Wiadomości z Katowic

Myślisz, że Katowice to zbyt mały rynek? Poszerz sprzedaż poprzez pozycjonowanie

  • Dodano: 2022-05-12 15:15

Do niedawna prowadzenie firmy obejmowało wyłącznie stacjonarną sprzedaż usług i towarów. Teraz jednak to e-commerce jest w natarciu. Założenie własnej działalności w sieci zajmuje jedynie kilka minut. Problemy zaczynają się dopiero w chwili, gdy na naszą stronę nie dociera odpowiednio duża liczba klientów. Co wtedy zrobić? Wykorzystać zalety pozycjonowania.

Przenieś firmę do sieci!

Prowadzenie firmy w sieci tylko z pozoru wydaje się trudne, gdyż kojarzy się z dużym nakładem wymagającej pracy technicznej. Tak naprawdę jednak jest znacznie prostsze niż założenie i prowadzenie działalności stacjonarnie. Na rynku znajdziemy setki mniej i bardziej skomplikowanych CMS-ów, czyli silników sklepów internetowych, które może z łatwością obsłużyć praktycznie każdy internauta, i to również ten, bez odpowiednio dużej wiedzy w zakresie informatyki i budowy stron internetowych. Co to oznacza? Że do rozpoczęcia własnej działalności w sieci wystarczy jedynie kilka krótkich chwil.

Warto także poznać zalety e-commerce. Należy do nich między innymi wysokość osiąganych zysków. Własny sklep on-line daje nieograniczone możliwości sprzedaży wysyłkowej towarów i usług na cały kraj. Przed przedsiębiorcą w ten sposób otwiera się szereg nowych możliwości.

Nie bez znaczenia jest także angażowanie minimum środków finansowych. Z reguły koszt miesięcznej obsługi sklepu w sieci obejmuje cenę abonamentu CMS-u oraz domeny i hostingu, jeśli zdecydowałeś się na postawienie sklepu samodzielnie. Nie trzeba zatrudniać pracowników do obsługi stacjonarnej i wydawać dużych pieniędzy na wynajem lokali, magazynów i biur. Często tego typu wydatki poboczne mogą być bardzo wysokie.

Nie ma róży bez kolców – w przypadku e-commerce podstawową wadą jest ogromna konkurencja. W sieci można znaleźć w zasadzie wszystko – od towarów niszowych i nieznanych, aż po artykuły dosłownie pierwszej potrzeby. W efekcie przedsiębiorca musi walczyć z innymi firmami zajmującymi się sprzedażą takich samych towarów lub realizacją identycznych usług.

Najważniejsze działania marketingowe w e-handlu

Aby dana witryna stała się rentowna, powinna być rozpoznawalna. Doskonale wie o tym każdy przedsiębiorca, który założył własny sklep on-line z atrakcyjnym i korzystnie wycenionym asortymentem, lecz nie osiąga z tego tytułu żadnych zysków. Niestety nie da się niczego sprzedać w sytuacji, gdy do naszego sklepu nie trafia żaden klient. Trzeba to zmienić, wykorzystując w tym celu sprawdzone metody działań marketingowych.

Absolutną podstawą jest pozycjonowanie sklepów internetowych (o tym nieco szerzej w kolejnych akapitach), które cechuje się największą efektywnością przy niskich kosztach. Bardzo istotne są także inne działania. Warto wymienić wśród nich reklamę w mediach społecznościowych. Większość internautów ma swój profil na takich portalach jak Facebook czy Instagram. Aby do nich dotrzeć, wykorzystuje się kreacje rozliczane w formacie CPC – Cost Per Click. Ich zaletą jest łatwa kontrola wydatków oraz możliwość personalizacji czy płynnej zmiany parametrów kampanii.

Dużą popularnością wśród przedsiębiorców działających w e-commerce cieszą się także artykuły sponsorowane. Co prawda mają dość wysoką cenę, szczególnie w przypadku znanych i odwiedzanych witryn, często jednak bywają bardzo opłacalne w kwestii efektywności.  Szczególnie w przypadku, gdy artykuł umieścimy na portalu działającym w podobnej branży. Tekst traktujący o ogrodnictwie umieszczony na stronie o grach komputerowych w ogóle się nie sprawdzi i nie da żadnych wymiernych rezultatów.

Czym jest pozycjonowanie w sieci?

Witryna bez odpowiedniego zaplecza SEO zazwyczaj ląduje na samym końcu listingu Google. Nie generuje żadnego wartościowego ruchu i nie wpływa na zaufanie naszej witryny w oczach potencjalnych klientów. Ten fakt nie powinien dziwić – typowy internauta zapoznaje się z maksymalnie pierwszymi trzema podstronami wyników, tym samym warto się w nich znaleźć.

Proces pozycjonowania polega na dostosowywaniu kodu źródłowego witryny w taki sposób, aby był przyjazny dla robotów wyszukiwarki Google. Działania SEO – Search Engine Optimization – polegają na zmodyfikowaniu go w taki sposób, aby roboty crawlujące mogły zindeksować zawartość całej witryny, łącznie z plikami graficznymi i treściami. W efekcie Google może je wyświetlić internautom w SERP (Search Engine Results Page).

Prowadzenie firmy bez pozycjonowania – czy to możliwe?

Oczywiście – prowadzenie własnego sklepu internetowego bez pozycjonowania jest możliwe, ale czy także opłacalne? Niestety bez dobrej pozycji w listingu Google osiągnięcie odpowiednio dużych zysków graniczy z cudem. Internauci nie są w stanie trafić na żadną witrynę bez znania jej adresu lub kliknięcia linku, który do niej prowadzi. To rodzi jeden, podstawowy problem – trudności w uzyskaniu wejść na witrynę. Pozycjonowanie stron Katowice ma to zupełnie zmienić i sprawić, że z każdym dniem liczba potencjalnych klientów będzie rosła.

Pozycjonowanie w praktyce

Proces pozycjonowania realizuje się w trzech etapach. Pierwszym jest audyt, który służy do precyzyjnej analizy całej witryny, drugim działania on-site, polegające na modyfikacji kodu źródłowego, a trzecim off-site. Ich celem jest zbudowanie jak największej bazy linków zwrotnych, które prowadzą do Twojej witryny i zostały umieszczone na domenach trzecich.

Tutaj warto się zatrzymać. Do niedawna liczyła się ilość linków zwrotnych, teraz jednak liczy się ich jakość. Dzięki temu firma Google usunęła z sieci farmy linków. Hiperłącza należy umieszczać wyłącznie na witrynach o dobrej reputacji, które mają nieskazitelną historię w Google i znajdują się w listingu minimum na takiej samej pozycji, jak nasza witryna. Warto jednak celować wyżej – bardzo popularna i lubiana domena odda nam nieco swojej „mocy” i w efekcie pozytywnie wpłynie na nasze wyniki pozycjonowania. Proces ten  warto zlecić wyłącznie dobrym agencjom SEO.

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeKatowice.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.