W dobie porównywarek produktów, reklam PPC oraz ogromnego rynku e-commerce przebicie się do klienta z własnym produktem nie jest łatwe. Konieczne jest nie tylko zaprezentowanie mu oferty ale też zdobycie jego uwagi, aby zainteresować i skłonić do zakupu. Jak właściwie to zrobić?
Są różne sposoby na dotarcie do klienta ze swoją ofertą. Mogą być to reklamy natywne na różnych platformach, płatne kampanie reklamowe czy też odpowiednio prowadzony content marketing. Do każdej z nich potrzebne są odpowiednie narzędzia i techniki gdyż bez tego niemożliwe byłoby prowadzenie efektywnych działań.
W przypadku sklepów internetowych ważne jest aby reklama produktu prowadziła właśnie do podstrony w tym konkretnym sklepie. Dlatego należy zadbać o odpowiedni opis produktu, który wyróżni go na tle konkurencji. Jest to szczególnie istotne w przypadku porównywarek w stylu Ceneo, ShopAlike czy Nokaut, gdzie znajdziemy listę prezentującą sklepy oferujące dany produkt wraz z wyszczególnionymi cechami i ceną.
Jak opis może wpłynąć na konwersję?
Z pomocą przychodzi Feedink – narzędzie pozwalające na tworzenie dedykowanych plików produktowych, które ułatwią dotarcie do klienta na różnych platformach. Pliki te zapewniają bezpośrednią komunikację pomiędzy Twoim sklepem, a platformą, na której zostały udostępnione, dlatego zawarty w nich opis i cechy produktu muszą być wysokiej jakości aby zagwarantować skuteczność działań prowadzonych przy użyciu tego rozwiązania.
Gdy plik produktowy zawiera wiele szczegółów oraz przejrzysty, interesujący opis produktu pozwoli na lepsze wypozycjonowanie w wynikasz porównywarki. Jak powinien wyglądać taki opis? Przede wszystkim powinien:
- być napisany prostym językiem, łatwym w odbiorze dla przeciętnego użytkownika, dotyczy to zwłaszcza elektroniki i nowych technologii,
- odpowiadać na potrzeby przez wskazanie na cechy produktu rozwiązujące problem, z którym przychodzi klient,
- wyraźnie akcentować Unikalną Propozycję Sprzedaży czyli coś, co zdecydowanie wyróżnia produkt na tle konkurencyjnych rozwiązań, podnosząc tym samym jego wartość w oczach klienta.
Dobrze przygotowany plik produktowy zawierający wartościowy opis, podkreślający ważne z punktu widzenia użytkownika cechy produktu pozwoli na przyciągnięcie uwagi i przekonanie klienta do promowanej oferty. Feedink poprzez tworzenie jakościowych plików produktowych pozawala na dotarcie do szerszego grona odbiorców oraz łatwiejszą konwersję z odwiedzającego w kupującego. Warto więc przyjrzeć się oferowanym rozwiązaniom i sprawdzić w jaki sposób mogą pomóc w osiągnięciu sukcesu przez Twój biznes.