Pozycjonowanie stron to działanie mające na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wyszukiwarkach. Wysoka pozycja w wyszukiwarce ułatwia potencjalnym odbiorcom znalezienie określonej witryny. Dla wielu branż pozycjonowanie stron internetowych jest bardzo istotną kwestią przesądzającą o powodzeniu ich biznesu. Dobrym przykładem jest sklep internetowy, który bez odpowiedniej reklamy w wyszukiwarkach nie istniałyby.
Najważniejsze są słowa kluczowe
W momencie gdy użytkownik wpisuje określone słowa kluczowe do wyszukiwarki, jako wyniki wyszukiwania wyświetlana jest lista stron internetowych. Kolejność tych stron jest ustalana przez określone algorytmy, które analizują i obliczają setki czynników rankingowych. Na podstawie tych czynników strony są oceniane i plasowane w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych.
Bardzo ważnym czynnikiem skutecznego pozycjonowania strony jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Najczęściej klient sam zna frazy, które są dla niego najważniejsze, ale zadaniem agencji SEO jest ich ocena i pomoc w wyborze lub zasugerowaniu zmian. Dzięki wielu narzędziom (Keyword Planner, Senute) agencja szereguje określone frazy pod względem popularności (ile osób szuka danej frazy) i sugeruje nowe frazy, które podpowiada system. Analizowane są również strony konkurencji pod kątem doboru słów kluczowych. Ważne jest, aby lista fraz zawierała wyszukiwane hasło. Agencje często dają swoim klientom bardzo długą listę fraz do użycia, lecz większość z nich to frazy których nikt nie wpisuje. Słowa kluczowe nie powinny być zbyt popularne i często spotykane na innych, większych stronach. Jeśli konkurencja wśród słów kluczowych jest zbyt duża, szanse na sukces są niewielkie.
Dlaczego pozycjonowanie stron jest tak istotne?
Najważniejszym celem pozycjonowania jest zwiększenie widoczności strony internetowej. Zrozumiałe jest, że niektóre domeny (serwisy www) pojawiają się wyżej w wynikach wyszukiwania dla wielu słów kluczowych. Słowa te muszą odnosić się do treści, produktów lub usług oferowanych przez serwis. Zwiększona widoczność witryny prowadzi do ruchu i to jest główny cel, tj. zwiększenie sprzedaży lub pozyskanie większej liczby odsłon witryny.
W internecie jest wiele stron, które zajmują się tym samym. Załóżmy na przykład, że ktoś musi się zająć pozycjonowaniem firmy produkującej buty do biegania. Będzie to kolejny internetowy sklep, który oferuje asortyment zbliżony do konkurencji. Nowe strony sklepów zazwyczaj nie są widoczne dla wyszukiwarek od razu po ich opublikowaniu. Dzieje się tak ponieważ wyżej będzie pokazywana zoptymalizowana witryna z odpowiednią zawartością i linkami zewnętrznymi. Ważny jest również czas istnienia domeny, im dłużej istnieje tym lepiej Google ją traktuje i klasyfikuje. Bez pozycjonowania nie da się konkurować z większymi stronami. Pozycjonowanie stron internetowych jest również niezbędne dla domen, które istnieją już określony czas, ale nie są pozycjonowane lub są pozycjonowane nieprawidłowo. Pozycjonowanie stron internetowych jest obecnie najpopularniejsze, najtańsze i najbardziej opłacalne. Należy pamiętać, że jest to jeden z najpopularniejszych sposobów na generowanie ruchu na stronie.