SEO copywriting wielu osobom może się nie kojarzyć zupełnie z niczym. Nie umiałyby powiedzieć, że do czegokolwiek się „to coś” przydaje. A jednak SEO copywritng odgrywa w dzisiejszych czasach niebagatelną rolę i przynosi pieniądze.
Czym jest SEO Copywriting i do czego służy?
SEO copywriting jest specyficzną dziedziną copywriting – czyli redagowania i pisania treści reklamowych. Skrót SEO oznacza optymalizację pod wyniki wyszukiwania. Jest to więc taki rodzaj treści, który podnosi miejsce danej strony internetowej po jej wpisaniu w wyszukiwarkę. Do czego służy? Do pomocy. Do pomocy przedsiębiorcom działającym w internecie w osiąganiu coraz większych zysków. Jest tak dlatego, że w bezmiarze internetowych sklepów trzeba się jakoś wyróżnić. Cenami? Nimi konkuruje każdy, a nie zawsze są najważniejsze dla klienta. Asortymentem? W internecie można znaleźć przynajmniej kilka sklepów sprzedających to samo. W takim wypadku jedynym co wyróżnia jeden sklep online od drugiego są zamieszczane na nich treści. I pisaniu tych, które przynoszą pieniądze zajmuje się SEO copywriting.
Co się stanie, gdy nie skorzystasz z SEO copywritingu?
Załóżmy, że prowadzisz sklep internetowy. Wstawiłeś zdjęcia swojego asortymentu jednak sprzedaż nie rośnie. Postanowiłeś jakoś opisać produkty. Robisz najprostszą rzecz – albo wklepujesz specyfikację (wymiary, wagę itp.), albo przepisujesz opis podany przez producenta. Co z tego wyniknie? Twój sklep zginie wśród wielu innych, których właściciele pomyśleli i zrobili to samo. W ten sposób nie wyróżniasz swojego sklepu spośród innych. Prawdopodobnie w twoim sklepie znajduje się zakładka „blog”. Seo copywriting będzie wtedy przydatny Prowadząc bloga możesz go wykorzystać. Jeśli nie umieszczasz na nim nic (ponieważ uważasz, że na temat twojej branży nie da się napisać nic ciekawego) lub bardzo rzadko. W ten sposób lekceważysz potężne narzędzie służące do pozycjonowania twojej strony oraz do przykuwania uwagi klientów. Sklepy internetowe, które notują stale duże zyski regularnie umieszczają wpisy na swoich blogach. Są one najczęściej redagowane pod kątem SEO. Powyższe to tylko 2 sposoby na utratę pieniędzy, gdy nie postawisz na SEO copywriting.
Czym powinien charakteryzować się SEO copywriting?
Dobry SEO copywritng powinien cechować się znajomością fraz i słów kluczowych a także sprawnością w posługiwaniu się nimi. Nie bez znaczenia jest umiejętność pisania w ciekawy sposób o nawet z pozoru nieciekawych produktach lub usługach. Również znajomość umiejętnego podziału tekstu na nagłówki i akapity pozostaje istotna dla SEO copywritingu. Jak widać, pisanie pod SEO nie jest wcale tak banalne jak się może wydawać. Niemniej dla biznesu SEO copywriting to konieczność, jeśli ma on odnieść sukces. Interesy to konkurencja na internetowym „polu bitwy” konkuruje się jakością tekstów. Potencjalni klienci szukają informacji o interesujących produktach i to powinien być punkt wyjścia dla każdego internetowego przedsiębiorcy. SEO copywriting na pewno się opłaci każdemu, kto w niego zainwestuje, ponieważ poważnie traktuje swoją działalność.