Katowice - portal miejski mojeKatowice.pl

Wiadomości z Katowic

Chcesz zwiększyć widoczność swojej marki w internecie? Postaw na duet Google Ads i SEO

  • Dodano: 2019-09-26 07:00, aktualizacja: 2019-09-25 15:50

Google stanowi podstawowy kanał reklamowy w internecie. Jego skuteczność wynika z popularności wśród odbiorców. Statystyki wykazują, że blisko 100% polskich użytkowników internetu regularnie korzysta z wyszukiwarki Google. Takiej siły na pewno nie można ignorować. Warto zatem wykorzystać ją w swojej strategii z zakresu marketingu internetowego.

Google Ads to platforma reklamowa odpowiadająca za umieszczanie sponsorowanych odnośników na szczycie wyników wyszukiwania. Jej właściwości mogą zostać skutecznie uzupełnione przez wprawne pozycjonowanie stron internetowych, które odpowiada za zwiększenie widoczności w obrębie wyników organicznych. Dzięki wykorzystaniu obu metod, możesz pokryć całą dostępną przestrzeń reklamową, zarówno od strony płatnej, jak i niepłatnej. Jakie działania warto zatem przedsięwziąć, aby wykrzesać pełny potencjał reklamowy drzemiący z swojej marce?

Optymalizacja SEO

Osiągnięcie pozycji na szczycie wyników wyszukiwania wymaga dopasowanie zawartości strony internetowej do standardów wyznaczanych przez algorytm Google. Niebagatelną rolę odgrywa w tym wprawnie przeprowadzona optymalizacja z zakresu SEO. W skład tego procesu wchodzi szereg działań, dzięki którym witryna staje się przyjemniejsza w odbiorze dla użytkowników oraz robotów. Wśród najważniejszych czynności należy wskazać:

  • dopasowanie meta tagów
               
  • przefiltrowanie treści w poszukiwaniu duplikatów i wykluczenie wszystkich niepożądanych elementów
               
  • zweryfikowanie czy strona internetowa podlega indeksowaniu przez Google
               
  • utworzenie przekierowań sprawiających, że strona widnieje pod jednym adresem
     

Nie należy przy tym zapominać, że skuteczna optymalizacja nie jest dawana raz na zawsze. W końcu wraz z upływem czasu można dodawać do serwisu kolejne treści. Co więcej, mechanizm działania wyszukiwarki również podlega cyklicznym aktualizacjom. W konsekwencji zawartość witryny może zostać zabałaganiona, co wymusi powtórzenie procesu optymalizacji.

Pozycjonowanie stron internetowych

Jeżeli prowadzisz już kampanie reklamowe w środowisku Google Ads, warto uzupełnić swoją aktywność reklamową o działania z zakresu pozycjonowania. Cały proces składa się z dopasowania struktury strony internetowej do ponad 200 czynników związanych z mechanizmem wyszukiwarki. Spełnienie tych kryteriów odpowiada za osadzenie marki w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania.

Kluczową rolę w tym kontekście odgrywa dobór odpowiednich słów kluczowych. Skupianie się na ogólnych frazach może nie przynieść zamierzonych efektów, ponieważ trudno będzie wyróżnić się na tle konkurencji. Znacznie korzystniejszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie wariantów z długim ogonem. Takie frazy precyzyjniej odpowiadają na konkretne zapytania użytkowników. Może okazać się również, że konieczne będzie wykonanie dodatkowych działań w ramach pozycjonowanie. Wśród nich można wyróżnić:

  • utworzenie nowych podstron jeżeli   istnieje taka konieczność
               
  • dodanie wartościowych linków
               
  • regularne obserwowanie postępów   w wyszukiwarce

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.