Czy w czasach, w których reklama opiera się na przyciąganiu odbiorcy warstwą wizualną, słowo pisane wciąż ma znaczenie? Dowiedz się jak stworzyć treść do ulotki, która będąc przyjazną dla oka, pomoże Ci w realizacji celów biznesowych.
Zanim usiądziesz do pisania, czy tworzenia grafiki do swojej ulotki powinieneś zacząć od zastanowienia się, co tak naprawdę chcesz przekazać swojemu potencjalnemu Klientowi. Dlatego właśnie po wzięciu długopisu w rękę, pierwszą czynnością powinno być zapisanie celu, który zrealizować powinien Twój materiał.
Zachęcenie Klienta promocyjnymi cenami w restauracji? Sprzedaż nowej linii kosmetyków? Udział w wernisażu? Kiedy postawiłeś sobie już cel, możesz wczuć się w rolę osoby, która ma docelowo skorzystać z oferowanej przez Ciebie usługi, czy produktu.
Pamiętaj o języku korzyści
Twoja konkurencja nigdy nie śpi, a Ty masz jedynie kilka sekund, by zainteresować potencjalnego Klienta ulotką. Nie trać, więc czasu na opowiadanie historii Twojej firmy, czy o tym, jak wpadłeś na pomysł stworzenia produktu.
Dla Klienta liczy się tylko jedno - korzyść. Właśnie dlatego musisz wyciągnąć „największe działa”, które stoją za Twoim produktem.
Happy Hours na drinki, czego nie oferuje żaden inny lokal w okolicy, pierwsze 100 flakonów perfum w promocyjnej cenie, dyskusja o sztuce nowoczesnej przy okazji wernisażu z udziałem znanego artysty. To wszystko może przyciągnąć Twojego odbiorcę, dlatego nie zapomnij przekazać tego typu korzyści w wyraźny i przejrzysty sposób.
Wygląd ma znaczenie
Pamiętaj, że nic nie podziała tak odstraszająco na osobę, która otrzymuje ulotkę np. w drodze na autobus, jak ściana zbitego tekstu. Chwytliwe hasła i nagłówki, claim zawierający w sobie główne elementy Twojej usługi, punktory, czy pogrubienia to Twój oręż w walce o zaangażowanie Klienta w przygotowaną treść.
Możesz „zagaić” odbiorcę chwytliwym, krótkim i wyraźnym nagłówkiem np. zadając mu pytanie, na które odpowiedzą będzie oferowana usługa bądź przedstawienie problemu, którego będzie ona rozwiązaniem. Pamiętając, jednak o tym, że masz tylko chwilę na przekazanie swojej propozycji, warto skupić się na jej konkretach podanych w zwarty i prosty sposób, zrozumiały dla jak największej grupy odbiorców (pamiętaj, że potencjalny odbiorca nie musi być specjalistą w tej samej dziedzinie, co Ty).
Przygotowując treść pod kątem jej obszerności, nie można zapominać również o formacie papieru, na którym będzie zamieszczona. Drukarnie oferują obecnie wydruki ulotek w różnych formatach oraz rodzajach (klasyczne, składane, z perforacją). Przed przystąpieniem do tworzenia treści warto zapoznać się ofertą drukarni i zastanowić się, na jakim papierze i układzie będzie najlepiej prezentowała się i spełniała założone na początku cele.
A teraz do dzieła
Przystępując do tworzenia treści ulotki, nie możesz zapomnieć o celach, które ma spełniać oraz jakie potrzeby odbiorcy ma zaspokoić. Wiedząc, jak ważne są aspekty wizualne przekazywanego materiału, pamiętaj by tekst na pierwszy rzut oka wyglądał atrakcyjnie i współgrał z warstwą graficzną oraz formatem papieru, czym z pewnością wzbudzisz zainteresowanie u przyszłego Klienta.