Wiele osób rozpoczynających swoją przygodę z pozycjonowaniem już po krótkim okresie planuje rezygnację ze względu na brak efektów. Jednak to, co w tym przypadku jest kluczowe to cierpliwość, systematyczna praca oraz ciągła optymalizacja. Pozycjonowanie nie jest jednorazowym działaniem, tylko długofalowym procesem, który składa się z wielu elementów. Zmiany zachodzące w wyszukiwarce Google są niezwykle dynamiczne, dlatego uzyskanie wysokiej pozycji pod konkretną frazę kluczową nie oznacza, że dana witryna będzie znajdować się tam raz na zawsze. Tutaj rodzi się pytanie – czy faktycznie pozycjonowanie to proces, który się opłaca?
Czym jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie to zespół działań, których celem jest pojawienie się konkretnej strony lub podstrony na jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Czym są owe organiczne wyniki? To rezultaty wyszukiwania w przeglądarce internetowej, które mają postać bezpłatnych linków do stron WWW. Wyniki naturalne nie są efektem płatnych form reklamy ani linków sponsorowanych. Wyniki płatne odznaczone są w Google jako reklamy, organiczne — nie. Wyświetlanie się płatnych reklam w kampaniach następuje tylko po dokonaniu wpłaty, a wraz z zakończeniem płatności reklamy momentalnie przestają się pojawiać w wyszukiwarce. W przypadku pozycjonowania, zaprzestanie działań powoduje zatrzymanie mechanizmu, jednak strona może jeszcze przez długi czas wyświetlać się na najwyższych pozycjach. W zależności od algorytmu i natarczywości konkurencji dane pozycje mogą spadać, ale prawdopodobnie nastąpi to nieco później.
Jak przebiega pozycjonowanie?
Istnieje wiele różnych czynników, które wpływają na ocenę strony przez Google. Szacuje się, że jest ich ponad 200. Jakie elementy mają wpływ na pozycjonowanie?
Słowa kluczowe
Właściwy dobór fraz kluczowych to fundamentalna kwestia podczas pozycjonowania. Słowa kluczowe (keywords) odnoszą się do słów lub wyrażeń, które opisują, co zawiera dana część witryny. Umożliwiają one wyszukiwarkom prawidłowe uszeregowanie i zindeksowanie treści w rankingu, który z kolei pomaga użytkownikom znaleźć odpowiedź na wyszukiwane przez nich hasło. Z reguły decydując się na konkretne frazy, bierze się pod uwagę, jaka jest średnia ilość wyszukań.
Optymalizacja
Ważną kwestią w procesie pozycjonowania jest również regularna optymalizacja serwisu. Optymalizacja to praktyka polegająca przede wszystkim na ulepszaniu wielu różnych elementów w witrynie, ale także znajdywaniu błędów, czy dbaniu o jej funkcjonalność. Te działania, jeśli są wykonane regularnie, znacznie przyspieszają osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce. Wdrożenie prac optymalizacyjnych trwa z reguły od kilku do nawet kilkunastu dni, wszystko zależy od tego, czy witryna jest mocno rozbudowana. Należy pamiętać, że wszystkie zmiany muszą zostać zaindeksowane, a to też wymaga czasu.
Linkowanie
Kluczową kwestią pozycjonowania jest pozyskiwanie linków prowadzących do strony, to konieczne działanie w celu wzmocnienia domeny. Strona bez linkowania zewnętrznego, czyli bez linków prowadzących na stronę www z innych stron, ma małe szanse na ruch organiczny. Aktualnie Google bierze pod uwagę nie ilość linków zewnętrznych, ale ich jakość. Należy tutaj brać pod uwagę linki z domen o wysokim autorytecie. Treści publikowane na innych stronach powinny także być wysokiej jakości i odpowiadać wprost na zapytania użytkowników.
Content
Google zwraca szczególną uwagę na content. Tutaj należy zwrócić szczególną uwagę na cykliczność działań, ale także jakość. Konieczne jest tworzenie nowych, ciekawych i wartościowych treści, które pozytywnie wpływają zarówno na odbiór strony przez roboty wyszukiwarek, jak i przez użytkowników. Duplikaty, przesycenie słowami kluczowymi oraz nieadekwatność do zapytania sprawiają, że strona nie utrzymuje się na wysokich pozycjach, a w wielu przypadkach nigdy tam nie dociera.
Przeglądarka internetowa Google stanowi najpopularniejsze narzędzie do przeszukiwania internetu. Istnieją również inne przeglądarki – np. Bing czy Yahoo, jednak to Google wciąż wiedzie prym. Google z każdym kolejnym rokiem dostarcza nowych aktualizacji w zakresie pozycjonowania i SEO, a to oznacza ciągłe zmiany! Każdorazowa modyfikacja algorytmu może skutkować utratą ciężko zapracowanych pozycji. Dlatego niesamowicie istotne jest prowadzenie regularnych działań przez specjalistów SEO, którzy na bieżąco śledzą wszystkie zmiany. Sprawdź pozycjonowanie w Katowicach i ciesz się długoterminowymi efektami!