli będziemy w nich przechowywać ważne dla przedsiębiorstwa dokumenty, postawmy na szafy biurowe z zamkiem.
Regały do sekretariatu - pomysł na przechowywanie segregatorów
W każdej instytucji czy firmie gromadzi się duże ilości dokumentów, bardzo często przechowywanych w segregatorach. Dużym problemem może być ich układanie, dlatego z pomocą wychodzą regały biurowe. Są one idealnie dopasowane wielkościowo do segregatorów, dzięki czemu łatwo będzie je ustawić, ale i też później korzystać z nich bez przewracania się pozostałych. Na regałach biurowych znajdziemy również miejsce na przechowanie często używanych papierów, gromadzonych w teczkach czy tak zwanych kuwetach.
Jak dobierać meble do sekretariatu?
Zamawiając meble do sekretariatu, możemy zdecydować się na kupno całego kompletu. Zaletą takiego rozwiązania jest wyeliminowanie problemu z dopasowaniem kolorystycznym poszczególnych, potrzebnych nam szafek. Jest to szczególnie istotne dla reprezentacyjnych funkcji tego pomieszczenia. Postawienie na zestaw mebli do sekretariatu ma też pewne ograniczenia. Nie będziemy bowiem mogli samodzielnie dobrać poszczególnych produktów. Komplety do sekretariatu sprawdzą się najlepiej we wnętrzach średnich i dużych, o klasycznym kształcie. Jeśli dysponujemy pomieszczeniem małym lub nieustawnym, zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie zakup poszczególnych mebli oddzielnie.
Wracając do kwestii ich doboru, to pamiętajmy, że ich ilość i wielkość powinna być dopasowana do wymiarów sekretariatu. Kluczem jest znalezienie kompromisu pomiędzy dużą ilością, pojemnych mebli do przechowywania oraz umeblowaniem wnętrza prostego, eleganckiego i funkcjonalnego.