Wiadomości z Katowic

Odpowiednie oznakowanie to podstawa. Wymagania dotyczące produktów sprzedażowych

  • Dodano: 2022-07-11 15:00

Oglądając produkty widniejące na półkach sklepowych możemy zauważyć, że każdy z nich jest odpowiednio oznakowany i zawiera najpotrzebniejsze informacje. Etykietowanie informacyjne a na celu zapoznanie konsumenta ze składem produktu, jego przeznaczeniem i ewentualnym sposobem użycia. Klienci powinni wiedzieć, co właściwie kupują – obowiązkiem producenta jest stworzenie etykiety, która przede wszystkim spełnia wymagania nadane z góry przez odpowiednie instytucje.

Przygotowywanie etykiety – co powinna posiadać? Warunki konieczne

Każdy produkt doprowadzony do sprzedaży powinien posiadać kilka istotnych cech, bez których nie byłoby możliwe wprowadzenie go do obiegu. Obecne rozporządzenia wymagają, aby na etykiecie produktu znajdowała się nazwa żywności, wykaz składników, alergeny, ilość składników lub ich kategorii, ilość netto żywności, termin spożycia, warunki przechowywania i nazwa firmy prowadzącej przedsiębiorstwo spożywcze, która odpowiedzialna jest za wszelkie treści zawarte na produkcie. Prócz tego ważny jest kraj pochodzenia i instrukcja użycia, w przypadku gdy jest to wymagane, a także wartość odżywcza. Coraz więcej osób zwraca szczególną uwagę na wszystko, co zawiera etykieta – dzieje się tak przez rozpowszechnienie wiedzy na temat zdrowego odżywiania, a także składów poszczególnych produktów. Jeżeli więc planujemy włączenie do sprzedaży jakiegokolwiek produktu, musimy pamiętać o wszystkich tych wymaganiach, gdyż są one nie możliwością, a koniecznością. Ponadto treści na etykiecie powinny być przede wszystkim czytelne – dobór odpowiedniej czcionki i rozmieszczenie wszystkich informacji musi być zaplanowane w taki sposób, aby klient doskonale odnalazł się w składzie produktu i wyciągnął z niego wszystko, co tylko chce wiedzieć. Etykieta to nie tylko zachęcający wygląd, lecz także baza najważniejszych faktów o produkcie.

Jakość etykiety nie tylko w kwestii treści. Zlecenie zadania odpowiedniej firmie

Kwestia stworzenia etykiety idealnej może sprawić wiele problemów – jednak tylko w teorii. Współcześnie istnieje wiele profesjonalnych drukarni, które ustanowiły sobie za zadanie świadczyć najwyższe usługi dla swoich klientów. Obecna technologia umożliwia tworzenie etykiet w oparciu o najnowocześniejsze sposoby, takie jak na przykład druk techniką laserową. Ponadto nie musisz zatrudniać sztabu grafików – wiele drukarni oferuje przygotowanie projektu od zera, bazując oczywiście na specjalnych wymaganiach klienta. Tego typu usługę posiada między innymi Grafpress – drukarnia zajmująca się tworzeniem etykiet na specjalne zamówienie firm lub klientów indywidualnych. Informacje na temat tworzonych przez nich etykiet na produkty znajdziesz pod linkiem https://etykieta.info.pl/etykiety-na-produkty/. Wybierając odpowiednią firmę drukarską, przede wszystkim należy brać pod uwagę fakt, czy używają oni najnowszych technik i czy służą pomocą w kwestii samego obmyślania projektu. Dobrą firmę cechuje również wysłanie swoistej „próbki” etykiety, w celu zapoznania klienta ze specyfiką wyprodukowanej przez nich naklejki. Współpraca z profesjonalistami, doskonale znającymi się na promocji i produkcji etykiet zgodnych z nałożonymi wytycznymi, jest przede wszystkim efektowna, jej przebieg zaś bezproblemowy.

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojeKatowice.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.